زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

پراگ سازماندهی اعتراضات در بلاروس را تکذیب کرد /رقیب لوکاشنکو به لیتوانی گریخت

وزیر خارجه جمهوری چک، اتهام “الکساندر لوکاشنکو” درباره دست داشتن مقامات پراگ در سازماندهی اعتراضات در بلاروس را بی اساس دانست و نامزد مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس هم از این کشور خارج شد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “توماس پترشیچک” وزیر امور خارجه جمهوری چک شب گذشته اعلام کرد که این کشور و هیچیک از ساختارهای مجزای آن به سازماندهی اعتراضات مردمی گسترده پس از انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری بلاروس ارتباطی ندارند.

 

وزیر خارجه چک، بدین ترتیب به اتهامات وارده از سوی “الکساندر لوکاشنکو” رئیس جمهوری بلاروس درباره دست داشتن جمهوری چک در سازماندهی ناآرامی‌ها و اعتراضات در این کشور پاسخ گفت.

 

توماس پترشیچک افزود: «جمهوری چک واقعاً مدت‌هاست که از جامعه مدنی بلاروس حمایت می‌کند، ولی این کشور در سازماندهی اعتراضات فعلی پس از انتخابات دخالتی نداشته است.»

 

به گفته این دیپلمات بلندپایه، لوکاشنکو هیچ مدرکی در رابطه با تأیید ادعای خود در خصوص دخالت دولت جمهوری چک در سازماندهی اعتراضات کنونی در بلاروس ارائه نداده است.

 

پیش از این، روز دوشنبه، رئیس جمهوری بلاروس در سخنانی پس از مشخص شدن پیروزی خود در انتخابات گفته بود، “توله سگ‌هایی” از جمهوری چک خواستار این هستند تا مردم به خیابانها ریخته و درباره تسلیم داوطلبانه قدرت مذاکره کنند. به گفته لوکاشنکو، تلاش‌هایی برای تأثیرگذاری بر اوضاع داخلی این کشور از سوی لهستان، اوکراین و حتی روسیه انجام می‌شود.

 

در خبر دیگری گزارش شده که وزارت امور خارجه لیتوانی نیز اعلام کرده است، حال “سوتلانا تیخانوفسکایا” – نامزد مخالفان در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری بلاروس خوب است و در این جمهوری بسر می‌برد.

 

روز گذشته مشخص شد که خانم تیخانوفسکایا پس از ارائه شکایت خود به کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس در رابطه با نتیجه انتخاب، دیگر در دسترس نبوده و کسی از وی اطلاعی نداشت. دبیر مطبوعاتی این سیاستمدار هم چندین ساعت به تماس‌ها پاسخ نمی‌داد.

 

“والری واکولچیک” رئیس سازمان کا.گ.ب. بلاروس، برخی شایعات درباره تلاش برای سوء قصد به جان این سیاستمدار مخالف دولت را تکذیب کرد.

 

انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس روز یکشنبه برگزار شد. بر اساس اطلاعات کمیته مرکزی انتخابات بلاروس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری کنونی توانست ۸۰.۰۸ درصد آراء را بدست آورد. ۱۰.۰۹ درصد از رای‌دهندگان بلاروسی هم از “سوتلانا تیخانوفسکایا” – نامزد مخالفان حمایت کردند. سه نامزد دیگر پست ریاست جمهوری کمتر از دو درصد آراء را کسب کردند.

روسیه قرارداد آمریکا و کردهای سوری برای استخراج نفت سوریه را بی‌اعتبار خواند

وزارت امور خارجه روسیه امضای قرارداد بین آمریکا و کردهای سوری برای تولید نفت در سوریه را اقدام غیرقانونی و خودسرانه خواند.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه, شرق اروپا

علاقه‌مندی ۲۰ کشور جهان به واکسن روسیه علیه کرونا

یک مقام مسئول روس با اشاره به اینکه واکسن ضد ویروس کرونای تولید شده در روسیه تاکنون مصونیت صددرصد برای داوطلبان تزریق آن بوجود آورده، از علاقه حداقل ۲۰ کشور جهان به این واکسن خبر داد.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا