رییس‌جمهور ایرلند: سکوت درباره جنایات رخ‌داده در غزه، نشانه بحران اخلاقی جهان است

رییس‌جمهور ایرلند ضمن انتقاد از جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه تأکید کرد که سکوت درباره این جنایات، نشانه بحران اخلاقی جهان است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «مایکل هگیننز» رئیس‌جمهور ایرلند با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر توقف جنگ اسرائیل در نوار غزه و برقراری فوری آتش‌بس اعلام کرد که سکوت درباره ... رییس‌جمهور ایرلند: سکوت درباره جنایات رخ‌داده در غزه، نشانه بحران اخلاقی جهان است

ادامه

اسراییل, ایرلند, تحلیل, جهان, دیوان داوری لاهه, زنان, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, کودکان

رئیس سازمان بهداشت جهانی: حمام خون در نوار غزه باید متوقف شود+فیلم

رئیس سازمان بهداشت جهانی با اشاره به فروپاشی بخش درمان و پزشکی غزه در اثر تجاوزهای برنامه‌ریزی شده اسرائیل، بر ضرورت توقف جنایات تاکید و اضافه کرد: حمام خون باید در نوار غزه متوقف شود. به گزارش روز دوشنبه ایرنا ،«تدروس ادهانوم گبریسوس» در شبکه اجتماعی «ایکس» با تاکید بر «توقف حمام خون در غزه»، ... رئیس سازمان بهداشت جهانی: حمام خون در نوار غزه باید متوقف شود+فیلم

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, درمان, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, فلسطین, گزارش

استرالیایی‌ها از ورود کشتی اسرائیلی به سیدنی جلوگیری کردند

معترضان مردمی در استرالیا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، از ورود کشتی اسرائیلی به «سیدنی» جلوگیری کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، معترضان مردمی در استرالیا در حمایت از فلسطین از پهلو گرفتن کشتی باری اسرائیل در بندر سیدنی جلوگیری کردند. «پدی گیبسون» (Paddy Gibson) فعال اتحادیه‌های کارگری ... استرالیایی‌ها از ورود کشتی اسرائیلی به سیدنی جلوگیری کردند

ادامه

استرالیا, اسراییل, جهان, خبر, فلسطین, فیلم, کارگری

تظاهرات گسترده مردم در لندن و نیویورک علیه اسرائیل + فیلم

منابع رسانه‌ای عصر شنبه از تظاهرات گسترده مردم در «لندن» پایتخت انگلیس در حمایت از فلسطین و علیه اسرائیل خبر دادند. به گزارش خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای عصر شنبه به وقت تهران از تظاهرات گسترده مردم انگلیس در حمایت از فلسطین و اعتراض علیه اسرائیل خبر دادند. به گزارش منابع خبری، تصاویر و فیلم‌های منتشر ... تظاهرات گسترده مردم در لندن و نیویورک علیه اسرائیل + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی, فلسطین, فیلم, نسل کشی

گاردین؛ اعلام وضعیت اضطراری در پرو درپی افزایش ابتلا به یک بیماری مرموز

کشور پرو درپی افزایش موارد ابتلا به یک بیماری نادر، وضعیت اضطراری اعلام کرد. به گزارش مهر به نقل از گاردین، به‌دنبال افزایش موارد ابتلا به بیماری نادر خودایمنی موسوم به «سندروم گیلن باره» در پرو، در این کشور وضعیت اضطراری اعلام شد. براساس گزارش‌ها در ماه‌های اخیر حدود ۲۰۰ مورد ابتلا به این بیماری ... گاردین؛ اعلام وضعیت اضطراری در پرو درپی افزایش ابتلا به یک بیماری مرموز

ادامه

آمریکای لاتین, پرو, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی

هیئت کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و چین گزارش بررسی‌های خود در وو هان را اعلام کردند

گروه کارشناسان مشترک چین و سازمان بهداشت جهانی پس از تحقیق برای ردیابی ویروس کرونای جدید در شهر وو هان، ۲۱ بهمن به وقت محلی با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در آن شهر، نتایج تحقیقات منشاء یابی بیماری کرونا در چین را به عموم گزارش داد.

 

لازم به ذکر است تحقیقات منشاء یابی ویروس کرونای جدید سازمان بهداشت جهانی یک تحقیقات جهانیست که تحقیقات آنها در چین فقط بخشی از این تحقیقات است.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ در اواخر سال ۲۰۱۹، بیماری کرونای جدید به طور ناگهانی در وو هان آغاز به سرایت کرد. چین در واکنشی سریع و به موقع به آن با اجرای اقدامات مؤثر پیشگیری و مهار، همه گیری را مهار کرد و در این کار نتایج قابل توجهی به دست آورد. با این حال، همه گیری کرونا در جهان هنوز ادامه دارد.

 

چین همواره از سازمان بهداشت جهانی برای منشاء یابی ویروس کرونا جدید حمایت کرده است. در این راستا، طبق دستور کاری که در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۰ مورد توافق چین و سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت، سازمان هیئتی از کارشناسان را ۱۴ ژانویه ۲۰۲۱ به وو هان اعزام کرد تا با کارشناسان چینی گروه مشترکی برای انجام تحقیقات درباره منشاء یابی ویروس تشکیل دهند.

 

این گروه مشترک باز هم به سه کارگروه کاری تقسیم شد تا در سه زمینه همه گیری شناسی، ردیابی مولکولی و حیوانات و محیط زیست، تحقیقات خود را در چین انجام دهند.

