حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

مخالفت کارگران بندر لیورنو ایتالیا با بارگیری محموله سلاح به مقصد سرزمین‌های اشغالی

اتحادیه کارگران بندر لیورنو از مخالفت کارگران با بارگیری محموله سلاح و مواد منفجره به مقصد بندر اسدود در اسرائیل خبر داد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از مجله ایتالیائی کونتروپیانو، اتحادیه کارگران بندر لیورنو اعلام کرد که کارگران این بندر پس از آنکه متوجه شدند مقصد محموله سلاح و مواد منفجره بندر اسدود اسرائیل است، با بارگیری آن مخالفت کردند.

 

بر اساس این گزارش، اتحادیه کارگران بندر لیورنو به بارگیری سلاح و مواد منفجره که برای کشتار مردم فلسطین استفاده خواهد شد، اعتراض کرده‌اند.

 

گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که اتحادیه‌های باربری در همبستگی با مردم فلسطین تلاش می‌کنند اطلاعاتی درباره محموله‌های بیشتر جمع‌آوری کنند تا مانع رسیدن آن‌ها به سرزمین‌های اشغالی شوند.

 

این اتحادیه از دریافت گزارشی مبنی بر وجود ده‌ها خودروی نظامی آماده برای بارگیری در یک کشتی ایتالیایی خبر داد.

 

تجمع‌های کارگری ‌دیگر نیز خواستار افزایش هماهنگی بین کارگران بنادر برای ممانعت از عملیات مشابه بارگیری سلاح شده‌اند.

تجمع کارگران «شهرداری لوشان» در واکنش به رفتار توهین‌آمیز شهردار و معوقات مزدی

شماری از کارگران شهرداری شهر لوشان، از صبح دیروز و امروز در اعتراض به آنچه «توهین شهردار به کارگران» می‌خوانند، مقابل ساختمان شهرداری تجمع کرده‌اند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

تعاونی‌های کارگری و لزوم حذف پیمانکاران

مجلسی‌ها تا امروز در ظاهر، سنگِ حذف پیمانکاران از پروژه‌های نفت و گاز را به سینه زده‌اند اما هنوز هیچ طرحی برای آن ندارند. این یعنی باید تا مدت‌ها شاهد حضور پیمانکاران در پروژه‌های نفتی و استثمار کارگران باشیم.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, کارگری, گزارش