دمشق: حمایت مالی و رسانه‌ای فرانسه از تروریست‌ها همچنان ادامه دارد

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه روز شنبه گفت که نظام فرانسه همچنان حمایت مالی و رسانه‌ای از تروریست‌ها و جدایی‌طلب‌ها در سوریه را ادامه می‌دهد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه

سران ناتو و اتحادیه اروپا اهمیتی برای آسانژ قائل نیستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که هیچ یک از رهبران اتحادیه اروپا یا ناتو نمی‌خواهند به وضعیت بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس اشاره کنند.  

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جهان, جهان غرب, روسیه, ویکی‌لیکس

دمشق: غرب دنبال کمک به تروریست‌ها است نه مردم سوریه

وزیر امور خارجه سوریه، کشورهای غربی را به تلاش برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به “عناصر تروریستی” متهم و بر لزوم ورود این کمک‌ها تنها از طریق دمشق تأکید کرد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه

مسکو: هدف تحریم‌های غرب براندازی نظام مشروع سوریه است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های غرب علیه سوریه وضعیت انسانی کشور را بدتر می‌کند و به نظر می‌رسد هدف از این اقدام براندازی مقامات مشروع سوریه است.

ادامه

تحریم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فقر

سرکرده تروریست‌های هیئت تحریر الشام اطلاعات شبه‌نظامیان خارجی را به غرب می‌فروشد

برخی فعالان در ادلب فاش کردند، هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) از چند هفته قبل به بهانه تدابیر امنیتی، بانک اطلاعاتی از تمامی شبه‌نظامیان خارجی حاضر در مناطق را جمع‌آوری کرده و قصد دارد آن را به دستگاه‌های اطلاعاتی غرب بفروشد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, جهان غرب, خاورمیانه, خبر, سوریه, قطر

فرانسه: جاسوسی آمریکا از سران اروپا موضوع جدی است

دولت پاریس می گوید در صورت اثبات همدستی آمریکا و دانمارک در جاسوسی از سران اروپایی از جمله آلمان، این مسئله بسیار جدی تلقی خواهد شد.

 

به گزارش مهر، دولت فرانسه در واکنش به خبر همکاری اطلاعاتی آمریکا و دانمارک برای جاسوسی از مقامات اروپایی، گفت: در صورت اثبات، این مسئله بسیار جدی خواهد بود.

 

«کلمان بون» وزیر امور اروپایی فرانسه در این رابطه به «رادیو اینفو» گفت: این مسئله بی نهایت جدی است. باید ببینیم آیا متحدان اروپایی مان – دانمارکی ها- در همکاری با سرویس های (اطلاعاتی) آمریکا مرتکب خطا یا اشتباهی شده اند. اگر مشخص شود که آمریکایی ها از رهبران اروپا جاسوسی می کرده اند؛ مسئله خیلی جدی خواهد بود.

 

بون در ادامه افزود: میان متحدان باید اعتماد و اندکی همکاری حاکم باشد؛ بنابراین این مسائل احتمالی را باید جدی گرفت. اما باید این موضوع اول بررسی شود و بعد در رابطه با (ادامه) همکاری تصمیم گیری کنیم.

 

بر اساس گزارش رسانه‌های اروپایی، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) با کمک دستگاه اطلاعاتی دانمارک از مقامات ارشد اروپا از جمله «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور این کشور جاسوسی کرده است.

 

«پیر اشتینبرک» نامزد پیشین صدارت حزب سوسیالیست چپ میانه آلمان هم از دیگر افرادی بوده که مورد جاسوسی قرار گرفته است.

 

مقامات دانمارکی تاکنون واکنشی به این موضوع نداشته اند.

چین: آمریکا بزرگ‌ترین امپراطوری سرقت اسرار دیگر کشورها است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، آمریکا بزرگ‌ترین امپراطوری دزدی از اسناد محرمانه بوده و حفظ هژمونی خود را به دفاع از امنیت متحدانش ترجیح می‌دهد.

ادامه

المان, امریکا, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر, دانمارک, فرانسه

همکاری دانمارک با آمریکا برای جاسوسی از رهبران اروپا

جاسوسی از رهبران و سیاستمداران کشورهای اروپایی توسط سازمان اطلاعات آمریکا (ان‌اس‌ای) موضوع جدیدی نیست. آنچه در این بین تازگی دارد، همکاری سازمان اطلاعات دانمارک با آژانس امنیت ملی آمریکا در شنود و جاسوسی از رهبران و سیاستمداران اروپایی است.

ادامه

اروپا, المان, امریکا, جهان, حقوق بشر, گزارش

شرودر؛ تلاش‌های دنیای غرب برای منزوی کردن چین اصلا موفق نخواهد شد

گرهارد شرودر صدر اعظم پیشین آلمان در مصاحبه خود خواستار تقویت گفت و گو و همکاری اروپا با چین شد و با اعمال موضع سختگیرانه و تحریم‌های اروپا علیه چین مخالفت کرد.

ادامه

اروپا, المان, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر