هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

گاردین: داعش در حال احیای خود در قلب عراق است

یک رسانه انگلیسی اعلام کرد که گروه تروریستی داعش، بار دیگر درحال سازماندهی خود در قلب عراق است.

 

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت که داعش چهار سال پس از آزادی موصل بار دیگر در قالب تیم‌های کوچک خودش را در قلب عراق سازماندهی کرده است و رهبران محلی را ترور کرده و نیروگاه‌های برق، تاسیسات نفتی و نقاط نظامی را هدف قرار می‌دهد.

 

طبق این گزارش، امروز تعداد عناصر داعش بسیار کم‌تر از زمانی است که تسلط مناطق وسیعی از عراق را به دست گرفته بود. این عناصر به دلیل ویرانی‌هایی که در شهرهای تحت کنترلشان به بار آوردند اکنون از حمایت این شهرها و روستاها برخوردار نیستند و زندگی عشایر گونه‌ای دارند.

 

گاردین نوشت: عناصر داعش در عراق به کوه‌ها و دره‌های متوسل شده‌اند، تا به دلیل کمبود منابع مالی در آنها پناه بگیرند و منتظر می‌مانند تا منابع و نیروی لازم در دسترس قرار بگیرند و پس از آن حمله را آغاز کنند.

 

در همین حال، یک مقام امنیتی در کرکوک گفت: منطقه مثلث میان کرکوک، بیجی و سامراء برای داعش بسیار مهم است؛ چراکه این منطقه تپه‌ها و کوه‌ها را در مرکز عراق به شرق متصل کرده و مکان مناسبی برای پنهان شدن است. این منطقه همچنین عناصر داعش را به سوریه در سمت غرب متصل می‌کند و به همین دلیل است که نمی‌خواهند این منطقه را از دست بدهند.

 

شیخ یکی از قبایل که پیشتر در جنگ با داعش حضور داشته است در این باره گفت: شمار آنها (داعشی‌ها) کم است اما درصدد ایجاد شرایطی هستند که در گذشته به کمک آن تسلط مناطق مختلف را به دست گرفتند و اگر زیر نظر گرفته نشوند می‌توانند که بار دیگر خودشان را سازماندهی کنند.

 

این شیخ ادامه داد: وضعیت کنونی داعش مشابه وضعیت القاعده پس از شکست در سال ۲۰۰۹ است که برای مدتی مخفی شد اما بار دیگر خودش را سازماندهی کرد و پس از سه سال قدرتمندتر از گذشته ظاهر شد.

 

وی تصریح کرد: وضعیتی که در گذشته به داعش کمک کرد تا از نارضایتی مردم سوء استفاده کرده و حمایت‌هایی را برای خودش جلب کند؛ همچنان حاکم است و اعتمادی به دولت وجود ندارد و اگر هم اعتمادی باشد، قابل توجه نیست.

هدف‌ها و فرصت‌های چین در افغانستان با خروج آمریکا

هر چند خروج آمریکا از افغانستان ممکن است تهدیدات امنیتی برای چین را افزایش دهد اما این کشور فرصت می یابد تا مکانیزمهای امنیتی اوراسیایی خود را در افغانستان ساماندهی کرده و دست قدرتهای غربی را از مرزهای خود کوتاه کند.

ادامه

ازبکستان, اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, ایران, پاکستان, تاجیکستان, تروریسم, جهان, چین, روسیه

روس‌ها نگرانِ پیوستن داعش به طالبان هستند

این روزها روس‌ها بیشتر از هر کشوری از تشدید تنش در افغانستان بخصوص مناطق شمالی این کشور ابراز نگرانی می کنند و نسبت به پیوستن گروه تروریستی داعش به طالبان هشدار داده‌اند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تاجیکستان, تروریسم, جنگ سرد, جهان, روسیه, قطر

نشریه چینی: عقب نشینی وحشت زده آمریکا از افغانستان نشانه بی‌مسئولیتی است

روزنامه گلوبال تایمز، وابسته به حزب کمونیست چین در مقاله‌ای از خروج “شتابزده و نامسئولانه” آمریکا از افغانستان انتقاد کرده و آن را با خروج نظامیان آمریکا از ویتنام مقایسه کرده است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, مقاله, ناتو, ویتنام