سقوط جنگنده F/A-۱۸ بازگشته از دریای سرخ در واشنگتن

به گفته نیروی دریایی آمریکا، یک جت جنگنده متعلق به این ارگان با ۲ خدمه در شرق کوه «رینیر» در ایالت واشنگتن سقوط کرده است و جستجو برای یافتن سرنشین‌ها ادامه دارد. به گزارش ایسنا، جنگنده «ای‌ای-۱۸جی گرولر» (EA-۱۸G Growler) نیروی دریایی آمریکا که یک هواپیمای تهاجمی الکترونیکی است و بخشی از خانواده هواپیماهای F/A-۱۸ ... سقوط جنگنده F/A-۱۸ بازگشته از دریای سرخ در واشنگتن

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, خلیج عدن, دریای سرخ

قانونگذار آمریکایی: اتفاقات وحشتناک غزه حاصل مهار نشدن نتانیاهو توسط بایدن است

نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با حمایت‌های دولت جو بایدن از جنایات اسرائیل مخالفت کرده و جنایات به وقوع پیوسته در نوار غزه را حاصل «مهار نکردن» این رژیم از سوی دولت بایدن دانست. به گزارش ایسنا، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «اتفاقات وحشتناک ... قانونگذار آمریکایی: اتفاقات وحشتناک غزه حاصل مهار نشدن نتانیاهو توسط بایدن است

ادامه

آمریکا, آمریکای جنوبی, اسراییل, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, صهیونیسم, فلسطین

«فارن پالسی» از کانون اصلی توطئه در آمریکا می‌نویسد

«فارن پالسی» در تحلیلی با اشاره به سابقه طولانی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سازماندهی و اجرای انواع توطئه در داخل و خارج از این کشور تاکید کرد: توطئه گرایی در آمریکا انعکاس مستقیم مداخله گرایی ایالات متحده در خارج از کشور پس از جنگ جهانی دوم است. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از ... «فارن پالسی» از کانون اصلی توطئه در آمریکا می‌نویسد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اتحاد شوروی, اروپا, تحلیل, جهان, کمونیسم, کوبا

نظرسنجی گالوپ: حل مشکلات اقتصادی مهمترین اولویت رای‌دهندگان آمریکایی‌ است

نظرسنجی جدید انجام شده توسط موسسه گالوپ نشان می‌دهد که حل مشکلات اقتصادی مهمترین اولویت رای‌دهندگان آمریکایی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: تارنمای آمریکایی «هیل»، براساس یک نظرسنجی جدید انجام شده توسط موسسه گالوپ، کمتر از یک ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان ماه)، اقتصاد مهمترین مساله مردم آمریکاست. ... نظرسنجی گالوپ: حل مشکلات اقتصادی مهمترین اولویت رای‌دهندگان آمریکایی‌ است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جهان, خبر

واشنگتن‌پست: اختلافات بین نتانیاهو و بایدن در رسانه‌ها دروغ است

با شروع جنگ غزه، دولت بایدن به بزرگترین حامی اسرائیل و دولت نتانیاهو تبدیل شده است. اما در پی جنایات فزاینده اسرائیل، از جمله انفجار پیجرها در لبنان و ترور «سیدحسن نصرالله» دبیرکل مقاومت لبنان، رسانه‌های غربی با نشر گزارش‌هایی مدعی عدم آگاهی آمریکا به‌عنوان بزرگترین حامی اسرائیل از برنامه‌های این رژیم شدند و نوشتند ... واشنگتن‌پست: اختلافات بین نتانیاهو و بایدن در رسانه‌ها دروغ است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, فلسطین, لبنان, یمن

ترامپ از سازمان سیا خواست داعش را نابود کند/رسانه‌ها یکی از “فریب‌کارترین و متقلب‌ترین” موجودات روی کره زمین هستند

به گفته رییس جمهور، امریکا از امکانات موجود خود برای مبارزه با تروریسم استفاده نکرده است.

 

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا ضمن بازدید از دفتر اصلی اداره مرکزی اطلاعات امریکا (سازمان سیا) در لنگ لی یک بار دیگر اظهار کرد که باید گروهک تروریستی داعش را نابود کرد.

 

وی همچنین گفت که باید از شر داعش خلاص شد و انتخاب دیگری وجود ندارد. گروهک رادیکال و تروریستی اسلامی باید از روی زمین برچیده شود.

 

رئیس‌جمهور جدید آمریکا در نخستین بازدید رسمی‌اش از مقر سازمان سیا به عنوان فرمانده جدید کل قوا تاکید کرد که برخلاف گزارشات رسانه‌ها وی هیچ خصومتی با این جامعه اطلاعاتی ندارد.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا در جمع ۴۰۰ افسری که در مقر سازمان سیا گردهم آمده بودند گفت: دلیل اینکه مقر شما را به عنوان نخستین مکانی که از آن بازدید می‌کنم انتخاب کردم این است که در حال حاضر درگیر جنگی با رسانه‌ها هستم. آنها یکی از “فریب‌کارترین و متقلب‌ترین” موجودات روی کره زمین هستند. آنها می‌گویند که من با این جامعه اطلاعاتی دشمنی و عداوت دارم اما حضور من در این مقر خلاف این گزارشات را ثابت می‌کند.

 

وی افزود: تعداد اندکی از مردم می‌توانند کاری را که شما انجام می‌دهید، انجام دهند و می‌خواهم بدانید که من کاملا از شما حمایت می‌کنم و ۱۰۰۰ درصد پشت شما هستم. یکی از نمونه‌های فریب‌کاری رسانه‌ها این است که تعداد شرکت کنندگان در مراسم تحلیف مرا تحریف کرده و تصاویری از یک زمین خالی را منتشر کرده‌اند.

 

ترامپ ادامه داد: یکی دیگر از نمونه‌ها مطلب مجله “تایمز” بود که در زمانی که هیچ خبرنگار و عکاسی اجازه ورود به دفتر کاخ ریاست جمهوری را نداشت داستان دروغینی را منتشر کرد و گفت که من مجسمه نیم تنه مارتین لوتر کینگ را از این دفتر خارج کردم.

 

ترامپ در جمع افسران سازمان سیا گفت: من احترام زیادی برای این آژانس قائلم و باور دارم که شما یکی از مهمترین گروه‌هایی هستید که در این کشور امنیت ما را مجددا فراهم می‌کنید. هیچ کس بیشتر از من به جامعه اطلاعاتی و سیا اطمینان ندارد. من شما را دوست دارم و برایتان احترام زیادی قائلم. ما مجددا پیروز خواهیم شد و شما مسئول این کار خواهید بود.

 

این اظهارات ترامپ درباره سیا در بحبوحه جوی متشنج با این آژانس اطلاعاتی مطرح شد؛ جوی که به دنبال امتناع وی از قبول گزارشات اطلاعاتی آمریکا درخصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور به وجود آمد.

 

ترامپ: سیاست کلینتون در سوریه به جنگ جهانی سوم ختم می‌شود!

نامزد جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری گفت که طرح رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون درباره سوریه به جنگ جهانی سوم ختم می‌شود.   به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در مصاحبه با خبرگزاری رویترز که عمدتا روی مسائل سیاست خارجی متمرکز بود، گفت، شکست داعش اولویت بالاتری نسبت به متقاعد کردن بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه برای ... ترامپ: سیاست کلینتون در سوریه به جنگ جهانی سوم ختم می‌شود!

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انتخابات, جهان, خبر