تعلیق فعالیت آشپزخانه جهانی در رفح/ یونیسف: جای امنی در غزه نمانده است

در پی جنایت‌های جدید ارتش اسرائیل در شهر رفح در جنوب نوار غزه، آشپزخانه مرکزی جهانی فعالیت خود در این شهر را به حالت تعلیق درآورد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه اسرائیلی «کان»، سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی اعلام کرد که بعد از حملات اسرائیل به رفح فعالیت‌های خود در این منطقه ... تعلیق فعالیت آشپزخانه جهانی در رفح/ یونیسف: جای امنی در غزه نمانده است

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سازمان بهداشت جهانی, فلسطین, کودکان, گزارش

هواپیمای فضایی چین یک شیء مرموز را در مدار زمین رها کرد

یک شیء ناشناخته که توسط هواپیمای فضایی چین به مدار راه یافته، می‌تواند یک زیرماهواره یا سخت‌افزار ناخواسته باشد که پیش از خروج هواپیما از مدار و بازگشت آن به زمین رها شده است. به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد هواپیمای فضایی چین که نامش فاش نشده، یک شیء دیگر را به فضا پرتاب کرده ... هواپیمای فضایی چین یک شیء مرموز را در مدار زمین رها کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

رییس‌جمهور ایرلند: سکوت درباره جنایات رخ‌داده در غزه، نشانه بحران اخلاقی جهان است

رییس‌جمهور ایرلند ضمن انتقاد از جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه تأکید کرد که سکوت درباره این جنایات، نشانه بحران اخلاقی جهان است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «مایکل هگیننز» رئیس‌جمهور ایرلند با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر توقف جنگ اسرائیل در نوار غزه و برقراری فوری آتش‌بس اعلام کرد که سکوت درباره ... رییس‌جمهور ایرلند: سکوت درباره جنایات رخ‌داده در غزه، نشانه بحران اخلاقی جهان است

ادامه

اسراییل, ایرلند, تحلیل, جهان, دیوان داوری لاهه, زنان, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, کودکان

رئیس سازمان بهداشت جهانی: حمام خون در نوار غزه باید متوقف شود+فیلم

رئیس سازمان بهداشت جهانی با اشاره به فروپاشی بخش درمان و پزشکی غزه در اثر تجاوزهای برنامه‌ریزی شده اسرائیل، بر ضرورت توقف جنایات تاکید و اضافه کرد: حمام خون باید در نوار غزه متوقف شود. به گزارش روز دوشنبه ایرنا ،«تدروس ادهانوم گبریسوس» در شبکه اجتماعی «ایکس» با تاکید بر «توقف حمام خون در غزه»، ... رئیس سازمان بهداشت جهانی: حمام خون در نوار غزه باید متوقف شود+فیلم

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, درمان, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, فلسطین, گزارش

استرالیایی‌ها از ورود کشتی اسرائیلی به سیدنی جلوگیری کردند

معترضان مردمی در استرالیا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، از ورود کشتی اسرائیلی به «سیدنی» جلوگیری کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، معترضان مردمی در استرالیا در حمایت از فلسطین از پهلو گرفتن کشتی باری اسرائیل در بندر سیدنی جلوگیری کردند. «پدی گیبسون» (Paddy Gibson) فعال اتحادیه‌های کارگری ... استرالیایی‌ها از ورود کشتی اسرائیلی به سیدنی جلوگیری کردند

ادامه

استرالیا, اسراییل, جهان, خبر, فلسطین, فیلم, کارگری

توزیع ناعادلانه واکسن در جهان؛ سازمان ملل هشدار داد

تدروس آدانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از زیرمجموعه‌های سازمان ملل هشدار داد که توزیع نابرابر واکسن کووید – ۱۹ جهان را در آستانه «شکست فاجعه‌بار اخلاقی» قرار داده است.

 

به گزارش ایرنا، تارنمای سازمان جهانی بهداشت به نقل از سخنرانی دیروز (۲۹ دی) تدروس در جلسه هیئت‌مدیره این سازمان نوشت که ۳۹ میلیون دوز واکسن در ۴۹ کشور پردرآمد جهان تزریق‌شده در حالیکه یک کشور کم‌درآمد تنها ۲۵ دوز واکسن تزریق کرده است.

 

وی افزود که رویکرد «اول، من» در نهایت منجر به «طولانی شدن همه‌گیری بیماری، محدودیت‌های لازم برای مهار آن و مشقات اقتصادی و انسانی» خواهد شد.

 

آدهانوم گفت: ما ۲ میلیارد دوز واکسن تأمین کرده و اختیار خرید بیش از ۱ میلیارد دوز دیگر نیز داشته و هدف‌گذاری کرده‌ایم که از فوریه توزیع واکسن‌ها را آغاز کنیم.

