بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

مقام وزارت خارجه آمریکا: بن‌سلمان دستورقتل خاشقچی را داده است

یکی از مقام های وزارت خارجه آمریکا در گفت و گو با شبکه خبری «ای بی سی نیوز» گفت: پر واضح است که دستور قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی از سوی «بن سلمان» ولیعهدعربستان صادر شده است.

 

به گزارش «ای بی سی نیوز»، این مقام آمریکایی که نسخه ای از گزارش سازمان سیا در مورد قتل خاشقچی را مشاهده کرده است، می گوید که «اتفاق نظر گسترده ای در مورد دست داشتن سران سعودی در این ماجرا وجود دارد. در داخل دولت (آمریکا) هیچکس در این مورد تردیدی ندارد.»

 

به گفته این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، در میان شواهد و مدارکی که در این گزارش بدان ها اشاره شده است، می توان از رابطه میان اعضای تیم کشتار و ولیعهد عربستان و سلسله مراتب در سیستم سیاسی این کشور، نام برد.

 

به گفته این مقام آمریکایی گزارش سازمان سیا براساس رهگیری های ارتباطی از جمله مکالمات تلفنی پیشین میان تیم ترور و مشاوران ولیعهد عربستان، و گزارش و تحلیل میدانی تهیه شده است.

 

به گفته این مقام آمریکایی گزارش های آمریکا هر روز بروزرسانی می شود.

 

«مایک پنس» معاون ترامپ روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: «پیش بینی می کنم که در روزهای آتی گزارش تکمیلی در این باره را مطالعه کنیم و آقای رئیس جمهور در مورد مسیری که در پیش خواهیم گرفت، تصمیم گیری کند.»

 

«هیتر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز شنبه گفت «گزارش های اخیر در مورد این که دولت آمریکا (در مورد پرونده خاشقچی) به نتیجه نهایی دست یافته، دقیق نیستند. هنوز چندین سوال بی پاسخ در مورد این پرونده برجای مانده اند. وزارت خارجه آمریکا به بررسی تمامی حقایق مربوطه ادامه خواهد داد.»

 

ای بی سی نیوز در ادامه نوشت: سعودی ها این نظریه که بن سلمان دستور قتل خاشقچی صادر کرده است را رد کرده اند.
ترامپ درمصاحبه روز یکشنبه خود با شبکه خبری «فاکس نیوز»، تصریح کرد که فایل صوتی از قتل خاشقچی که از سوی دولت ترکیه منتشر شده، تاثیری بر دیدگاه وی در این باره نخواهد گذاشت.

 

ترامپ گفت: «دلیلی برای گوش دادن به این فایل ندارم. بدون گوش دادن هم می توانم بگویم در آن چه می گذرد.»

 

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با جانبداری دوباره از بن سلمان، گفت: «عربستان متحد ماست و من می خواهم به متحدی که از بسیاری جهات عملکرد خوبی داشته وفادار بمانم.»

 

«آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه در برنامه تلویزیونی «این هفته» ای بی سی نیوز گفت که احتمال ندارد چنین جنایتی بدون آگاهی ولیعهد عربستان رخ داده باشد.

 

این نماینده دمکرات ایالت کالیفرنیا خاطرنشان کرد: «با توجه به اطلاعاتی که در مورد نحوه عملکرد دولت عربستان و نقش کلیدی ولیعهد در آن داریم، برایم دشوار است که تصور کنم قتل یک روزنامه نگار برجسته منتقد بدون آگاهی وی روی داده باشد.»

ایرنا

انگیزه‌های قتل جمال خاشقجی، آمریکا و جنگ قدرت در خاورمیانهٔ

در حالی که دولت دست راستی ترامپ، حکومت جنایتکار عربستان سعودی و متحدان غربی و منطقه‌ای آن امیدوار بودند که با فروکش‌کردن خبرها دربارۀ قتل فجیع جمال خاشقجی، طوفان خشمناک افکار عمومی جهان را بدون عکس‌العمللی جدی پشت سر بگذارند

ادامه

افغانستان, المان, امریکا, انگلستان, ترکیه, تروریسم, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, عربستان سعودی, فرانسه, مقاله

لیندسی گراهام: محمد بن‌سلمان “قدرت ویرانگر” در خاورمیانه است

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکایی در جریان مصاحبه خود با شبکه خبری ان.بی.سی گفت: حقیقت این است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نمی‌داند باور کردن اینکه او در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی نقش نداشته، برای من سخت است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, قطر, لبنان

برنی سندرز: آمریکا باید در روابط خود با رژیم دیکتاتوی بی‌رحم عربستان تجدید نظر کند

برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت آمریکا در واکنش به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست درخصوص ارزیابی نهایی سازمان سیا درباره قتل جمال خاشقجی، خواستار تجدیدنظر واشنگتن در روابط خود با ریاض شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی