هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

مسکو: آمریکا در حال آموزش نیروهای داعشی در سوریه است

رئیس «مرکز هماهنگی بازگشت پناهندگان روسیه و سوریه» می‌گوید که نیروهای آمریکایی در حال آموزش دهها داعشی برای استفاده از آن‌ها در تشکیلات شبه نظامیان وابسته به خود در سوریه است.

 

رئیس مرکز هماهنگی بازگشت پناهندگان روسیه و سوریه می‌گوید که نیروهای آمریکایی در حال آموزش ۳۰ نیروی داعشیِ بازداشتی در «اردوگاه الاحوال» در سوریه هستند تا از آنها برای تشکیلات شبه نظامیان وابسته به خود در سوریه استفاده کند.

 

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مسکو بارها از آمریکا خواسته است که صدها اردوگاه آوارگان که در خارج از قلمرو تحت کنترل دولت سوریه قرار دارند از جمله «اردوگاه الرکبان» و الاحوال را تعطیل کند.

 

«میخائیل میزنتسیف» در اجلاس بین‌المللی بازگشت آوارگان سوریه گفت: این زندانیان داعشی یک دوره آموزشی دو ماهه را زیر نظر مربیان آمریکایی گذرانده‌اند.

 

وی هشدار داد، کسانی که از این شرایط نفع می‌برند باید این ضرب المثل را بفهمند، «کسانی که باد میکارند، طوفان درو می‌کنند.»

 

در پی جنگ گروه‌های تروریستی علیه سوریه با حمایت برخی کشورها در منطقه و برخی قدرت‌های غربی، هزاران خانواده سوری در استان‌های مختلف این کشور از محل زندگی خود آواره شده و به نقاط امن در سوریه یا کشورهای مجاور مثل ترکیه و لبنان و اردن کوچ کرده‌اند.

 

اجلاس آوارگان سوریه امروز با حضور نمایندگانی از ۲۷ کشور و چندین نهاد بین‌المللی در دمشق برگزار شد. دمشق گفته بود سه کشور عربی در این اجلاس حضور دارند و از ترکیه نیز هیچ دعوتی به عمل نیامده است.

استرالیا از ائتلاف دریایی آمریکا خارج می‌شود/ جنایات استرالیا در افغانستان را منتشر کنید

شبکه ای بی سی گزارش داد، استرالیا تا پایان سالجاری میلادی از ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا که در حال گشت زنی در تنگه هرمز است، خارج می‌شود.

ادامه

استرالیا, افغانستان, امریکا, تروریسم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر

چین به‌ خارج شدن نام جنبش اسلامی ترکستان شرقی از‌ فهرست سازمان‌های تروریستی امریکا واکنش نشان داد

وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه ۱۵ آبان به وقت محلی در سایت خود اعلام کرد گروهک «جنبش اسلامی ترکستان شرقی» را از فهرست گروه‌های تروریستی خود حذف می‌کند. به دنبال آن، وزارت امور خارجه چین نیز مخالفت خود را با این اقدام ابراز کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, انگلستان, ایران, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان ملل, شرق آسیا

آمریکا نام گروه «الحزب الاسلامی الترکستانی» را از فهرست تروریستی خود حذف کرد

آمریکا رسما، روز پنجشنبه، اعلام کرد که نام گروه تروریستی موسوم به «الحزب الاسلامی الترکستانی» که بیشتر اعضای آن را عناصر چینی و بویژه اویغوری تشکیل می‌دهند، از فهرست تروریستی خود حذف کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم, جهان, چین, خبر, روسیه