گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

سی ان ان : ترامپ مستحق مجرم شناخته شدن است

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا بامداد دوشنبه گفت: با توجه به اینکه ترامپ بارها قوانین کشور را نقض کرده، می‌تواند مجرم شناخته شود.

 

به گزارش شبکه سی ان ان، جری ندلر با توجه به گزارش رابرت مولر بازپرس پیشین پرونده انتخابات سال ۲۰۱۶ گفت: در این گزارش اسناد کافی مبنی بر جرایم و تخلفات ترامپ وجود دارد.

 

ندلر افزود: برای آنکه بتوانیم گام نخست را در مجرم شناختن ترامپ برداریم به مدارک بیشتر نیازی داریم.

 

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه اعلام کرد که به دنبال جمع آوری اطلاعات محرمانه گزارش مولر در دادگاه فدرال است تا بتواند از طریق آن علیه ترامپ اقدام کند.

 

ندلر گفت: ما درباره فسادهای دولت و سوء استفاده از قدرت تحقیق می کنیم. چیزهایی که مولر در گزارش خود بیان کرد ممکن است نقض های احتمالی باشد که باعث توسل به ماده ای از قانون درباره استیضاح شود. ما در حال تحقیق هستیم و مشخص خواهیم کرد که آیا باید این مواد قانونی را به مجلس نمایندگان ارائه کنیم یا نه.

 

مولر، بازپرس کمیته تحقیقات انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گذشته در کمیته قضایی مجلس نمایندگان حاضر شد و به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

 

او در این نشست، ترامپ را از اتهام جلوگیری از اجرای عدالت تبرئه نکرد و گفت: مطابق رویه وزارت دادگستری، رئیس جمهوری حین خدمت، تحت تعقیب کیفری قرار نمی‌گیرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان ترامپ را پس از پایان مسؤولیتش به دلیل این اتهامات مورد تعقیب قرار داد، پاسخ مثبت داد.

 

مولر تصریح کرد که روسیه قصد دخالت در انتخابات ریاست جمهوری را داشته است.

 

بر اساس قانون وزارت دادگستری، رئیس جمهوری مصونیت قضایی دارد و پس از پایان دوره ریاست جمهوری باید تحت پیگرد قرار گیرد یا اینکه استیضاح و برکنار شود.

ایرنا

روسیه: آمریکا علاوه بر کمک به ترویست‌ها، نفت سوریه را هم غارت می‌کند

مقام بلندپایه وزارت دفاع روسیه گفت، آمریکایی‌ها علاوه بر آموزش نظامی تروریست‌ها برای اقدامات خرابکارانه علیه نیروهای دولتی سوریه، امکانات تاسیسات نفتی متعلق به دولت قانونی این کشور را غارت کرده و در ازای قاچاق نفت، به گرو‌ه‌های مسلح سلاح می‌دهند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

برنی سندرز : نباید از ایران متنفر باشیم

نامزد انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال آتی آمریکا تصریح کرد: حکومت سعودی دیکتاتوری شرور و کریه است؛ ما نباید از ایران متنفر باشیم.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, فرانسه

به رغم خواست آمریکا؛ فرانسه برنامه اعمال مالیات بر شرکت‌های فناوری اطلاعات را اجرا خواهد کرد

«برونو لو مایر» وزیر اقتصاد فرانسه به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه امانوئل ماکرون درباره اعمال تعرفه بر برخی کالاهای فرانسوی واکنش نشان داد و گفت: فرانسه برنامه خود برای اعمال مالیات بر شرکت‌های فناوری اطلاعات را به پیش خواهد بود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه