سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

آغاز دوره‌های آموزشی و استخدامی نیروهای قسد با حقوق۳۵۰ دلاری توسط آمریکا

نیروهای ارتش آمریکا ضمن تقویت حضور نظامی غیرقانونی خود در کانتون الجزیره سوریه (شرق فرات)، دوره‌های جدید آموزشی و استخدامی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) را با وعده حقوق و پاداش‌های بالا آغاز کردند.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، برخی منابع رسانه‌ای در استان حسکه به نقل از منابع بومی این استان اعلام کردند، نیروهای اشغالگر آمریکایی مستقر در منطقه الشدادی در جنوب این استان در چند روز اخیر ثبت نام دوره آموزشی جدید نیروهای قسد-هم‌پیمان با خود را با حقوق ماهانه ۳۵۰ دلار آغاز کردند؛ مبلغی که به نسبت وضعیت معیشتی دشوار به وجود آمده در اثر محاصره و تحریم‌های غربی علیه سوریه حقوق بسیار خوبی است.

 

این منابع در ادامه گفتند، مدت این دوره نظامی دو ماه و نیم بوده و تمرین‌ها در ساختمان مدیریت منابع نفت الجبسه برگزار می‌شوند، این ساختمان دولتی که پس از اشغال ارتش آمریکا به پایگاه نیروهای آن بدل شد، با آغاز دوره آموزشی، نیروهای مستقر در آن به پایگاه میدان نفتی العمر و محور رودخانه فرات در حومه شرقی دیرالزور مقابل پایگاه‌های ارتش سوریه و نیروهای روس منتقل شده و به تمامی انواع سلاح مجهز خواهند شد.

 

این منابع اظهار کردند: نیروهایی که ارتش اشغالگر آمریکا آموزش می‌دهند، مزدوران تحت فرماندهی و حمایت مستقیم این ارتش و جدا از تشکیلات نیروهای سوریه دموکراتیک، هم‌پیمان با این ارتش خواهند بود.

 

در این راستا نیروهای آمریکایی حضور خود در استان حسکه را تقویت کرده و تجهیزات جدیدی را به پایگاه “مدیریت میدان‌های الجبسه-و اقامتگاه کارگران” در شهر الشدادی در جنوب حسکه منتقل کردند.

 

برخی منابع بومی در استان حسکه اظهار کردند: تجهیزات نظامی شامل ۲۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا در یک عملیات هلی‌برن توسط بالگردهایی از اقلیم کردستان عراق به اقامتگاه‌های مدیریت میدان‌های الجبسه که به پایگاه نظامی تبدیل شده، منتقل شدند.

 

منابع یاد شده در ادامه گفتند: نیروهای آمریکایی در چند ساعت گذشته ۴۵ دستگاه خودروی نظامی مدل هاموی حامل سرباز را از گذرگاه غیرقانونی الولید در مرز با عراق به پایگاه غیرقانونی الشدادی در حومه جنوبی حسکه منتقل کردند.

 

نیروهای آمریکایی از حدود یک سال قبل حضور خود در سوریه را کاهش دادند و با عقب‌نشینی از پایگاه‌های الجلبیه و عین عیسی در شمال رقه و پایگاه قصر یلدا در شهرک تل تمر، حضور خود را به اطراف چاه‌های نفت محدود کردند.

 

در حال حاضر نیروهای آمریکایی در چند پایگاه غیرقانونی در استان حسکه (از جمله تل حجر و الرمیلان در حومه المالکیه، مدیریت الجبسه و اقامتگاه کارگران در الشدادی، لایف استون و قصرک در حومه حسکه) و در حومه دیرالزور در میدان نفتی العمر و کارگاه گاز کونیکو مستقر هستند.

سوخوی روسی هواپیمای آمریکایی را بر فراز مدیترانه رهگیری کرد

نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد که یک سوخوی ۳۵ روسیه در اقدامی «ناامن» بر فراز دریایی مدیترانه یک هواپیمایی آمریکایی را رهگیری کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا

افشاگری گاردین از فروش تسلیحاتی انگلیس به عربستان در سایه جنگ یمن

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی فاش کرد که شرکت انگلیسی” British Aerospace Systems ” در حدود ۱۵ میلیارد پوند معادل ۱۸.۹ میلیارد دلار سلاح به عربستان از زمان آغاز تجاوزگری خود در سال ۲۰۱۵ میلادی به یمن تاکنون فروخته است.

ادامه

انگلستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن

۲۷ تروریست‌ آموزش‌دیده آمریکا تسلیم ارتش سوریه شدند

مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که ۲۷ فرد مسلح آموزش دیده توسط ارتش آمریکا برای خرابکاری علیه تاسیسات نفتی سوریه خود را تسلیم ارتش این کشور کردند.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

مصطفی الکاظمی: ضرورت گفت‌وگوی ملی واقعی / آمریکا عراق را نابود کرد

نخست‌وزیر مکلف عراق از آماده شدن اسامی اعضای دولت خود برای معرفی به پارلمان عراق و مذاکره با احزاب سیاسی برای دادن رأی اعتماد به کابینه خبر داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق