گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد. به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد ... پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

ادامه

آمریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

کوواکس حتی یک دز واکسن به کاراکاس تحویل نداده است

ونزوئلا ضمن انتقاد از همسویی کوواکس با تحریم‌های یکجانبه آمریکا در دوره همه‌گیری، اعلام کرد: کاراکاس با وجود پرداخت ۱۲۰ میلیون دلار هزینه کامل واکسن، از چندین ماه گذشته هنوز حتی یک دز واکسن از طریق سازوکار سازمان جهانی بهداشت (کوواکس) دریافت نکرده است.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری ائوروپا پرس اسپانیا، «دلسی رودریگز» معاون رئیس جمهوری ونزوئلا طی ویدئوکنفرانسی در دوره آموزشی فرهنگیان آمریکای لاتین گفت: در حالی که بیش از ۲۳۶ میلیون دز واکسن از طریق کوواکس به سایر کشورهای جهان ارسال شده است، ونزوئلا با وجود پیش پرداخت هزینه کامل ۱۲۰ میلیون دلاری هنوز یک دز واکسن نیز از طریق کوواکس دریافت نکرده است.

 

معاون رئیس جمهوری ونزوئلا با بیان اینکه این اقدام کوواکس حکایت از «تحریم‌های ثانویه» و جدیدی دارد، خاطرنشان کرد: این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که دولت ونزوئلا توانست هزینه واکسن را از طریق منابع رسمی پرداخت کند و به این ترتیب موفق به شکست روند تحریم‌های اعمالی از سوی آمریکا شد.

 

با این وجود، مقام ارشد ونزوئلا ابراز تاسف کرد که واشنگتن «تحریم‌ها را دقیقا در زمان همه‌گیری تشدید کرده است.» و کوواکس نیز به شکایات دولت ونزوئلا با «انواع توجیه و بهانه ها» پاسخ داده است.

 

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا نیز ژوئیه گذشته (تیر- مرداد) در پاسخ به عدم ارسال واکسن‌ها از طریق مکانیسم سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: کوواکس با این اقدام «موجب شکست مردم ونزوئلا شده است» و همچنین با سازوکار تأمین واکسن کرونای سازمان جهانی بهداشت (کوواکس) اتمام‌حجت کرد که یا سهم این کشور از واکسن‌های کوواکس را ارسال کند و یا آنکه مبلغ پرداخت شده را عودت دهد.

 

براساس اعلام رسمی دولت ونزوئلا، این کشور با بیش از ۳۳۷ هزار مورد ابتلا از زمان آغاز همه گیری، افزون بر چهار هزار مرگ و میر ناشی از بیماری همه گیر را ثبت کرده است.

 

براساس اطلاعات دانشگاه هاپکینز، این کشور آمریکای لاتین با این نوع اقدامات ظالمانه تنها موفق به واکسیناسیون ۱۱.۷ درصد جمعیت خود شده است که فقط حدود ۳.۳ میلیون نفر آنها دز دوم واکسن را دریافت کرده اند. واکسن هایی که کاراکاس از روسیه و کوبا و چین دریافت کرده است.

 

تحریم های آمریکا ونزوئلا را با مشکل خرید واکسن مواجه کرد و این کشور با وجود دسترسی به سیستم مالی جهانی، به علت تحریم‌ها تنها با حمایت برخی بانک‌های محلی توانست بخشی از هزینه‌های مرتبط با واکسن های کووید۱۹ را پرداخت کند، زیرا این بانک‌ها از دایره تحریم‌ها خارج شده‌ بودند.

 

این در حالی است که در بحبوحه کمبود واکسن در کشورهای بیشتر آسیب دیده، سازمان جهانی بهداشت، کمیسیون اروپا و فرانسه طرح ایجاد کوواکس را به منظور همکاری جهانی برای تسریع و تضمین توزیع عادلانه واکسن در سراسر جهان پیشنهاد دادند.

واکنش آمریکا به همکاری نظامی عربستان و روسیه

دولت ایالات متحده در واکنش به امضای پیمان همکاری نظامی میان عربستان سعودی و روسیه ضمن تاکید بر پایبندی آمریکا به ادامه همکاری‌های دفاعی با سعودی، از متحدان خود خواست از هرگونه همکاری نزدیک نظامی با روسیه پرهیز کنند.

ادامه

امریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, عربستان سعودی

نماینده لبنانی: کشتی سوخت ایران، تحریم‌های آمریکا علیه لبنان را درهم شکست

یکی از نمایندگان پارلمان لبنان گفت که کشتی حامل سوخت ایران، شلیکی بر پیکره محاصره مالی، اقتصادی و سیاسی تحمیل شده علیه ملت لبنان است.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, سوریه, لبنان

الاخبار: کشتی ایرانی وارد آب‌های سوریه شد/ سوخت با تانکر به لبنان منتقل می‌شود

یک روزنامه لبنانی از ورود کشتی ایرانی حامل سوخت برای لبنان به آب‌های سوریه خبر داد و نوشت، این کشتی بار خود را در یکی از بنادر سوریه تخلیه می‌کند و سپس سوخت مذکور با تانکر به لبنان منتقل خواهد شد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, لبنان