تجمع کارگران رسمی مناطق نفت خیز در اهواز، پالایشگاه گاز فجر- جم و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

طبق اعلام قبلی امروز دوم مردادماه کارگران رسمی مناطق نفت خیز تجمع بزرگی در اهواز  داشتند. همزمان این کارگران در پالایشگاه گاز فجر و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه  تجمع کردند.  فراخوان کارگران در اهواز با همراهی بازنشستگان داده شده بود. موضوع اصلی کارگران رسمی تعیین سقف حقوق است که تعرضی به معیشت آنهاست و ... تجمع کارگران رسمی مناطق نفت خیز در اهواز، پالایشگاه گاز فجر- جم و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

ادامه

امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, فیلم, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

مبارزهٔ پرستاران برای دستمزدی انسانی و امنیت شغلی

اجرای سیاست‌های ضدمردمی اقتصادی – اجتماعی رژیم ولایت‌ فقیه در سال‌های گذشته به‌ویژه در دوره دولت ابراهیم رئیسی ضربات مهلکی به مستمری بازنشستگان و منافع کارگران تولیدی و خدماتی وارد آورده ‌است. برای شدت بخشیدن به اثر این یورش، با احضار، عدم تمدید قرارداد، و اخراج از کار نیز همراه بوده است. با مقابله شدید ... مبارزهٔ پرستاران برای دستمزدی انسانی و امنیت شغلی

ادامه

اجتماعی, امنیت شغلی, امنیتی, بازنشستگان, پرستاران, درمان, سیاسی, طبقه کارگر, فقر, گزارش, معیشت

متحد و یکپارچه حکم غیرانسانی اعدام شریفهٔ محمدی را محکوم کنیم!

شریفهٔ محمدی آزاد باید گردد! در حرکتی غیرانسانی، شعبۀ ۱ دادگاه انقلاب رشت شریفهٔ محمدی، فعال کارگری و محیط زیست، را به‌دلیل شرکت در یک تشکل کارگری به اعدام محکوم کرده است. پس از انتشار خبر صدور این حکم، موج وسیع ابراز همبستگی با شریفهٔ محمدی و محکوم کردن صدور این حکم در بین تشکل‌های ... متحد و یکپارچه حکم غیرانسانی اعدام شریفهٔ محمدی را محکوم کنیم!

ادامه

ایران, بازنشستگان, پیام, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, طبقه کارگر, فرهنگیان, معلمان, همبستگی

بمبِ ساعتی بدهی دولت به تامین اجتماعی/ واردات کُک و زغال سنگ و «چنبره یک حلقه شبه‌امنیتی»

از جزئیات برنامه‌های دولت جدید برای صندوق‌های بازنشستگی و به طور مشخص صندوق تامین اجتماعی اطلاع نداریم اما تا زمانی که اختیار تام و کمال تامین اجتماعی در دست دولت است و دست یغمای خواص از خوانِ شستا کوتاه نشده، تا وقتی که سهم طبقه‌ی کارگر از خزانه بیت‌المال ناچیز است و تامین اجتماعی، عرصه‌‌ای‌ست ... بمبِ ساعتی بدهی دولت به تامین اجتماعی/ واردات کُک و زغال سنگ و «چنبره یک حلقه شبه‌امنیتی»

ادامه

ایران, بازنشستگان, تحریم, حقوق بشر, درمان, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, فساد, گزارش, معیشت

پیکار بازنشستگان علیه جراحی اقتصادی و برای تامین مستمری عادلانه ادامه دارد

رویدادهای زندگی بازنشستگان میهن ما با ادامه سیاست‌های نولیبرالی و تحمیل هر چه بیشتر ریاضت اقتصادی وخیم‌تر و به‌ویژه امکان دستیابی به خدمات پزشکی، درمانی، بهداشت، رفاه و مسکن که بن‌پاره نیازهای ضروری و اساسی هر انسان است، دشوارتر و نفس‌گیرتر از گذشته شده است. به ورشکستگی کشاندن صندوق‌های بازنشستگی، به‌یغما رفتن دارایی‌های “شستا” با ... پیکار بازنشستگان علیه جراحی اقتصادی و برای تامین مستمری عادلانه ادامه دارد

ادامه

اقتصادی, بازنشستگان, پرستاران, درمان, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, غارتگری, فقر, کودکان, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

تجمع بازنشستگان پتروشیمی آبادان به‌دلیل قطع حقوق بازنشستگی‌شان

صبح دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه، شماری از بازنشستگان پتروشیمی آبادان مقابل ساختمان فرمانداری ویژه آبادان تجمع کردند.

 

این بازنشسته‌ها که خواستار وصول مطالبات محقق نشده و پرداخت به موقع مستمری بازنشستگی خود هستند، می‌گویند: حقوق بازنشستگان پتروشیمی آبادان توسط صندوق کارفرما پرداخت می‌شد و اخیرا این صندوق در پیامک‌هایی به بازنشستگان اعلام کرده که دیگر حقوق بازنشستگی آنها را پرداخت نمی‌کند.

 

به گفته آنها، در بدترین شرایط در پتروشیمی آبادان مشغول کار بودیم و در طول مدت اشتغالمان سهم بیمه ما از حقوق کسر شده و حالا موقع آن است که بیمه بازنشستگی به موقع حقوق حداقلی ما را پرداخت کند.

 

این بازنشستگان در ادامه می‌گویند: در آستانه ماه مبارک رمضان این انصاف نیست که حقوق بازنشستگی ما قطع شود.

 

در این زمینه احمد شاکری (عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگان آبادان) گفته است: صندوق بازنشستگی کشوری به دلیل بدهی ۲۰ میلیارد ریالی پتروشیمی آبادان به این صندوق حاضر به پرداخت حقوق بازنشستگان نیست.

 

احمد شاکری اظهار داشت: این موضوع به صورت پیامکی به اطلاع بازنشستگان رسیده و حقوق اردیبهشت آنها نیز تاکنون پرداخت نشده است.

 

به گفته وی، حقوق بازنشستگان پتروشیمی آبادان بیستم هر ماه واریز می‌شد.

ایلنا

بازنشستگان به دنبال لطف دولت نیستند؛ فقط خواستار اجرای قانونند

میری (مسئول کانون بازنشستگانِ تامین اجتماعیِ استان سیستان و بلوچستان) در نشست سراسری دبیران اجرایی خانه کارگر در چابهار، از عدم اجرای همسان‌سازی مستمری بازنشستگان، مشکلات درمانیِ مستمری‌بگیران و مسائل مربوط به استقلال مالی و اداری سازمان تامین اجتماعی با عنوان دغدغه‌های سه‌گانه‌ی بازنشستگانِ سیستان و بلوچستان نام برد و افزود: در سال‌های گذشته، هزینه‌های ... بازنشستگان به دنبال لطف دولت نیستند؛ فقط خواستار اجرای قانونند

ادامه

ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, گفتگو