هدف قرار گرفتن ۴ کشتی آمریکایی و اسرائیلی در عملیات یمنی‌ها

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیانیه مهمی را درباره عملیات جدید این نیروها علیه اسرائیل قرائت کرد و از هدف قرار گرفتن چهار کشتی آمریکا و اسرائیل خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه خاطر نشان کرد: صبح امروز چهار عملیات نظامی در خلیج عدن علیه دو کشتی ... هدف قرار گرفتن ۴ کشتی آمریکایی و اسرائیلی در عملیات یمنی‌ها

ادامه

آمریکا, اسراییل, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, یمن

کشتی آمریکایی در آتش/ خدمه کشتی درحال انتقال به‌ قایق‌های نجات‌اند

شرکت امنیت دریایی «امبری» اعلام کرد که کشتی هدف گرفته‌شده در جنوب غرب عدن به آتش کشیده شده و برخی از خدمه آن به قایق‌های نجات منتقل شده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، شرکت امنیت دریایی «امبری» از آتش‌گرفتن یک کشتی باری آمریکایی در جنوب غرب عدن و انتقال برخی از خدمه ... کشتی آمریکایی در آتش/ خدمه کشتی درحال انتقال به‌ قایق‌های نجات‌اند

ادامه

آمریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, لیبریا, یمن

آغاز ماموریت دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ

اتحادیه اروپا امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از آغاز ماموریت دریایی این اتحادیه در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» خبر داد و تاکید کرد که هدف از این عملیات فقط دفاعی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، نام کامل این ماموریت به زبان لاتین «EUNAVFOR ASPIDES» عنوان شده است. طبق بیانیه اتحادیه اروپا «هدف از این عملیات امنیتی دفاعی دریایی، بازگرداندن و حفظ آزادی دریانوردی در دریای سرخ و خلیج فارس» است.

بر اساس بیانیه یادشده، حوزه ماموریت آسپیدس در امتداد تنگه باب المندب، تنگه هرمز و همچنین آب‌های بین‌المللی در دریای سرخ، خلیج عدن، دریای عرب، خلیج‌فارس و دریای عمان تعریف شده است.

طبق بیانیه اتحادیه اروپا، فرمانده عملیات کومودور واسیلیوس گریپاریس و فرماندهی نیروها نیز برعهده دریاسالار استفانو کوستانتینو است. مقر آسپیدس هم در لاریسا، یونان مستقر عنوان شده است.

در همین حال جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرد: این عملیات نقش کلیدی در حفاظت از منافع تجاری و امنیتی، اتحادیه اروپا و جامعه بین‌المللی گسترده تر، ایفا خواهد کرد.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس افزود: ما برای حفاظت از منافع تجاری و امنیتی اتحادیه اروپا و جامعه بین‌المللی، اقدامی جسورانه صورت دادیم.

به گزارش ایرنا، از زمان شروع عملیات نظامی اسرائیل علیه مردم غزه، ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین، چند کشتی اسرائیل یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کردند؛ اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به اسرائیل در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

یک کشتی انگلیسی و پهپاد MQ۹ آمریکایی مورد اصابت موشک‌های ارتش یمن قرار گرفت

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز از انجام عملیات جدید توسط ارتش این کشور علیه یک کشتی انگلیسی و یک پهپاد آمریکایی خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز اعلام کرد که ارتش این کشور یک کشتی انگلیسی «RUBYMAR» را در خلیج عدن هدف قرار داده است. طبق گزارش ... یک کشتی انگلیسی و پهپاد MQ۹ آمریکایی مورد اصابت موشک‌های ارتش یمن قرار گرفت

ادامه

آمریکا, اسراییل, امارات, امنیتی, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, فلسطین, یمن

یمن: کشتی آمریکایی «استار آیریس» را هدف قرار دادیم

نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن کشتی آمریکایی «استار آیریس» در دریای سرخ خبر داد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای تاکید کرد که در راستای حمایت از ملت فلسطین و در چارچوب پاسخ به جنایت‌های آمریکا و انگلیس به یمن، کشتی آمریکایی ... یمن: کشتی آمریکایی «استار آیریس» را هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

خبرنگار انگلیسی: قمار حمله انگلیس و آمریکا به یمن نتیجه معکوس داده است

دبیر بین‌الملل شبکه خبری اسکای در یادداشتی نوشت که حمله اخیر نیروهای یمنی علیه نفتکش انگلیسی نشان داد که راهبرد لندن و واشنگتن برای ایجاد بازدارندگی در دریای سرخ نتیجه معکوس داده و باعث تشدید تنش‌ها در منطقه شده است. به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا، دومینیک واگورن معتقد است که اقدامات نظامی علیه مواضع یمن ... خبرنگار انگلیسی: قمار حمله انگلیس و آمریکا به یمن نتیجه معکوس داده است

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, فلسطین, مقاله, همبستگی, یمن

جزئیاتی از کشتی هدف قرار گرفته انگلیسی توسط ارتش یمن در دریای سرخ

منابع ویژه به شبکه المیادین جزئیاتی از کشتی هدف قرار گرفته انگلیسی توسط نیروی دریایی یمن فاش کردند. به گزارش ایسنا، منابع ویژه اعلام کردند کشتی انگلیسی هدف قرار گرفته در دریای سرخ توسط نیروی دریایی یمن عازم اراضی اشغالی بود نه یونان. این منابع به این شبکه ماهواره‌ای گفتند، کشتی انگلیسی هدف قرار گرفته ... جزئیاتی از کشتی هدف قرار گرفته انگلیسی توسط ارتش یمن در دریای سرخ

ادامه

آمریکا, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, گزارش, یمن