نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

پوتین: تحریم‌های آمریکا علیه ایران به اقتصاد جهان لطمه زده است

رئیس جمهوری روسیه گفت: ایران نمی‌تواند بخاطر تحریم‌های آمریکا توانمندی‌های خود را تحقق بخشد و این مساله به اقتصاد جهانی و بازار انرژی لطمه زده است.

 

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در نشست اصلی همایش هفته انرژی روسیه که در مرکز نمایشگاهی مانژ مسکو در حال برگزاری است، با بیان این مطلب افزود: ایران از ظرفیت‌ها و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و بازیگر بسیار بزرگی در بازار انرژی جهان به حساب می‌آید.

 

وی افزود: اما متاسفانه بخاطر سیاست تحریمی دولت آمریکا، تهران نمی‌تواند به صورت کامل برنامه‌های خود را اجرا کند و ظرفیت خود را به نمایش بگذارد و این مسأله زیان فراوانی بر اقتصاد و بازار جهانی نفت وارد کرده است و ثبات در بازار را از بین برده است.

 

همایش بین‌المللی انرژی روسیه روز چهارشنبه با حضور مقام‌ها و وزیران انرژی ده‌ها کشور جهان در مرکز نمایشگاهی «مانژ» در نزدیکی کاخ کرملین مسکو افتتاح شد.

 

روسیه مخالف متهم کردن ایران درحمله به عربستان است

 

رئیس جمهوری روسیه گفت: روسیه مخالف متهم کردن ایران در حمله به عربستان سعودی است و هیچ گونه شواهدی در این مورد وجود ندارد.

 

وی در واکنش به این پرسش که در مورد حمله مراکز نفتی عربستان سعودی چه نظری دارد، اظهار کرد: ما این را محکوم می‌کنیم اما مخالف آن هستیم که ایران در این مساله هدف اتهام قرار گیرد.

 

پوتین گفت: واقعا نوساناتی در بازار انرژی بوجود آمده و خساراتی که عربستان سعودی متحمل شده بزرگ است اما در طول یک هفته اخیر وضعیت در بازار جهانی بهبود یافت و هم‌اینک بهای نفت برنت در بازار به کمتر از بشکه‌ای ۶۰ دلار رسیده است.

 

وی ادامه داد: دیروز در این مورد با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت وگو کردیم موضع وی به این گونه است که ایران مسئولیت رویدادهای اخیر در عربستان سعودی را نمی‌پذیرد و برای وی و ایران موضع برخی کشورها که بدون دلیل و بدون کسب نتایج تحقیقات بین‌المللی این کشور را ماهم می‌کنند، تعجب آور است.

 

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: در تحقیقات پیرامون حملات اخیر به مراکز نفتی عربستان سعودی باید به شواهد و واقعیت ها و نه احساسات توجه کرد.

 

وی ادامه داد: سازمان‌های تجسسی آمریکا در خدمت سیاست‌های دولت این کشور هستند اما آنها هنوز هیچ مدرکی را ارائه نکرده‌اند.

 

پوتین گفت: ما با مقام های عالیرتبه عربستان سعودی گفت وگو کردیم و من شخصا با ولیعهد این کشور گفت وگو کردم و از سخنان وی چنین برداشت کردم که عربستان سعودی تلاش می‌کند شواهد انکارناپذیر در باره شرکت کشوری در این حوادث را بدست آورد.

 

ایران تمایل برای بهبودی روابط با آمریکا دارد

 

پوتین گفت: ایران معتقد است که شرایط یکسان برای گفت وگو با آمریکا ندارد اما بدون شک تمایل برای بهبودی روابط با واشنگتن را دارد.

 

وی در واکنش به این پرسش که آیا حسن روحانی رئیس جمهوری ایران برای دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آماده است، اظهار داشت: در این مورد بهتر است از روحانی و ترامپ سوال کنید.

 

پوتین خاطرنشان کرد: موضع ما این است که دیالوگ و گفت وگو همواره بهتر از هرگونه رویارویی است. نمونه بارز این امر تصمیم و اراده ترامپ برای دیدار با کیم جونگ این رهبر کره شمالی است.

 

وی افزود: پس از آن دیدار کمابیش گشایشی در مسائل رخ داد. در انجا تا حل همه مسائل که برای ما معلوم است، فاصله زیادی وجود دارد اما این گامی کاملا درست است.

 

پوتین گفت: این به تماس‌های مستقیم بین ایران و ایالات متحده مربوط می‌شود. چنین تلاشی اخیرا از سوی فرانسه انجام گرفت تا آنجا که اطلاع دارم در نشست مجمع عمومی سازمان ملل رخ داد. اما این دیدار متاسفانه برگزار نشد زیرا ایران معتقد است که در شرایط فشارهای تحریمی از شرایط یکسان برخودار نیست و شرایط مساوی برای گفت وگو ندارد.
وی ادامه داد: اما به نظر من ایران تمایل برای عادی سازی روابط با آمریکا را دارد.

روسیه به حفظ برجام امیدوار است

 

رئیس جمهوری روسیه گفت که امیدوار است توافق های در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حفظ شود.
وی گفت: اینکه ایران از اصول قید شده در برجام پیروی می‌کند یا خیر مساله بسیار مهم و حساس است که در دستورکار سیاست جهانی قرار دارد.

 

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: ما بسیار امیدواریم که این توافق ها حفظ شود و وضعیت پیرامون ایران در نهایت بهبود یابد.این به صورت مساعد بر بازار جهانی انرژی تاثیر می‌گذارد.

ایرنا

انتقاد شدید پارلمان آلمان به‌دخالت‌های آمریکا در پروژه گازی”نورد استریم۲”

معاون رئیس پارلمان آلمان تحریم‌های آمریکا علیه پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ را دخالت در امور داخلی اروپا و آلمان و عامل تیرگی بیشتر مناسبات طرفین دانست.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, سیاسی, شرق اروپا, غرب اروپا

نشریه آمریکایی: زیردریایی‌های روسیه به‌تنهایی قادر به‌نابودی آمریکا هستند

به نوشته مجله «نشنال اینترست»، روسیه زیردریایی‌هایی در اختیار دارد که قادرند شهرها و پایگاه‌های نظامی در خاک ایالات متحده را نابود کنند، حتی اگر آمریکا در حمله پیش‌دستانه نیروهای هسته‌ای روسیه را از بین برده باشند.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, مسابقه تسلیحاتی