اتحادیه اروپا از برداشت اولین بخش از سود دارایی‌های روسیه برای کمک به اوکراین خبر داد

اتحادیه اروپا امروز جمعه اعلام کرد اولین بخش از پول برداشت شده از سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه، به ارزش ۱.۵ میلیارد یورو (۱.۶ میلیارد دلار)‌ را در اختیار اوکراین قرار داده است. به گزارش ایسنا، ماه مه گذشته ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در ادامه سیاست‌های ضد روسی خود توافق کردند از ... اتحادیه اروپا از برداشت اولین بخش از سود دارایی‌های روسیه برای کمک به اوکراین خبر داد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه

سی ان ان: مردم آمریکا بزرگترین متضرر از وضع تعرفه برای کالای چینی

در مارس سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده افزایش تعرفه‌ها بر کالاهای وارداتی از چین را اعلام کرد که باعث ایجاد اصطکاک اقتصادی و تجاری بین چین و آمریکا شد. از سال ۲۰۲۱، دولت جو بایدن به اعمال تعرفه های اضافی ادامه داده است. رسانه‌های آمریکایی اخیرا گزارش دادند که ادامه افزایش ... سی ان ان: مردم آمریکا بزرگترین متضرر از وضع تعرفه برای کالای چینی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, فقر, گزارش

کاهش ارزش دلار در سطح جهان/ «تهدیدی جدی» برای نفوذ حیاتی آمریکا در صحنه جهانی

دلار درحال ثبت کاهش گسترده‌ای است و در همین حال معامله گران بر روی احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا تا سپتامبر آینده تمرکز کرده‌اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران: دلار امروز چهارشنبه پس از بهبودی جزئی برای مدت کوتاهی در پی انتشار آمار‌های خرده فروشی بهتر از حد انتظار در آمریکا، کاهش گسترده‌ای ... کاهش ارزش دلار در سطح جهان/ «تهدیدی جدی» برای نفوذ حیاتی آمریکا در صحنه جهانی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جهان, چین, خبر, روسیه, نیوزلند

کارگران رسمی نفت در سکوی نفتی بهرگانسر و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری تجمع کردند

روز گذشته چهارشنبه، اعتراضات کارگران در اهواز، شرکت کاز فجر و منطقه ویژه اقتصادی بر پا شدند. نزدیک یکسال از اعتراضات این کارگران میگذرد و هنوز پاسخی نگرفته‌اند. اهم مطالبات کارگران عبارتند از: برکناری مسئولین نالایق و فاسد، حذف سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت بک پی ماده ۱، عدم ... کارگران رسمی نفت در سکوی نفتی بهرگانسر و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری تجمع کردند

ادامه

اقتصادی, امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

هاندلزبلات: سیاست تحریمی غرب شکست خورده است

به نوشته یک روزنامه آلمانی تحریم‌های ضدروسی اتحادیه اروپا ممکن است در نهایت آسیب بیشتری به خود اروپایی‌ها وارد کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران: روزنامه آلمانی هاندلزبلات در مقاله‌ای ضمن بررسی داده‌های چهار موسسه تحقیقات اقتصادی اروپایی نوشت: تحریم‌های ضدروسی اتحادیه اروپا، آن‌طور که مشخص است، به نتیجه مورد انتظار غرب نرسیده است و ممکن ... هاندلزبلات: سیاست تحریمی غرب شکست خورده است

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, غرب

کوبا سال نو را با اصلاحات پولی و ارزی آغاز کرد

با فرا رسیدن سال ۲۰۲۱، کوبا طرح «نظام مقررات پولی» این کشور را با هدف یکسان‌سازی واحدهای ارزی به اجرا درآورد. به باور تحلیل‌گران این اقدام در شرایط کنونی برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی آمریکا حائز اهمیت بسیار است.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری کوبایی پرنسا لاتینا، در نخستین روز سال ۲۰۲۱، کوبا اقدام به اجرای فرایند نظام مقررات پولی این کشور کرد که نیازی تاخیرناپذیر و گامی اساسی برای راهبرد اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

 

این اقدام که از سوی دولت اجرایی می‌شود، شامل یکسان سازی واحدهای ارزی جاری با توقف جریان پزوی قابل تبدیل، اصلاح کلی دستمزدها و قیمت‌ها و حذف تدریجی یارانه‌های بیش از حد و پاداش‌های غیرضرور است.

 

با فرارسیدن سال جدید، پزوی قابل تبدیل کوبا (CUC)، یکی از دو ارز رایج در قلمرو ملی، کنار رفته و فقط پزوی کوبا (CUP) با نرخ ارز ۲۴ پزو در در برابر یک دلار می‌تواند برای همه عملیات استفاده شود.

 

«مارینو موریۤو» عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست و رئیس کمیسیون اجرای دستورالعمل‌ها توضیح داد که این اقدام فرآیندی بین رشته‌ای برای اقتصاد کشور بوده که برای حل عدم تعادل اقتصاد کلان، کاهش کسری بودجه و همچنین حمایت از طرح‌های تولیدی و بهبود کارایی و رقابت در سطح بین‌الملل بسیار حائز اهمیت است.

 

همانطور که پیشتر «میگل دیاز کانل» رئیس جمهوری کوبا اعلام کرده بود، وحدت پولی و ارزی راه حلی جادویی برای حل مشکلات اقتصادی و مالی نیست، اما این امر باید ما را به سمت افزایش بهره وری کار و عملکرد بهتر نیروهای تولیدی سازنده سوق دهد.

 

وی با تاکید بر اهمیت این اقدام تصریح کرد: اجرای این فرآیند کشور را درشرایط بهتری برای تحولات آتی قرار خواهد داد و به منظور به روز کردن مدل اقتصادی اجتماعی کشور و تضمین مساوات در فرصت‌ها و حقوق برابر و عدالت اجتماعی ضروری است.

 

تحلیلگران اتفاق نظر دارند که این یکی از پیچیده‌ترین اقداماتی است که کشور در نظام اقتصادی با آن روبروست که به دلیل تحریم‌های اقتصادی، تجاری و مالی تحمیل شده از سوی ایالات متحده، آثار زیانبار کووید۱۹ و بحران بین‌المللی اهمیت بیشتری یافته است.

 

از ماه اکتبر گذشته، مردم اطلاعات گسترده‌ای را در این باره از طریق مطبوعات دریافت کرده‌اند و متصدیان امر برای ایفای درست فرآیند آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

 

مقامات کوبا پیش تر اطمینان داده بودند که فرآیند مقررات پولی کشور از اول ژانویه برای پیشبرد توسعه اقتصادی در کوبا اجرا می‌شود.

 

دولت آمریکا که به رغم قوانین بین‌المللی در تعیین حدود و مرزها، منطقه آمریکای لاتین را حیاط خلوت خود می‌داند، همواره با سیاست‌های خصمانه و مداخله جویانه درصدد ایجاد بی ثباتی و ناآرامی در کشورهای چپ‌گرای این منطقه برآمده و نفرت عمومی جوامع آمریکای لاتین را نسبت به این رویکرد خود برانگیخته است.

 

واشنگتن به تازگی در ادامه یکجانبه گرایی‌های خود با اعمال تحریم‌های بی اساس و با بهانه‌های واهی، این بار یک بانک کوبایی را با ادعای وابستگی به ارتش این کشور در فهرست محدودیت‌های مالی خود قرار داد.

 

رئیس جمهوری ونزوئلا و دیگر مقامات این کشور همچنین اقدام آمریکا برای قرار دادن کوبا در لیست حامی تروریسم را محکوم کردند.

چین بیش از ۵ هزار تن تجهیزات ضد کرونا به اروپا ارسال کرد

چین طی سال میلادی ۲۰۲۰ حدود ۵ هزار و ۶۶۰ تن تجهیزات پزشکی و بهداشتی برای مقابله با کرونا به کشورهای اروپایی صادر کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, ایتالیا, جهان, چین, خبر, سازمان تجارت جهانی, صربستان, فرانسه, لهستان, همبستگی

موج ورشکستگی‌ در کمین بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا

کارشناسان هشدار می‌دهند که تداوم تعطیلی‌های سراسری ناشی از همه‌گیری کرونا در آلمان، موجب به راه‌افتادن موج ورشکستگی فعالیت‌های اقتصادی خرد و کلان در این کشور به عنوان قدرت اول اقتصادی اروپا می‌شود.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, جهان, خبر

وزیر خارجه چین خطاب به امریکا؛ باعث پیشرفت خودتان شوید نه اینکه مانع پیشرفت دیگر کشورها

وزیر امور خارجه چین امروز (شنبه) تاکید کرد، روابط پکن با آمریکا به یک “تقاطع جدید” رسیده و ممکن است پس از یک دوره “دشواری بی‌سابقه” به مسیر درست بازگردد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا