تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

هشدار وزیر خارجه چین به آمریکا: جهان نیاز به قیمومیت ندارد

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین از ایالات متحده خواست به منافع مردم چین احترام بگذارد و نسبت به توسعه چین دید صحیحی داشته باشد.

 

به گزارش ایرنا از شینهوا، وانگ روز دوشنبه در ادامه افزود: چین از گفتگو بر مبنای برابری و احترام متقابل استقبال می‌کند اما جهان نیاز به قیمومیت ندارد و پکن هم قبول ندارد که یک کشور حرف آخر را در امور جهانی بزند.

 

او اظهارات خود را بعد از دیدار با همتایان خود از سنگاپور، مالزی، اندونزی، فیلیپین و جمهوری کره در استان فوجیان چین در پاسخ به پرسش خبرنگاران مطرح کرد.

 

وانگ با اشاره به اینکه وزرای خارجه کشورهای مذکور  توسعه و رشد چین را یک ضرورت تاریخی دانسته اند، گفت: اعتقاد بر این است که توسعه چین مطابق با انتظارات مشترک و منافع بلند مدت همه کشورهای منطقه است که نباید جلوی آنها را گرفت.

 

وی افزود: وزرای خارجه معتقدند که چین و آمریکا در مواجهه با چالش‌های جهانی‌سازی و دوران پسا اپیدمی باید در این منطقه گفتگو و همکاری بیشتری داشته باشند، به جای بازی و تقابل، تعهدات قدرت‌های بزرگ را انجام دهند و مسئولیت پذیر باشند.

 

وانگ گفت: “چین مایل است به انتظارات همه طرف‌ها پاسخ دهد و در این راستا تلاش خود را ادامه می‌دهد. ”

 

وانگ در مورد استدلال‌های رقابت، همکاری و تقابل که بارها و بارها توسط ایالات متحده در مورد روابط خود با چین مطرح شده، گفت که موضع چین ثابت و روشن است.

 

وزیر خارجه چین اضافه کرد: “چین در صورت لزوم از همکاری استقبال می‌کند، اما این همکاری باید نگرانی‌ها و سود متقابل یکدیگر را در نظر بگیرد. این نمی‌تواند به روشی باشد که یک طرف شرایط را یک جانبه تنظیم کند. ”

 

وانگ گفت: چین در صورت نیاز از رقابت فرار نمی‌کند، اما رقابت باید منصفانه و عادلانه باشد و از قوانین بازار پیروی کند و از تعیین موانع، سوء استفاده از قدرت و سلب حق مشروع توسعه برای دیگران خودداری کند.

 

او افزود: “ما قاطعانه در برابر مداخله فاحش در امور داخلی چین مقاومت می‌کنیم و با قاطعیت بیشتری با تحریم‌های یک جانبه غیرقانونی که به دلیل دروغ و اطلاعات غلط وضع شده است، مخالف هستیم. ”

 

وی در مورد احتمال مقابله آمریکا نیز گفت: چین در این مسیر سازش یا عقب‌نشینی نخواهد کرد، زیرا به هنجارهای اساسی روابط بین‌الملل پایبند است و منافع بسیاری از کشورهای در حال توسعه، کوچک و متوسط نیز در همین ‌است.  قطعاً چین حق دارد مقابله کند، زیرا باید از حاکمیت ملی و عزت ملی دفاع کند.

 

وانگ افزود: گفتگو و همکاری بهتر از رویارویی است.

 

وی از ایالات متحده خواست تا به طور فعال به انتظارات کشورهای منطقه و جامعه جهانی پاسخ دهد، با چین همکاری کند تا نشان دهد که یک قدرت بزرگ چگونه است و به طور مشترک صلح، ثبات و توسعه منطقه ای و جهانی را حفظ کنند.

مسکو: اقدامات نظامی در پاسخ به تحرکات موشکی آمریکا را رد نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به برنامه پنتاگون برای استقرار موشک‌های میان‌برد گفت درهای گفت‌وگو از سوی مسکو باز است اما با در نظر گرفتن شرایط، احتمال این که روسیه مجبور شود بر پاسخ نظامی متمرکز شود وجود دارد.

ادامه

امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه

نگرانی متفاوت روسیه و اروپایی‌ها از وخامت اوضاع در منطقه دونباس اوکراین

در حالی‌که مقامات پارلمانی روس، آمریکا و اروپا را شریک جنایت ارتش اوکراین در کشته شدن یک کودک در دونباس نامیدند، فرانسه و آلمان از وخامت اوضاع در این منطقه ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف نقض آتش‌بس شدند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, فرانسه

سود هوآوی علی‌رغم افزایش فشارهای آمریکا رکورد زد

داده‌های جدید نشان می‌دهد سود غول تکنولوژی، هوآوی، سال گذشته علی‌رغم فشارهای آمریکا و قرار گرفتن این شرکت در لیست سیاه واشنگتن، به بالاترین سطح تاریخ رسیده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا