زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

شماری از اعضای یک فرقه آمریکایی در کریمه دستگیر شدند

رهبر و شماری از اعضای فرقه آمریکایی شاهدان یهوه در منطقه کریمه در روسیه توسط ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه دستگیر شدند.

 

ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه (اف.اس.ب) امروز در کریمه خانه های تعدادی از اعضای فرقه آمریکایی شاهدان یهوه که یک فرقه مسیحی ممنوعه در روسیه است را بازرسی کردند.

 

براساس گزارش اینترفاکس، این اقدامات در شهر «جانکوی» شبه جزیره کریمه رخ داد و ماموران امنیتی حدود ۳۰ خانه اعضای فرقه آمریکایی را جستجو کردند.

 

در بین دستگیر شدگان رهبر محلی این فرقه قرار دارد که نامش اعلام نشده است با این وجود گفته شده از خانه او تعدادی کتاب و مجله حاوی مطالب افراطی و دستورالعمل برای تاثیر روانی بر افراد به دست آمده است.

 

در زمان حاضر افراد دستگیر شده تحت بازجویی قرار دارند و پرونده کیفری تشکیل شده است.

 

در همین حال رسانه ها به نقل از یک مقام امنیتی روس گزارش دادند که احتمال دارد افراد دستگیر شده با سازمان‌های اطلاعاتی اوکراین ارتباط داشته باشند.

 

گفتنی است در اردیبهشت ماه سال ۹۶، فرقه آمریکایی «شاهدان یهوه» به حکم دادگاه عالی روسیه سازمانی افراط گرا شناخته و فعالیت آن در این کشور ممنوع اعلام شد.

 

شاهدان یهوه فرقه‌ای از شاخه‌های نوظهور مسیحی است که مقر آن در محله بروکلین نیویورک است و مدعی شده که بیش از هشت میلیون پیرو دارد.

 

در روسیه پیش بینی می‌شود که حدود ۱۸۰ هزار نفر عضو این فرقه باشند.

 

این فرقه تفسیری جدید از دین مسیحیت ارایه می‌کند و پیروان آن برخلاف علم پزشکی معتقدند نباید در بدترین شرایط هم به یک بیمار نیازمند خون تزریق کرد حتی اگر به مرگ او منجر شود.

 

پیروان این فرقه خود را صلح دوست می‌خوانند و نمی‌گذارند فرزندان آنها در ارتش خدمت کرده یا به عضویت نیروهای نظامی درآیند.

 

همچنین پیروان فرقه شاهدان یهوه با پیروی از عقاید رد شده در دیگر مذاهب مسیحیت، عملا از مردم فاصله گرفته و مراسم دینی ازجمله کریسمس و عید پاک را جشن نمی‌‌گیرند.

 

از نگاه برخی هم، فعالیت خارجی این فرقه و همچنین سازمان‌های غیردولتی آمریکا برای نفوذ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشورهای دیگر هدف گرفته شده است.

ایرنا

به‌رغم سیاست ضدروسی کی‌یف، سفر۴ میلیون اوکراینی در نیمه نخست سال جاری به‌روسیه

روزنامه «ایزوستیا»، نوشت: در نیمه نخست سال ۲۰۱۸، تقریبا چهارمیلیون شهروند اوکراینی به روسیه سفر کردند، از این میزان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر سفرهای شخصی داشته، بیش از ۳۰۰ هزار نفر برای مسائل کاری این سفر را انجام داده و بیش از ۱۳هزار شهروند اوکراینی نیز به عنوان توریست به روسیه سفر کرده‌اند.

ادامه

اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

رهگیری هواپیمای نظامی آمریکا توسط جنگنده روسیه بر فراز دریای سیاه

مقامات نیروی دریایی آمریکا اظهار کرده‌اند: یک هواپیمای گشت دریایی لاکهید ایپی ۳ که بر فراز حریم هوایی بین‌المللی در حال پرواز بود، توسط یک جنگنده سوخوی ۲۷ روسیه رهگیری شد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

مسکو: عملیات نظامی اسراییل در سوریه عبور از خطوط قرمز روسیه است

روسیه با ارسال نامه ای به مقامات اسراییل به صراحت اعلام کرد که نیروی هوایی این رژیم همچنان حق پرواز در حریم آسمان سوریه را ندارد و روسیه انجام هرگونه عملیات نظامی توسط اسراییل را در سوریه به مثابه عبور از خطوط قرمز خود تلقی می کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, روسیه, سوریه, شرق اروپا, شمال غرب آسیا