زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

پوتین در پاسخ به آمریکا؛ در صورت حمله اتمی به روسیه و متحدانش بی‌درنگ پاسخ می‌دهیم

در دکترین جدید پنتاگون که حدود یک ماه پیش درباره «وضعیت هسته‌ای» انتشار یافت، آمده بود که زرادخانه اتمی آمریکا، برای مقابله با روسیه، تنوع بیشتری پیدا کرده و ایالات متحده بمب‌های هسته‌ای کوچک‌تری تولید خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری آلمان، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، روز پنجشنبه در سخنرانی سالانه خود در برابر نمایندگان پارلمان فدرال این کشور گفت که این کشور توانسته است در سال‌های اخیر به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه پژوهش و ساخت تسلیحات و تجهیزات نظامی دست یابد که به «تردید» سایر کشورها در مورد توانایی فنی و نظامی این کشور پایان می‌دهد.

 

پوتین اعلام کرد، که روسیه مجموعه‌ای از سامانه‌های هسته‌ای و از جمله یک موشک قاره‌پیما مافوق صوت و رادارگریز آزمایش کرده است.

 

این سامانه موشک بالستیک «سارمات» نام دارد و بیش از دویست تن وزن آن است.

 

ولادیمیر پوتین با بیان اینکه برد این موشک از سامانه‌های پیشین بیشتر است، گفت: «هیچ سامانه ضدموشکی نمی‌تواند آن را رهگیری کند.» به گفته او، روسیه مجبور شده است به خاطر سیاست‌های تسلیحاتی آمریکا دست به عمل بزند و در راستای ساخت سلاح‌های هسته‌ای جدید اقدام کند. پوتین تأکید کرد که تقویت توان نظامی روسیه خطری برای دیگر کشورها نیست و قرار است به صلح جهانی کمک کند.

 

زیردریایی‌های بدون سرنشین با قابلیت حمل بمب‌های اتمی، ساخت موشک اتمی کروز جدید از دیگر سلاح‌هایی بود که ولادیمیر پوتین به‌کارگیری آن را در ارتش روسیه اعلام کرد.

 

پوتین متذکر شد، اگر حمله با سلاح‌های متعارف هم موجودیت روسیه و هم متحدانش را به خطر بیندازد، مسکو حق استفاده از سلاح‌های اتمی را برای خود محفوظ می‌داند.

 

وی خروج آمریکا از پیمان موشک‌های ضدبالستیک در سال ۲۰۰۲ را دلیل نوسازی تسلیحات روسیه عنوان کرد و گفت: «آنها گمان می‌کردند که ما هرگز قادر نخواهیم بود که به لحاظ اقتصادی، نظامی احیا شویم به خاطر همین نظر ما را جدی نمی‌گرفتند.»

 

طبق این گزارش، رونمایی از زرادخانه هسته‌ای روسیه توسط پوتین، پیامی روشن برای همتای آمریکایی او «دونالد ترامپ» دارد. آمریکا حدود یک ماه پیش اعلام کرده بود که قصد دارد زرداخانه اتمی خود را با بمب‌های هسته‌ای کوچک‌تر نوسازی کند. در دکترین جدید پنتاگون که حدود یک ماه پیش درباره «وضعیت هسته‌ای» انتشار یافت، آمده بود که زرادخانه اتمی آمریکا، برای مقابله با روسیه، تنوع بیشتری پیدا کرده و ایالات متحده بمب‌های هسته‌ای کوچک‌تری تولید خواهد کرد.

 

در گزارش دکترین هسته‌ای وزارت دفاع آمریکا تاکید شده بود که گرچه بمب‌های کوچک‌تر قدرت تخریبی کمتری دارند، اما از قدرت بازدارندگی بیشتری برخوردارند. طبق این دکترین، بمب‌های جدید زرادخانه هسته‌ای آمریکا گسترش نخواهند یافت، اما قرار است از کلاهک‌های هسته‌ای در موقعیت‌های تازه‌ای استفاده شود.

