خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

فرانسه بیمناک از خشم معترضان عقب‌نشست؛ طرح جنجالی بازنویسی می‌شود

فرانسه از بیم شعله ورتر شدن آتش خشم و اعتراض‌های گسترده به طرح جدید حمایت از پلیس و تبدیل شدن آن به یک بحران امنیتی، عقب‌نشینی کرده و اکثریت پارلمان این کشور در نشست روز گذشته اعلام کردند که ماده ۲۴ طرح امنیت عمومی بازنویسی کامل می‌شود.

 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، روزنامه اوئست فرانس نوشت: ماده جنجال برانگیز(۲۴) طرح امنیت عمومی که طی روزهای اخیر موجی از خشم و اعتراضات گسترده عمومی را به دنبال داشته انتشار تصاویر پلیس با هدف سوء را ممنوع کرده و برای آن مجازات یک سال حبس و جریمه ۴۵ هزار یورویی تعیین شده؛ از اواسط ماه نوامبر، اتحادیه های روزنامه نگاران و گروه های مدافع حقوق بشر که آن را نقض جدی آزادی مطبوعات، نقض صریح حقوق بشر و دموکراسی برای سرپوش گذاشتن خشونت های تبعیض آمیز نیروهای پلیس می دانند؛ آن را محکوم کردند.

 

شبکه بی اف ام تی وی گزارش داد فرانسه از بیم شعله ورتر شدن آتش خشم و اعتراضات گسترده به قانون جدید حمایت از پلیس و تبدیل شدن آن به یک بحران امنیتی، عقب نشینی کرده و اکثریت پارلمان این کشور در نشست روز گذشته اعلام کردند که ماده ۲۴ طرح امنیت عمومی بازنویسی کامل می‌شود.

 

به گزارش فرانس ۲۴؛ به تازگی فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که در آن نشان می دهد پلیس پاریس به خانه (استدیو موسیقی) میشل زکلر، تهیه کننده موسیقی سیاه پوست در منطقه ۱۷ پاریس حمله کرده و او را به طرز وحشیانه ای مورد ضرب و جرح قرار داده است؛ همچنین چندی پیش نیز تصاویر مداخله پلیس برای برچیدن اردوگاه های پناهجویان در میدان “رپوبلیک” پاریس، یکی از میدان‌های اصلی پایتخت فرانسه؛ شوک و بهت را برانگیخت؛ این تصاویر نشان می‌دهد پلیس با زور باتوم و گاز اشک آور پناهجویان را از چادرهای خود بیرون می‌کند.

 

به نوشته روزنامه فرانسوی لوپریزین؛ ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه شامگاه گذشته در کمیسیون قوانین مجلس ملی این کشور اذعان کرد که شاید پلیس این کشور مشکلات ساختاری داشته باشد.

 

وی مشکلات نیروهای پلیس از جمله آموزش، نظارت و تجهیزات مورد نیاز… را برشمرد و با تاکید بر اعتماد به دیدیه لالمان، رئیس پلیس پاریس که منتقدان دولت او را مسئول خشونت های اخیر ماموران پلیس می دانند؛ تصریح کرد که هیچ شکافی بین پلیس و مردم وجود ندارد. در این راستا، برخی از چپ گرایان از جمله ژان لوک ملانشون، خواستار استعفای ژرالد دارمنن شدند.

 

شبکه بی اف ام تی وی فرانسه افزود: کریستوف کاستنر، وزیر کشور پیشین و رئیس کنونی حزب «جمهوری به پیش» در مجلس ملی تاکید کرد که «بازنویسی» کامل ماده ۲۴ در قالب یک کار جمعی از سوی سه گروه اکثریت پارلمانی انجام خواهد شد و به معنای پس گرفتن یا تعلیق این ماده قانونی نیست.

 

به گزارش این رسانه فرانسوی؛ برخی از اعضای حزب حاکم «جمهوری به پیش» خواستار لغو کامل این ماده قانونی شدند و از سوی دیگر رئیس سناتورهای راست گرا بیان کرد که دولت دائما مرتکب اشتباه می شود؛ بازنویسی ماده ۲۴ قانون امنیت عمومی در مجلس سنا باید صورت گیرد که قاعدتا در ژانویه بدان پرداخته خواهد شد.

 

یورونیوز نیز نوشت: چهار مامور پلیس از جمله سه نفر که در تصاویر ضرب و جرح مرد سیاهپوست در پاریس دیده می‌شوند تحت پیگرد قضایی قرار گرفته اند و از کار نیز تعلیق شده‌اند.

 

شبکه آر تی بی اف بلژیک گزارش داد: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، حمله نیروهای پلیس به میشل زکلر را غیرقابل قبول دانست و بیان کرد: این تصاویر مایه شرمساری ماست؛ فرانسه هرگز نباید نفرت پراکنی و نژادپرستی را ترویج دهد. وزیرکشور فرانسه از تعلیق افسران پلیس مسئول این حادثه خبر داده است

 

رئیس دولت فرانسه با تاکید بر اینکه مجریان قانون نیز باید به قانون احترام بگذارند؛ از دولت خواسته علیه همه اشکال تبعیض نژادی اقدامات مؤثرتری انجام دهند.

 

از روز شنبه هفته جاری، خیابان های دهها شهر فرانسه از جمله پایتخت صحنه حضور معترضان خشمگین به سیاست‌های دولت از جمله سیاست‌های تبعیض نژادی و حقوق بشری بود و تاکنون منجر به بازداشت و مجروح شدن ده‌ها نفر شده است.

قتل «جورج فلوید» برزیل، عامل اعتراضات مردم خشمگین بر ضد نژادپرستی

برزیل این روزها صحنه اعتراض به قتل سیاهپوستی است که به تازگی بر اثر شدت جراحات ناشی از ضربات نگهبانان سفیدپوست سوپرمارکتی جان سپرد؛ رویدادی که می‌تواند صحنه اعتراض‌های ضد نژادپرستی آمریکا را در این کشور زنده کند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, امریکای لاتین, برزیل, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خبر

معترضان ساختمان کنگره گوآتمالا را به آتش کشیدند + فیلم

صدها معترض وارد ساختمان پارلمان گوآتمالا شده و بخش‌هایی از آن را در میان اعتراضات علیه رئیس جمهوری و پارلمان در تایید بودجه مناقشه برانگیزی که هزینه‌های بخش سلامت و آموزش را قطع می‌کند، به آتش کشیدند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, گواتمالا