افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

درگیری نظامی ایران و امریکا و آزادى نفتکش ایرانی مصادره شده

ایران کشتی مصادره شده توسط نظامیان آمریکایی را آزاد کرد.

 

به گزارش العربیه؛ منابع خبری نزدیک به سپاه پاسداران ایران مدعی شدند که نیروی دریایی سپاه یک نفتکش ایرانی در اختیار ارتش ایالات متحده در آب‌های دریای عمان را طی چندین ساعت درگیری نظامی بازپس گرفته و به سواحل ایران انتقال داده است.

 

تیم هاوکینز، سخنگوی فرماندهی مرکزی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا روز گذشته ضمن هشدار نسبت به تشدید خطر فزاینده ایران در آب‌های بین‌المللی خلیج، گفته بود که مقابله با این خطرات، نیازمند همکاری بین‌المللی و مستمر در این زمینه است.

 

هاوکینز سه‌شنبه، ۲ نوامبر، به روزنامه «الشرق الاوسط» گفت که حفاظت از کشتیرانی آزاد و جریان آزاد تجارت برای حفظ امنیت و ثبات دریایی در این‌ منطقه ضروری است.

 

‌گذرگاه‌های دریایی طی ماه‌های گذشته، شاهد حملات متعددی به کشتی‌ها بوده است.

 

 

بر اساس گزارشی که نشریه «فوربس» سال جاری منتشر کرده بود، سپاه پاسداران ایران در سال ۲۰۱۵، بیش از ۳۰۰ برخورد نزدیک با نیروی دریایی آمریکا داشت که حدود ۳۰ برخورد «غیر ایمن» یا «غیر حرفه‌ای» تلقی شدند.

 

اسرائیل پیش‌تر خبر داده بود که برای مقابله با تهدیدهای ایران، حضور نظامی خود را در دریای سرخ افزایش می‌دهد.

 

این گونه فعالیت‌ها از سوی نیروی دریایی ایران که امنیت دریانوردی را تهدید می‌کند در دوره دونالد ترامپ به صفر رسیده بود اما از زمان روی کار آمدن جو بایدن در ژانویه گذشته بیشتر شده است.

 

طبق آنچه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.

 

همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را به سوی آب های سرزمینی ایران هدایت کردند.

 

در ادامه نیروهای آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان برکف سپاه ناکام ماندند.

 

نیروهای آمریکایی مجددا با استعداد بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند. این نفتکش هم اکنون در آب های سرزمینی کشور عزیزمان است.

 

نبرد شدید ارتش سوریه با هسته‌های داعش در حمص و آخرین تحولات جبهه شمالی

لئونکوف در واکنش به گزارش مجله هفتگی «فوربس»، گفت: هر چیزی را که به‌سمت ما پرواز می‌کند ساقط خواهیم کرد، حتی قبل از اینکه بمب‌افکن‌ها به مواضع خود برسند و بمب‌ها را پرتاب کنند. سیستم پدافند هوایی ما با موفقیت موشک‌های کروز ایالات متحده را در سوریه در سال ۲۰۱۸ سرنگون کرد.

ادامه

امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

پیامی برای ایران؛ بمب‌افکن آمریکایی و جنگنده اسرائیلی در آسمان منطقه

درپی حمله سایبری به سامانه‌های سوخت‌رسانی در ایران، غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، گفت که حمله سایبری اخیر به این سامانه‌ها «به طور قطع به وسیله آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها انجام شده است   العربیه فارسی: ارتش اسرائیل اعلام کرد که روز شنبه، جنگنده‌های اف-۱۵ اسرائیلی طی عملیاتی یک بمب‌افکن بی-۱بی آمریکا را در مسیر ... پیامی برای ایران؛ بمب‌افکن آمریکایی و جنگنده اسرائیلی در آسمان منطقه

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, گزارش, مذاکرات اتمی