 

دولت دونالد ترامپ از طریق این دکترین، برخلاف استراتژی دولت قبلی به ریاست «باراک اوباما»، در جهت نوسازی زرادخانه هسته‌ای آمریکا حرکت می‌کند. ترامپ هم‌زمان با انتشار گزارش دکترین جدید پنتاگون گفته بود: «این استراتژی امکان استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را کاهش داده و در عین حال بازدارندگی در برابر حملات علیه آمریکا و متحدان و شرکای آن را افزایش خواهد داد.»

 

به گزارش آسوشیتدپرس، «ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی امروز –پنجشنبه- خود در جمع مقام‌های این کشور اعلام کرد که به دنبال تحقق اهداف اقتصادی، بالا بردن سطح استاندارد زندگی مردم، بهبود وضعیت مراقبت‌های سلامتی و آموزشی و همچنین توسعه زیرساخت‌های مدرن است.

 

آسوپیتدپرس در ادامه نوشت: «میزان محبوبیت رئیس‌جمهوری روسیه در شرایطی ۸۰ درصد است که اقتصاد این کشور به دلیل ادامه تنش مسکو با غرب و کاهش جهانی قیمت نفت روند نزولی داشته است.»

 

وی همچنین بر نیاز به غلبه کردن بر فقر در این کشور تاکید کرد و گفت که ۲۰ میلیون نفر از مردم روسیه اکنون زیر خط فقر زندگی می‌کنند و ماهانه ۱۸۰ دلار درآمد دارند.

 

پوتین همچینن در این سخنرانی گفت که روسیه باید گام‌هایی را برای بهبود سیستم مراقبت‌های سلامتی و افزایش سطح استانداردهای زندگی که اکنون در مرتبه ۷۳ است بردارد و آن را به بالای ۸۰ برساند.

ایلنا

با وجود تحریم‌های آمریکا، سفارشات نظامی روسیه افزایش یافته است

“هدر نائورت” سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد نتیجه بخش بودن سیاست تحریم‌ها علیه روسیه مدعی شده بود: «ما خرسند هستیم که برخی کشورها از خرید تسلیحات و کالاهای روسی دست برداشته اند. طبق ارزیابی ما خسارتی که از این بابت به بودجه دولت روسیه وارد شده بیش از ۳ میلیارد دلار است.»

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه

لاوروف: آمریکا به بهانه مهار روسیه اهداف اقتصادی خود را دنبال می‌کند

سرگئی لاوروف روز شنبه در دیدار با «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان، در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ که در آن برخی نمایندگان محافل تجاری آلمان نیز حضور داشتند، گفت: سیاست‌های آمریکا برای بازداشتن روسیه و مجموعه تحریم‌ها که آمریکا عامل آن است، مانع همکاری های تجاری روسیه و آلمان می شود.   خبرگزاری تاس به ... لاوروف: آمریکا به بهانه مهار روسیه اهداف اقتصادی خود را دنبال می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه

تلاش برای خطرناک نشان دادن روسیه برای امنیت جهانی

روزنامه «کامرسانت»، در تحلیلی نوشته است: این هفته در مونیخ دور جدید «کنفرانس بین المللی مونیخ» در زمینه مسائل امنیتی جهان برگزار می شود که بزرگترین عرصه برای بررسی مشکلات در این زمینه است. بطور مرسوم، سازمان دهندگان این کنفرانس در آستانه این رویداد، گزارش تحلیلی از وضعیت کنونی جهان و تهدیدات اصلی امنیتی آن منتشر ... تلاش برای خطرناک نشان دادن روسیه برای امنیت جهانی

ادامه

المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه

مخالفت مسکو و پکن با گروه کاری آمریکا و ۳ کشور اروپایی برای تغییر برجام

وزیر خارجه روسیه با هشدار مجدد در مورد عواقب خطرناک لغو توافق هسته‌ای با ایران، از مخالفت جدی مسکو و پکن با تلاش طرف آمریکایی برای تغییر برجام بر اساس صرفا منافع واشنگتن خبر داد.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, روسیه, سوریه, فرانسه