بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

هاآرتص؛ عربستان ماهانه ۵ میلیارددلار به مزدورانش در یمن پاداش می‌دهد

روزنامه هاآرتص جمعه در گزارشی فاش کرد که عربستان سعودی ماهانه پنج میلیارد دلار به مزدوران آمریکای جنوبی و آفریقایی خود در جنگ علیه یمن پرداخت می‌کند.

 

هاآرتص نوشت؛ عربستان سعودی همچنین بیش از صدها هزار دلار برای فعالیت های دیگر هزینه می‌کند.

 

این گزارش می‌افزاید: با وجود اینکه آمریکا اجازه تجهیز هواپیماهای عربستان برای مشارکت در ماموریت هایی مانند جنگ با القاعده در یمن را داده است، اما حمله ای علیه مواضع القاعده در یمن ازسوی عربستان صورت نگرفته است.

 

هاآرتص افزوده است: عربستان و امارات متحده عربی در واقع از عناصر القاعده برای حمایت از قبایلی که با حوثی‌ها  می‌جنگند، استفاده می‌کنند.

 

این روزنامه با اشاره به خسارت جانی و مالی جنگ یمن برای مردم این کشور که بیش از ده ها هزار کشته برجای گذشته است، نوشت: یمن صحنه رقابت بین‌المللی است.

 

عربستان از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

 

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

 

حملات ائتلاف سعودی به یمن در سایه سکوت محافل بین المللی همچنان ادامه دارد؛ درحالی که این جنگ فرسایشی هیچ دستاوری برای متجاوزان به دنبال نداشته، اما سران ائتلاف اصرار دارند این جنگ را که نتیجه ای جز کشته یا زخمی شدن هزاران یمنی نداشته، ادامه دهند.

ایرنا

سازمان ملل متحد: مردم یمن هر ۴۸ ساعت، یک وعده غذا می‌خورند

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، «لیز گراندی» مسئول هماهنگ کننده کمک های بشر دوستانه سازمان ملل متحد در اظهاراتی که در پایگاه اطلاعی رسانی این سازمان منتشر شد، افزود: زمانی که ما صحبت از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار یمنی می کنیم که دچار گرسنگی حاد هستند، این بدان معناست که آنها روزانه یا ... سازمان ملل متحد: مردم یمن هر ۴۸ ساعت، یک وعده غذا می‌خورند

ادامه

جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, یمن

رای الیوم: اعتراف به شکست دریمن بزرگترین پیروزی ریاض وابوظبی است

روزنامه فرامنطقه ای «رای الیوم» نوشت: امارات و عربستان در چهار سال گذشته هیچ دستاوردی در جنگ یمن نداشتند و اعتراف به شکست و خروج از این جنگ بزرگترین پیروزی برای آنها است.

ادامه

امارات, امریکا, ایران, جهان, خبر, عربستان سعودی, یمن

عزم دولت امارات متحده عربی به خارج‌کردن نیروهایش از یمن

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» نوشت: عربستان سعودی، روز چهارشنبه به حمله یگان وابسته به جنبش انصارالله یمن به نفت‌کش آن اعتراف کرد که طبق بیانیه رسمی، این حمله تلفات جزئی به جای گذاشت.

ادامه

امارات, امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, یمن