گاردین: نیروهای ویژه انگلیس به هیچکس پاسخگو نیستند

روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به تحقیقات انگلیس درباره جنایات نیروی ویژه این کشور در افغانستان، از نبود نظارت بر عملکرد نیروهای ویژه و خودسری آن‌ها انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، تحقیقات دادگاه‌های انگلیس درباره کشتار ۸۰ افغان توسط سرویس هوایی ویژه انگلیس (اس.ای.اس) در افغانستان در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در جریان است. ... گاردین: نیروهای ویژه انگلیس به هیچکس پاسخگو نیستند

ادامه

آسیای مرکزی, افغانستان, جنایات جنگی, جهان, روسیه, سوریه, شرق اروپا, غرب اروپا, گزارش

اظهارات تکان دهنده فرانسه درباره روسیه

فابین روسل: گام‌های پاریس در اوکراین یک عامل تحریک کننده علیه روسیه است. به گزارش اسپوتنیک، فابین روسل، رهبر حزب کمونیست جمهوری پنجم در سی نیوز گفت: توافق بین دولت فرانسه و کی‌یف در مورد کمک نظامی طولانی مدت یک تحریک جدی علیه روسیه است. این سیاستمدار افزود: در این توافقنامه به ویژه آمده است ... اظهارات تکان دهنده فرانسه درباره روسیه

ادامه

اوکراین, جهان, روسیه, شرق آسیا, غرب اروپا, فرانسه, کمونیسم, گزارش, ناتو

کوربین: بایدن به جای ساخت بندر، دست از تجهیز نظامی اسرائیل بردارد

رهبر سابق حزب کارگر انگلیس از دولت آمریکا خواست به جای ساخت بندر در غزه، ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کنند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، رهبر سابق حزب کارگر انگلیس به تظاهرات حامیان فلسطین در لندن ملحق شد. «جرمی کوربین» رهبر سابق حزب کارگر انگلیس در تظاهرات هزاران حامی ... کوربین: بایدن به جای ساخت بندر، دست از تجهیز نظامی اسرائیل بردارد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, غرب اروپا, فلسطین

فشار انگلیس بر آلمان برای ارائه موشک “تاروس” به کی‌یف

گاردین نوشت: به رغم افشاگری شرم‌آور درباره مکالمه فوق محرمانه مقام‌های نیروی هوایی آلمان درباره حضور نیروهای انگلیسی در اوکراین، لندن همچنان از برلین می‌خواهد موشک “تاروس” را دراختیار کی‌یف قرار دهد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این روزنامه انگلیسی به نقل از مقام های کرملین نوشت: انتشار این فایل دخالت مستقیم «غرب جمعی» ... فشار انگلیس بر آلمان برای ارائه موشک “تاروس” به کی‌یف

ادامه

آلمان, اروپای مرکزی, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

جنگ‌طلبی در اوکراین برای آلمان بیش از۲۰۰ میلیارد دلار هزینه‌ داشت

مدیر مؤسسه تحقیقات اقتصادی آلمان اعلام کرد به دلیل افزایش هزینه انرژی ناشی از جنگ در اوکراین و تحریم روسیه، این کشور کاهش رشد اقتصادی را تجربه می‌کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام اقتصادی آلمان می‌گوید کشورش به دلیل جنگ اوکراین صدها میلیارد دلار متحمل زیان شده است. «مارسل فراتزشر» ... جنگ‌طلبی در اوکراین برای آلمان بیش از۲۰۰ میلیارد دلار هزینه‌ داشت

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, تحریم, جهان, غرب اروپا, گزارش

گاردین: اکثر انگلیسی‌ها خواهان استعفای جانسون هستند

روزنامه گاردین با اشاره به تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در انگلیس، از خواست اکثریت مردم انگلیس برای کناره‌گیری بوریس جانسون از سمت نخست‌وزیری خبر داد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری این روزنامه انگلیسی، نظرسنجی‌های پایگاه اپینیوم (Opinium) نشان می‌دهد که ۴۳ درصد انگلیسی‌ها بر این عقیده هستند که جانسون باید از سمت نخست وزیری استعفا دهد.

 

گاردین نوشت: نتایج نخستین نظرسنجی سال ۲۰۲۱میلادی این پایگاه که در روزهای ۶ و ۷ ژانویه (۱۷ و ۱۸ دی) از میان دو هزار و سه نفر انجام گرفته، نشان می‌دهد که ۴۳ درصد انگلیسی‌ها معتقد به استعفای جانسون بوده و ۴۰ درصد هم طرفدار ماندن وی در مقام رهبر حزب محافظه کار هستند. از سوی دیگر، ۲۰ درصد رای دهندگان خواهان استعفای «کی‌یر استامر» به عنوان رهبر حزب کارگر بوده و ۵۲ درصد هم خواهان ماندن وی در این مقام شدند.

 

در این نظرسنجی نشانه‌های محسوسی از کاهش حمایت از دولت در خصوص نحوه مدیریت در مقابله با ویروس کرونا دیده شده است؛ به گونه‌ای که نزدیک به ۷۲ درصد (۴ درصد بیش از آخرین نظرسنجی) فکر می‌کنند دولت به‌اندازه کافی در مقابله با همه گیری کووید-۱۹ سریع عمل نکرده و ۴۲ درصد (۴ درصد بیشتر) هم معتقد هستند دولت به هیچ عنوان در مقابله با همه گیری شدت عمل به خرج نداده است.

 

در این میان، بیش از ۶۴ درصد خواهان دولتی هستند که در موقع لزوم به سرعت مقررات قرنطینه وضع کند. همزمان ۲۵ درصد هم دولتی خواسته‌اند که تلاش کند تا حد امکان از وضع مقررات قرنطینه جلوگیری به عمل آورد.

 

نگاهی به نتایج این نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد حمایت کلی از جانسون اندکی کاهش یافته است. رقم کلی حمایت از جانسون اکنون ۳۷ درصد است که یک درصد نسبت به آخرین نظرسنجی در ماه نوامبر (آبان) کاهش یافته و در مقابل ۴۵ درصد (یک درصد افزایش) هم او را تائید نمی‌کنند.

 

در این نظرسنجی همچنین مشخص شده است که میزان حمایت مردمی از نحوه مدیریت دولت جانسون در مقابله با ویروس کرونا به طور کلی نیز کاهش چشمگیری داشته است. به عبارتی در حال حاضر ۳۱ درصد مردم (۳ درصد کاهش) نحوه مدیریت وی را در واکنش به کووید-۱۹ تائید و ۴۸ درصد (۳ درصد) رد می‌کنند. این نظرسنجی بالاترین میزان نارضایتی از دولت انگلیس را از ماه نوامبر سال گذشته میلادی (آبان) به این سو نشان می‌دهد.

 

به طور کلی، حزب کارگر با ۴۰ درصد آرا نسبت به حزب محافظه کار با ۳۹ درصد آرا پیشرو است.

آلمان: در مناقشات با آمریکا بر سر “نورد استریم ۲” سرسخت باقی می‌مانیم

وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که برلین همچنان در موضع سرسخت خود در مناقشات با آمریکا درباره پروژه خط لوله انتقال گاز “نورد استریم ۲” باقی می‌ماند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا, ناتو

جهان درها را به روی انگلیس بست

در پی انتشار دو گونه جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس افزون بر ۵۰ کشور جهان در حالی از ترس شیوع این بیماری مرزهای خود را به روی انگلیس بسته‌اند که هنوز دورنمای روشنی از بازگشت به روال عادی دیده نمی‌شود.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, ترکیه, جهان, چین, حقوق بشر, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

ویژگی‌های نگران‌کننده گونه جدید کرونا در انگلیس

انتشار سریع گونه جدیدی از ویروس کرونا باعث شده قوانین سختگیرانه تر قرنطینه در انگلیس اعمال شود و این کشور با چالش بسیار جدی مواجه شود. ماهیت این ویروس جهش‌یافته کرونا چیست و چه اطلاعاتی در خصوص آن وجود دارد؟

ادامه

استرالیا, انگلستان, ایرلند, جهان, دانمارک, غرب اروپا, هلند