تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

وزرای خارجه چین و روسیه در دیداری درباره تحولات جهانی و خاورمیانه رایزنی و بر همکاری دو کشور برای مقابله با موانع و بحران‌ها تاکید کردند. به گزارش ایرنا به نقل از شینهوا، وانگ یی وزیر خارجه چین پنجشنبه شب پس از دیدار با همتای روس خود سرگئی لاوروف در لائوس گفت که مناسبات چین ... تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

ادامه

آ. سه. آن, آسیا پاسیفیک, بریکس, جنگ سرد, چین, خاورمیانه, شانگ‌های, شرق آسیا, صلح, فلسطین, لائوس

واشنگتن‌پست: بیانیه پکن یک پیروزی دیپلماتیک بود

گردهمایی نمایندگان ۱۴ جناح فلسطینی در پکن دستاورد دیپلماتیک بزرگی است که اعتبار میانجی‌گری چین در مناقشات جهانی را افزایش خواهد داد. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی توافق نمایندگان ۱۴ جناح فلسطینی در پکن را یک دستاورد دیپلماتیک بزرگ برای چین توصیف کرد که در راستای گسترش نفوذ بین‌المللی پکن صورت گرفته است. به گزارش ... واشنگتن‌پست: بیانیه پکن یک پیروزی دیپلماتیک بود

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, چین, خاورمیانه, صلح, عربستان سعودی, غرب, فلسطین

طرح ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی لاهه

المیادین از طرح ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی کیفری درخصوص جنایت‌های این رژیم در نوار غزه خبر دادند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رئیس دفتر شبکه المیادین در ژنو اعلام کرد که تیم حقوقی وکلای بین‌المللی شکایت مطرح شده علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی کیفری، ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل درخصوص جنایت‌های ارتش ... طرح ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی لاهه

ادامه

اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, درمان, دیوان داوری لاهه, صهیونیسم, فلسطین, هلند

هزاران تظاهرکننده اسرائیلی خواستار امضای فوری توافق و مبادله اسرا شدند

جنبش اعتراضات زنان به همراه خانواده اسرای اسرائیلی، تجمع اعتراض آمیزی را در تل‌آویو برگزار کرده و با محکومیت سیاست‌های نتانیاهو خواهان امضای فوری توافق شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در خبری در این رابطه اعلام کرد، این تجمع با هداف درخواست برای امضای توافق مبادله اسرا صورت گرفت که با سفر ... هزاران تظاهرکننده اسرائیلی خواستار امضای فوری توافق و مبادله اسرا شدند

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

جزئیات طرح سه مرحله‌ای چین برای بحران غزه و حل اختلافات فلسطینی

سخنگوی وزارت خارجه چین از ارائه یک طرح سه مرحله‌ای از سوی چین برای حل بحران غزه و حل اختلافات فلسطینی خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، سخنگوی وزارت خارجه چین یک روز پس از نشست گروه‌های فلسطینی در پکن اعلام کرد: چین طرحی سه مرحله‌ای را درباره بحران غزه ... جزئیات طرح سه مرحله‌ای چین برای بحران غزه و حل اختلافات فلسطینی

ادامه

اسراییل, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین

خبرگزاری فرانسه: سیاست راهبردی آمریکا در دولت بایدن تغییر نکرده است

خبرگزاری فرانسه با توجه به اولین پرواز بمب افکن های بی ۵۲ در منطقه خاورمیانه در دولت بایدن گزارش داد که سیاست راهبردی ایالات متحده به رغم وعده های بایدن تغییر نکرده است.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، پنتاگون اعلام کرد که در روز چهارشنبه یک فروند بمب افکن بی ۵۲ آمریکا برای نشان دادن قدرت دولت جدید جو بایدن بر منطقه خاورمیانه پرواز داشته است.

 

براساس این گزارش، بمب افکن بی ۵۲ آمریکا در مأموریتی پایگاه نیروی هوایی بارکسدیل در لوئیزیانا را ترک کرد و با همراهی جنگنده های آمریکایی و جنگنده ای اف ۱۵ نیروی هوایی سلطنتی عربستان سعودی بعد از انجام پرواز در منطقه خاورمیانه به لوئیزیانا بازگشت.

 

این برای سومین بار است که در سال ۲۰۲۱ بمب افکن های بی ۵۲ آمریکا بر فراز منطقه خاورمیانه پرواز می کنند، دوبار آن در دولت دونالد ترامپ و یکبار آن در دولت بایدن صورت گرفت.

 

با انجام این ماموریت هوایی در دوران دولت جدید بایدن، خبرگزاری فرانسه نوشت: در حالی که بایدن اعلام آمادگی کرده است که روابط خود را با تهران گرم کند، اما ماموریت جدید نشان داد که سیاست راهبردی ایالات متحده تغییری نکرده است.

 

فرماندهی سنتکام با توجه به پرواز بمب افکن های بی ۵۲ در بیانیه ای اعلام کرد که این مأموریت کوتاه مدت با هدف نشان دادن توانایی ارتش ایالات متحده در استقرار نیروی هوایی در هر نقطه از جهان برای جلوگیری از تجاوزات احتمالی و نمایش تعهد ایالات متحده به امنیت منطقه ای بوده است.

بلینکن: واشنگتن تنها زمانی به‌برجام برمی‌گردد که تهران به‌تعهداتش عمل کند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه جدید ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه هشدار داد، واشنگتن تنها هنگامی‌ که تهران تعهدات هسته‌ای خود را انجام دهد، به برجام باز خواهد گشت که این موضوع مدتی طول خواهد کشید.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

پیام دولت بایدن به تشکیلات خودگردان فلسطین درباره طرح اشغال کرانه باختری

یک وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد که این تشکیلات پیامی از واشنگتن دریافت کرده است که نشان می‌دهد طرح رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در خصوص کرانه باختری در دستور کار دولت جدید آمریکا قرار ندارد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین

جنت یلن نخستین وزیر زن دارایی و خزانه‌داری آمریکا شد/ انصارالله به‌طور موقت از تحریم معاف شد

با تایید مجلس سنا، جنت یلن، رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا به عنوان وزیر دارایی و خزانه‌داری کابینه جو بایدن تایید شد. او نخستین زن در تاریخ آمریکاست که سکان خزانه‌داری ایالات متحده و نبض دلار را در دست می‌گیرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, یمن

تحلیل العربیه در مورد طرح بایدن برای تجزیه عراق به مناطق خودمختار

نزدیک به دو سال است که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از توجه دولت بوش به طرح تقسیم عراق به سه منطقه خودمختار شیعه نشین در جنوب، سنی‌نشین در مرکز، کردنشین در شمال و سپردن امور دفاعی، خارجی و توزیع منابع به دولت بغداد پرده برداشته است.

ادامه

اتحادیه عرب, استعمار, امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, سوریه, عراق