بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

موج جدید اعتراض برای خروج جمهوری چک از اتحادیه اروپا

ناکامی رهبران اتحادیه اروپا در مدیریت همه‌گیری کرونا، موج جدیدی از اعتراض‌ها را در جمهوری چک ایجاد کرده و حالا گروهی از جوانان این کشور خواستار خروج از اتحادیه اروپا هستند.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از نشریه اکسپرس انگلیس، پویش جدیدی که از سوی جوانان ضد اروپایی در جمهوری چک هدایت می‌شود در یک سال گذشته مدیریت رهبران اروپا را در مقابله با همه‌گیری کرونا به باد انتقاد گرفته‌اند. ماتج گرگور رهبر جنبش موسوم به اودچود چکگزیت تنها ۱۸ سال سن دارد اما احساس می‌کند کشورش به دلیل وعده‌های دروغین سران اتحادیه اروپا در ۱۷ سال گذشته فریب خورده است.

 

او می‌گوید که مردم جمهوری چک از این وضعیت به ستوه آمده و می‌خواهند از محدودیت های فزاینده اتحادیه خلاص شوند. گرگور توضیح داد که این یک جنبش سیاسی نیست و در تلاش است تا افکار عمومی را نسبت به ماهیت اتحادیه اروپا، مزایا و مشکلات عضویت در آن روشنگری کند.

 

این فعال مدنی به اکسپرس گفت: زمانی که به اتحادیه اروپا ملحق شدیم، به ما گفتند که از مزایای مالی مشابه آلمان برخوردار خواهید شد و می‌توانیم زیرساخت‌های کشور را تقویت کنیم. اما حالا باگذشت ۱۷ سال از عضویت در اتحادیه اروپا هیچ امتیازی دریافت نکردیم؛ به همین خاطر مردم عصبانی و سردرگم هستند و نمی‌دانند عضویت در اتحادیه اروپا چه مزیتی دارد.

 

به گزارش اکسپرس، جنبش جوانان جمهوری چک همچنین به پویش فراحزبی مخالفان عضویت در اتحادیه اروپا ملحق شده‌ است. پویش موسوم به یوروگزیت ژانویه گذشته با همت چهره‌های سرشناس ضد اروپایی در فرانسه، ایتالیا و اسپانیا راه اندازی شد و در عرض ماه های گذشته توانسته اعضای جدیدی را از ایرلند و بلغارستان جذب کند.

 

یوروگزیت امیدوار است ضمن تحریک احساسات ضد اروپایی افکار عمومی، گفتمان جدیدی را درباره مزایای خروج از اتحادیه اروپا در بین کشورهای عضو به راه بیندازد. رهبران این پویش می‌گویند کار آن ها تازه آغاز شده است.

 

گفتنی است که این گروه از سوی حزب ضداروپایی برگزیت انگلیس نیز خط می‌گیرد که رهبر آن نایجل فاراژ موفق شد زمینه خروج این کشور از اتحادیه اروپا را فراهم کند.

 

بر همین اساس، مردم انگلیس در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ میلادی به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند. این کشور پس از دستیابی به توافق درباره آینده روابط با اتحادیه اروپا، ژانویه گذشته این اتحادیه را ترک کرد.

روسیه: آمریکا و ناتو، مانع جدی ثبات و امنیت در منطقه قفقاز هستند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، اقدامات مخرب سیاسی و نظامی آمریکا و ناتو، مانع اصلی برقراری ثبات و امنیت در منطقه ماوراء قفقاز و لزوم توافقنامه حقوقی برای عدم استفاده از توان نظامی در این منطقه است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, جنوب شرق اروپا, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, گرجستان, ناتو

لاوروف در چین: نمی‌توان امور جهان را با تهدید و تحریم اداره کرد

وزیر خارجه روسیه گفت، روسیه و چین باید در رعایت اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد که از سوی غرب مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته، فعالانه عمل کنند.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا