چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

آلمان و روسیه با وجود مخالفت آمریکا طرح خط لوله گاز جریان شمالی دو را تکمیل می‌کنند

رئیس جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان بر گسترش همکاری دو کشور در راستای اجرای کامل طرح خط لوله گاز جریان شمالی دو که گاز روسیه را به آلمان می‌رساند با وجود مخالفت ها و تحریم های آمریکا تاکید کردند.

 

آنگار مرکل صدراعظم آلمان امروز شنبه در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین با بیان این مطلب افزود: طرح خط لوله گاز جریان شمالی ۲ به رغم تحریم‌های آمریکا باید بطور کامل اجرا شود.

 

وی افزود: این طرح در وهله اول یک طرح اقتصادی است و ما آن را درست می‌دانیم. من معتقدم که این طرح را می‌شود تکمیل کرد.

 

مرکل گفت: با وجود تمام اختلافات سیاسی با آمریکا ما تحریم های فرامرزی را درست نمی‌دانیم و به همین دلیل از این طرح حمایت می‌کنیم.

 

ولادیمیر پوتین نیز گفت: روسیه می‌تواند به تنهایی ساخت این طرح لوله را به پایان برساند تنها مساله زمان بندی مطرح است که پیش بینی می‌کنیم که در صورت وقوع چنین شرایطی، طرح چند ماه با تاخیر تکمیل شود و من شخصا امیدوارم تا پایان امسال (سال ۲۰۲۰ میلادی) یا در سه ماهه اول سال بعد این طرح به پایان برسد و شاهد انتقال گاز روسیه به آلمان باشیم.

 

طرح خط لوله گاز جریان شمالی دو از جمله محورهای مهم دیدار امروز سران روسیه و آلمان بود.

 

این خط لوله که از منطقه ویبورگ در شمال غرب روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان کشیده می‌شود بخش قابل توجهی از گاز صادراتی روسیه را به این کشور منتقل و از آنجا به برخی کشورهای دیگر اروپایی ترانزیت خواهد کرد.

 

آمریکا شرکت‌های احداث کننده این خط لوله را تحریم کرده است و به همین دلیل احداث آن از دو هفته پیش متوقف شده است.

 

به نظر می‌رسد در دیدار پوتین و مرکل راه‌های مقابله با این تحریم‌ها بررسی شده است.

افزایش نیروهای نظامی آمریکا در آسیا – پاسفیک برای مقابله با چین

ارتش آمریکا اعلام کرد: با اعزام نیروهای جدید تلاش های امنیتی واشنگتن در منطقه آسیا – پاسفیک برای اقدامات تقابل جویانه با تهدیدات پکن در این بخش از جهان افزایش یابد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, خبر, شرق آسیا

روسیه: نگرانی اصلی آمریکا رشد توان اقتصادی و نظامی چین است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه انگیزه واقعی آمریکا از خارج شدن از توافقات مهم بین‌المللی، کاهش محدودیت‌های قانونی برای اقدامات این کشور است، تأکید کرد که خط لوله “جریان شمالی -۲” هیچ ارتباطی به آمریکا ندارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

ناتو در تدارک تمرین نظامی برای مقابله با روسیه

یک نشریه آلمانی در گزارشی نوشت که نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، با هدف کسب آمادگی برای مقابله با تحرکات احتمالی روسیه، در تدارک انجام تمرین تهاجم نظامی است.

ادامه

اتحاد شوروی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, لهستان, ناتو

لاوروف: روسیه به هر اقدام خصمانه آمریکا پاسخ خواهد داد

وزیر امور خارجه روسیه در نتیجه‌گیری از سال ۲۰۱۹ ، با تأکید بر اینکه عدم حل مشکلات روابط مسکو-واشنگتن برای کل جهان اهمیت دارد، گفت: پیشنهادهای روسیه روی میز قرار دارد، هرچند انتظار زیادی از کار مشترک نباید داشت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, فرانسه