افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا در چه نقاطی از خاورمیانه مستقرند

آمریکا ده‌ها سال است که حضور پرهزینه خود را در خاورمیانه حفظ کرده و طبق گزارش فرماندهی مرکزی آمریکا، دست‌کم ۶۰ هزار نیرو را در سراسر این منطقه مستقر دارد.

 

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد، به دنبال حملاتی که اواسط ماه سپتامبر علیه تاسیسات نفنی بقیق و میدان نفتی بزرگ خریص صورت گرفت، نیروهای بیشتری را به عربستان می‌فرستد.

 

بنا به گزارش وبسایت اکسیوس، آمریکا حدود ۸۰۰ پایگاه نظامی در سراسر جهان دارد و فرماندهی مرکزی این کشور می‌گوید، بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تن از نیروهای آن در خاورمیانه مستقر هستند.

 

شمار نیروهای آمریکا در کشورهای مختلف خاورمیانه به شرح زیر است:

 

افغانستان: ۱۴ هزار نیروی آمریکایی به علاوه ۸۰۰۰ نیروی ناتو.

 

بحرین: این جزیره و کشور کوچک خلیج فارس بیش از ۷۰۰۰ نیروی آمریکایی را در خود جای داده که بیشتر آن‌ها زیرمجموعه نیروی دریایی هستند.

 

عراق: به گفته یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، حدود ۵۲۰۰ نیروی آمریکایی از ماه ژانویه در عراق مستقر هستند. مایک پامپئو اظهار کرده، نیروهای آمریکایی در حال حاضر برای کمک به مقابله با داعش در عراق مستقر شده‌اند.

 

اردن: حدودا ۲۷۹۵ نیروی آمریکایی از عملیات مبارزه با داعش در این کشور حمایت می‌کنند.

 

کویت: بیش از ۱۳ هزار نیروی آمریکای در این کشور که مقر ارتش مرکزی آمریکا نیز در آن قرار دارد، مستقر هستند. تنها کشورهایی که نیروهای آمریکایی بیشتری دارند، آلمان، ژاپن و کره جنوبی هستند.

 

عمان: چند صد سرباز آمریکایی در عمان و در نزدیکی تنگه هرمز مستقر هستند. این کشور میزبان عملیات آمریکا از دهه ۱۹۸۰ میلادی بوده و در مبارزه با داعش به آمریکا کمک کرده است.

 

قطر: در این کشور ۱۳ هزار نیروی آمریکایی مستقر هستند و آمریکا در نطر دارد در آینده حضور خود را در این کشور گسترش دهد. قطر از اقدامات آمریکا در مبارزه با “تروریسم منطقه‌ای” حمایت می‌کند.

 

عربستان: آمریکا پس از حملات ۱۱ سپتامبر بیشتر نیروهای خود را از این کشور خارج کرد. با این حال از اوایل ماه سپتامبر، با افزایش تنش‌ها با ایران و به منظور کمک به نیروهای سعودی در یمن، برنامه‌هایی برای اعزام ۵۰۰ سرباز دیگر به این کشور مطرح شده است. دولت دونالد ترامپ پس از حملات ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی عربستان، برنامه‌هایی را برای اعزام ۱۰۰ تن دیگر به این کشور اعلام کرد.

 

سوریه: به گفته یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، حدود ۲۰۰۰ نیروی نظامی آمریکایی در سوریه مستقر هستند.

 

ترکیه: شمار نیروهای آمریکایی در ترکیه مشخص نیست اما مکان‌های استراتژیک این کشور اعزام نیرو به آن را حائز اهمیت می‌کند.

 

امارات: ۵۰۰۰ نیروی آمریکایی در این کشور که در نزدیکی تنگه هرمز قرار دارد، مستقر هستند.

 

نیروهای آمریکایی کجا مستقر هستند؟

 

عمان: بدر صلاله و دقم

 

ترکیه: پایگاه‌های هوایی ازمیر و اینجرلیک

 

امارات: پایگاه هوایی الظفره، بندر جبل علی و پایگاه دریایی فجیره

 

کویت: اردوگاه بوئرینگ، اردوگاه عریفجان، پایگاه هوایی علی السالم، اردوگاه پاترویت و پایگاه هوایی احمد الجابر

 

بحرین: پشتیبانی دریایی بحرین، پایگاه هوایی شیخ عیسی و بندر خلیفه بن سلمان

 

قطر: پایگاه هوایی العدید و اردوگاه السیلیه

 

پایگاه‌های آمریکایی دیگری هم در این منطقه وجود دارند اما مکان آن‌ها بنا به دلایل امنیتی افشا نشده است.

ایسنا

رویترز: روحانی برای بحث درباره تغییرات اندک در برجام اعلام آمادگی کرد

یک رسانه انگلیسی مدعی شده رئیس‌جمهور ایران در جمع خبرنگاران آمادگی خود را برای بحث درباره اعمال تغییرات اندک در برجام به شرط رفع تحریم‌های آمریکا اعلام کرده است.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه

واکنش‌ ایران به بیانیه سه‌کشور اروپایی درباره حمله به آرامکو

محمدجواد ظریف با انتشار یک پست‌توییتری نسبت به بیانیه کشورهای بریتانیا، فرانسه و آلمان درباره مسئولیت ایران در حمله آرامکو واکنش نشان داده است. پیش از آن مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از این بیانیه استقبال کرده بود.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, فرانسه

فراخوان مجدد تاجر مصری در اسپانیا برای تظاهرات روز جمعه در مصر

بازیگر و تاجر مصری فراخوان دیگری را برای تجمع گسترده روز جمعه در قاهره و دیگر استان‌ها جهت درخواست برای برکناری عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور منتشر کرد.

ادامه

اسپانیا, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال افریقا, مصر

زنان عربستان در راه وداع با حجاب اجباری

​​​​​​​گزارش نشریه اشپیگل حاکی از آن است که زنان پایتخت عربستان سعودی عباهای سیاه و بلند را کنار گذاشته و با مانتوهای رنگی در خیابان‌ها دیده می‌شوند. سخنان ولیعهد این کشور راهگشای تحولی اجتماعی برای زنان سعودی بوده است.   به گزارش خبرنگار نشریه آلمانی “اشپیگل” برخی از زنان در جده و ریاض با مانتوهای ... زنان عربستان در راه وداع با حجاب اجباری

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, زنان