 

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و چین تعداد زیادی از داده ها و مدارک مربوط به همه گیری کرونا را مورد بررسی قرار داده و از نه مکان مد نظر از جمله بیمارستان «جین یین تان»، بازار غذاهای دریایی «هوا نان» و موسسه ویروس شناسی وو هان متعلق به فرهنسگتان علوم چین بازدید و با پزشکان و پرستاران، محققان آزمایشگاه، متخصصان، پرسنل مدیریت و مغازه داران بازار، کارمندان مجتمع مسکونی، مبتلایان بهبود یافته، خانواده پزشکان و پرستاران قربانی و برخی اهالی شهر صحبت و تبادل نظر کرده اند.

 

نتایج تحقیقات کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در سفر به چین که در نشست خبری فوق اعلام شد، به شرح زیر است:

 

در خفاشها و پانگولینها ویروسهای کرونای بسیار مشابه توالی ژن ویروس کرونای جدید (کووید-۱۹) یافت شد اما این شباهت به حدی کافی نیست که آنها را به عنوان اجداد مستقیم کرونای جدید (کووید-۱۹) بدانیم؛ حیواناتی مانند راسو و گربه نیز بسیار حساس به ویروس کرونا هستند و این احتمال داده می شود که خفاش، پانگولین یا راسوسانان و گربه سانان و برخی گونه های دیگر ممکن است میزبان بالقوه طبیعی کرونای جدید (کووید-۱۹) باشند.

 

در آزمایشها از محیط بازار غذاهای دریایی «هوا نان» که تعطیل شده است، آلودگی محیط بازار به ویژه غرفه های محصولات آبزی پروری به کرونای جدید تشخیص داده شده است؛ این احتمال وجود دارد که ویروس کرونای جدید (کووید-۱۹) از طرقی مانند افراد آلوده، غذاهای منجمد یا گوشت حیوانات وارد وو هان شده باشد، اما هنوز راه آن دقیقاً معلوم نیست؛ آزمایش روی محصولات حیوانی در این بازار مثبت نبود؛ در آزمایش روی نمونه ها از خفاش، دام، طیور و حیوانات وحشی استان هو بی و دیگر نقاط چین ردپای ویروس کرونای جدید پیدا نشد؛ چرخه و سرایت ویروس در میان دام و طیور خانگی و حیوانات وحشی پیش و بعد از شیوع بیماری در وو هان پیدا نشد.

 

در دسامبر ۲۰۱۹، بیماری کرونای جدید در میان جمعیت وو هان سرایت یافت اما بیشتر مبتلایان در نیمه دوم ماه به ویروس آلوده شدند؛ بازار غذاهای دریایی «هوا نان» یکی از نقاطیست که موارد بیشتری داشت و مورد توجه بیشتری قرار گرفت اما تحلیلها بر موارد اولیه در شهر وو هان نشان میدهد در حالی که مواردی در بازار غذاهای دریایی «هوا نان» ظاهر شد، موارد دیگری نیز در جاهای دیگر رخ داده بود.

 

گروه مشترک کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و چین طرق احتمالی انتقال ویروس را بر حسب پنج رده «بسیار نامحتمل»، «نامحتمل»، «محتمل»، «نسبتا محتمل» و «بسیار محتمل» طبقه بندی کرده است که طبق این روال، کارشناسان انتقال ویروس کرونای جدید از میزبان طبیعی به انسان از طریق میزبان واسطه را «نسبتا محتمل»، انتقال مستقیم از میزبان طبیعی به انسان یا انتقال از طریق غذاهای منجمد را «محتمل» عنوان کرده است.

 

لازم به ذکر است کارشناسان انتقال ویروس کرونای جدید از طریق آزمایشگاه را «بسیار نامحتمل» اعلام کرده‌اند.

 

کارشناسان در این نشست خبری همچنین پیشنهادهایی درباره مراحل بعدی تحقیقات جهانی برای منشاء یابی ویروس کرونای جدید مطرح کردند.

موفقیت کوبا در مبارزه با ویروس کرونا

در نخستین روز سال نو میلادی ۲۰۲۱/ ۱۲ دی‌ماه ۹۹، انقلاب کوبا ۶۲ سال را پشت سر گذاشت. انقلاب سوسیالیستی به‌دست گروهی از افراد بسیار پرشور و پایبند به رهبری فیدل کاسترو و چه‌گوارا و شماری از مبارزان برجسته در این کشور کوچک جزیره‌ای در دریای کاراییب در سال ۱۳۳۷ به‌پیروزی رسید.

ادامه

اروپا, امریکای لاتین, انگلستان, ایتالیا, بولیوی, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کوبا, مقاله, هندوستان, ونزوئلا, ویتنام

چین خواستار تحقیق از هتل محل‌اقامت نظامیان‌آمریکایی در ووهان شد

گزارش‌ها حاکی است، همزمان با آغاز تحقیقات بازرسان سازمان بهداشت جهانی در ووهان، برخی از مردم چین نیز از این گروه خواسته‌اند با توجه به احتمال انتقال ویروس کرونا از سوی نظامیان آمریکایی طی مدت اقامت آنها در هتلی برای شرکت در بازی‌های ارتش های جهان، این هتل را هم بازرسی کنند.

ادامه

استرالیا, المان, امریکا, انگلستان, جهان, چین, دانمارک, روسیه, ژاپن, سازمان بهداشت جهانی, سودان, شرق آسیا, قطر, کنیا, هلند, ونزوئلا