افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

میدل ایست آی: بن سلمان از الکاظمی درخواست میانجیگری با ایران را کرد

روزنامه انگلیسی «میدل ایست آی» امروز پنجشنبه، فاش کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی درخواستی را به «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر جدید عراق برای از سرگیری میانجیگری با ایران ارسال کرده است.

 

به گزارش ایرنا؛ این روزنامه در گزارشی که «المعلومه» منتشر کرد، نوشت: نخستین تماسی که الکاظمی پس نخست وزیری دریافت کرد از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بود که از وی خواسته بود میانجیگری با ایران را از سر بگیرد.

 

به ادعای میدل ایست آی، گرچه بن سلمان، الکاظمی را از همه گزینه‌های دیگر نزدیک تر به خود می‌داند اما از سرگیری گفت و گو بین واشنگتن و تهران خبر راهبردی خوبی برای عربستان سعودی نیست.

 

به نوشته این نشریه، ولیعهد برای پایان دادن به تحریم‌های قطر به مدت سه سال تحت فشارهای شدید آمریکا قرار دارد و به این منظور امیر کویت وزیری را برای آغاز اقدام‌های میانجیگری به قطر اعزام کرد.

 

این روزنامه به نقل از یک مسئول عراقی با بیان اینکه ترامپ تا زمانی که به نام خود تمام شود مانع گفت و گو درمورد توافق هسته‌ای جدیدی با ایران نمی شود، تاکید کرد که این می تواند به مذاکراتی منجر شود که به توافق های بیشتر میان واشنگتن و تهران دامن خواهد زد.

 

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی اوایل هفته جاری در تماس تلفنی با الکاظمی انتخاب وی را به عنوان نخست وزیر عراق تبریک گفت.بن سلمان در این تماس تلفنی از مصظفی الکاظمی برای انجام دیدار رسمی به ریاض دعوت کرد.

 

الکاظمی بامداد پنجشنبه گذشته به دنبال کسب رای اعتماد کابینه اش در پارلمان عراق به عنوان نخست وزیر جدید عهده دار امور اجرایی این کشور شد.

 

وی بعد از ظهر همان روز در آیین رسمی که در کاخ نخست وزیری بغداد برگزار شد، وظایف و مسوولیت دولت را از سلف خود «عادل عبدالمهدی» بر عهده گرفت.

 

الکاظمی در این آیین گفت: ما سوگند خورده‌ایم تا از کشور محافظت کنیم؛ به شهروندان اطمینان دهیم و برای آنها پیام بفرستیم که این دولت برای تأمین نیازهای زندگی مناسب و معقول، کوشش خواهد کرد.

 

دولت الکاظمی ساعاتی پس از کسب رأی اعتماد پارلمان، با استقبال گسترده بین‌المللی رو به رو شد.

 

از مجموع ۲۳ وزیر؛ پارلمان عراق در نشست خود به ۱۵ وزیر رأی اعتماد داد، پنج وزیر رد شدند و تکلیف سه وزارتخانه مهم دارایی، نفت و وزارت امور خارجه به زمان دیگر موکول شد.

هاآرتص: چرا مایک پومپئو تهدیدی فوری برای خاورمیانه است؟

دیوید روتکوف در هاآرتص نوشت: پمپئو این هفته در تلاشی آشکار برای جلوگیری از به پایان رسیدن عمر سیاسی ترامپ عازم اسرائیل می‌شود. از فلسطینیان گرفته تا ایران، و همه خاورمیانه ای ها هستند که قیمت آن را پرداخت خواهند کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, فلسطین

نماینده آمریکا در سوریه: وظیفه آمریکا ایجاد باتلاق برای روسیه در سوریه است نه جنگ با تروریسم

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در اظهاراتی پرده از ماموریت اصلی نیروهای به اصطلاح مبارزه با داعش برداشت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه

گروه دوستی پارلمانی کوبا و سوریه، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه سوریه را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا، «لیزارا کورونا» رییس گروه دوستی پارلمانی کوبا و سوریه تحریم‌های آمریکا را ناعادلانه توصیف کرد و گفت که این تحریم‌ها «تلاش‌ها و ظرفیت‌ها» برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ را محدود می‌کند

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, کوبا, همبستگی