بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

وزیر خارجه لیتوانی؛ تیخانوفسکایا رهبر مخالفان دولت بلاروس سیاستمدار نیست

وزیر خارجه لیتوانی کشوری که سوتلانا تیخانوفسکایا نامزد شکست خورده مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را پذیرفته است، اعلام کرد که او برای تصمیم گیری درباره فعالیت های آینده خود به فرصت نیاز دارد.

 

به گزارش خبرگزاری تاس، لیناس لینکیاویچوس وزیر خارجه لیتوانی روز پنجشنبه گفت: اجازه بدهید به وی (سوتلانا تیخانوفسکایا) فرصت بدهیم که پس از استرس وارده به آن نیاز دارد و وی سپس درباره تصمیم خود صحبت خواهد کرد.

 

به گفته وزیر خارجه لیتوانی، دلیل نیاز تیخانوفسکایا به وقفه و فرصت، شرایط دشواری است که وی در آن گرفتار شده بود.

 

سوتلانا تیخانوفسکایا رهبر مخالفان دولت بلاروس روز سه شنبه به لیتوانی از کشورهای حوزه بالتیک رفت و گفته می شود روادید این کشور تا پایان سال ۲۰۲۰ را در اختیار دارد.

 

لینکیاویچوس با بیان اینکه تیخانوفسکایا سیاستمدار نیست و خود وی به این موضوع اذعان کرده است، اظهار داشت: بار سنگینی بر دوش وی قرار گرفت و وضعیت نشان داد که تیخانوفسکایا برای آن آماده نبود.

 

وزیر خارجه لیتوانی تیخانوفسکایا را نماد انتخابات خواند و گفت که معتقد است که اقدامات تیخانوفسکایا این واقعیت را به وضوح نشان داد که بلاروس به تشکیل جامعه مدنی نیاز دارد.

 

به گفته لینکیاویچوس، تیخانوفسکایا در قرنطینه ۱۴ روزه بسر می برند که برای اتباع بلاروسی که به لیتوانی سفر می کنند اجباری است.هیچ استثنایی وجود ندارد.

 

وی این را نیز گفت که لیتوانی برای پذیرفتن افرادی که در بلاروس بخاطر شرکت در اعتراض های به انتخابات ریاست جمهوری احساس خطر می کنند، آمادگی دارد.

 

روز یکشنبه گذشته ششمین انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس برگزار شد و الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهوری این کشور با کسب بیش از ۸۰ درصد آراء پیروز شد و سوتلانا تیخانوفسکایا آموزگار پیشین زبان انگلیسی و رقیب اصلی لوکاشنکو توانست ۹.۹ درصد آراء به دست آورد.

 

تیخانوفسکایا روز سه شنبه در فیلم ویدئویی که در یوتیوب منتشر شد از مخالفان دولت بلاروس خواست برای اعتراض به خیابانها و میادین نروند.

 

با این وجود خبرهایی منشتر شده که حاکی از توزیع مخفیانه “دلار” میان مردم برای کشاندن آنها به کف خیابان و ملحق شدن به صف ناآرامی ها است.

ایرنا

روسیه قرارداد آمریکا و کردهای سوری برای استخراج نفت سوریه را بی‌اعتبار خواند

وزارت امور خارجه روسیه امضای قرارداد بین آمریکا و کردهای سوری برای تولید نفت در سوریه را اقدام غیرقانونی و خودسرانه خواند.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه, شرق اروپا