 

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: برخی از کشورها و شرکت‌ها با وجود آنکه سخن از دسترسی برابر به واکسن می‌زنند، کماکان توافق‌های دوجانبه را در اولویت قرار داده و با دور زدن کوواکس قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

 

بسیاری از تولیدکنندگان واکسن به جای آنکه اطلاعات کامل واکسن تولید شده را به سازمان جهانی بهداشت ارائه دهند، به دنبال کسب تائید سازمان‌های ذی‌ربط در کشورهای ثروتمندند. این ممکن است توزیع واکسن‌های کوواکس را به تأخیر اندازد.

 

بزرگ‌ترین کارزار واکسیناسیون در تاریخ، اکنون در سراسر جهان در حال اجراست. بیش از ۴۲.۲ میلیون دوز واکسن در ۵۱ کشور جهان توزیع شده که این میزان به طور متوسط، حدود ۲.۴۳ میلیون دوز در روز است.

 

سازمان مردم‌نهاد انگلیسی آکسفام چندی پیش خبر داده بود که تعدادی از کشورها که ۱۳ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند ۵۰ درصد دوزهای واکسن کرونا را پیش‌خرید کرده‌اند.

 

با گذشت یک سال از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا تاکنون شمار مبتلایان در سراسر جهان از ۹۴ میلیون نفر گذشته و بیش از ۲ میلیون نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان‌باخته‌اند.

 

روسیه، چین، آمریکا، انگلیس و هند از جمله کشورهایی هستند که تا کنون موفق به تولید واکسن شده‌اند. واکسن تولید ایران هم وارد فاز انسانی شده ضمن اینکه ایران و کوبا طرح مشترکی برای تولید واکسن در دست اجرا دارند. قرار است روند واکسیناسیون در ایران هم در آینده ای نزدیک آغاز شود.

 

اینکه واکسیناسیون کرونا در کشورهای برخوردار و ثروتمند جهان از جمله اروپا و آمریکا از مدتی پیش شروع شده اما هیچ خبری از این واکسن در بسیاری از کشورهای جهان سوم نیست، نگرانی جدی برای نهادهای بین‌المللی ایجاد کرده است.

 

حتی پیش از ساخته شدن واکسن هم مقامات و شخصیت‌های بین‌المللی نسبت به احتمال توزیع نابرابر آن بعد از تولید این کالای حیاتی هشدار داده و ابراز نگرانی کرده بودند.

مخالفت آمریکا با بودجه سازمان ملل نتیجه نداد

دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سه هفته قبل از تحویل قدرت به جو بایدین رییس جمهوری منتخب این کشور، با دادن رای منفی به بودجه سازمان ملل بر سر اختلاف درباره اسرائیل و ایران، آخرین ضربه خود را به این سازمان وارد کرد اما این اقدام حمایت بین‌المللی را در پی نداشت.

ادامه

اسراییل, افریقای جنوبی, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خبر, سازمان ملل, فرانسه

مشکل ایران در خرید واکسن کرونا با وجود تحریم آمریکا، حس بشردوستی چینی‌ها را برانگیخت

رادیو و تلویزیون مرکزی چین در تاریخ ۲۸ دسامبر/۸ دی ماه، ده خبر برتر داخلی و ده خبر برتر بین‌المللی در سال جاری میلادی را اعلام کرد که با بازنشر گسترده در رسانه های بزرگ همراه شد.

ادامه

امارات, امریکا, ایران, بحرین, برزیل, تحریم, ترکیه, جهان, چین, سازمان بهداشت جهانی, همبستگی

بیانیه مشترک سندیکاها و تشکل‌های کارگری در باره لایحه بودجه ۱۴۰۰

سندیکاهای شرکت واحد و نیشکر هفت تپه و چند تشکل کارگری دیگر با انتشار بیانیه ای مشترک ضمن بررسی لایحه بودجه پیشنهادی دولت یادآور شدند که کارگران، معلمان، پرستاران، سایر مزد بگیران جامعه، بیکاران, دانشجویان و فارغ التحصیلان ابدا هیچ سهمی از این بودجه نمی‌برند. بودجه‌ای که هیچ توجهی به جمعیت ۹۹ درصدی جامعه ندارد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, بیانیه, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی, فساد, کارگری

احتکار واکسن کرونا در کشورهای ثروتمند؛ سهم کشورهای فقیر تنها ۱۰ درصد

ائتلافی از سازمان بشردوستانه و حامی سلامت امروز چهارشنبه هشدار دادند با توجه به «احتکار» واکسن کرونا در کشورهای ثروتمند (امپریالیستی)، اگر دولت‌ها و شرکت های دارویی اقدامی بکار نبندند، تقریبا ۹۰ درصد از تقریبا ۷۰ کشور فقیر جهان از دسترسی به واکسن تا پایان سال ۲۰۲۱میلادی محروم خواهند شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, سرمایه‌داری, گزارش