نشت گاز و انفجار کوره آجرپزی در مرودشت، سوختگی بالای۵۰ درصدی ۱۰ کارگر را به دنبال داشت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از وخامت حال ۱۰ مصدوم حادثه امروز انفجار کوره آجرپزی در مرودشت خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مهرداد شریفی گفت: با اعلام وقوع حادثه، ۴ دستگاه آمبولانس به محل وقوع حادثه اعزام و مصدومان به بیمارستان شهید مطهری مرودشت منتقل شدند. او افزود: با ... نشت گاز و انفجار کوره آجرپزی در مرودشت، سوختگی بالای۵۰ درصدی ۱۰ کارگر را به دنبال داشت

ادامه

افغانستان, ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, کارگران

مصدومیت ۱۷کارگر طی هفته گذشته در چهارحادثه شغلی جداگانه

طی یک هفته گذشته، از نهم تا ۱۳ فروردین، ۱۷کارگر در چهارحادثه جداگانه شغلی در افغاستان‌های مازندران، خوزستان و فارس دچار مصدومیت شدند. به گزارش ایلنا، در حادثه اول که روز نهم فروردین ماه در یک کارگاه جوشکاری درنوشهر استان مازندران رخ داد، دو کارگر حین کار جوشکاری بر اثر انفجار گاز اکسیژن دچار مصدومیت ... مصدومیت ۱۷کارگر طی هفته گذشته در چهارحادثه شغلی جداگانه

ادامه

افغانستان, ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری

جسد مدیر داخلی سابق بوئینگ که علیه هواپیماهای تولیدی شرکت دست به افشاگری زده بود پیدا شد

مقامات آمریکایی می‌گویند جسد یکی از مدیران داخلی سابق بوئینگ که پیش‌تر در مورد استانداردهای کیفی این شرکت سازنده هواپیما دست به افشاگری زده بود، روز شنبه ۹ مارس (۱۹ اسفند) در کارولینای جنوبی پیدا شده است. به گزارش یورو نیوز؛ بدن بیجان «جان بارنت» ۶۲ ساله در حالی در کامیون خود در پارکینگ هتلی ... جسد مدیر داخلی سابق بوئینگ که علیه هواپیماهای تولیدی شرکت دست به افشاگری زده بود پیدا شد

ادامه

آمریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر

مرگ و مصدومیت ۱۱ کارگر در شش حادثه شغلی

طی پنج روز گذشته، ۱۱ کارگر در شش حادثه جداگانه شغلی در شهرهای، ایلام، تهران، مهاباد و زنجان جان خود را از دست داده یا زخمی شدند. به گزارش ایلنا، در حادثه اول که روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه در یک واحد شیرینی پزی در شهر ایلام استان کهکیلویه و بویراحمد رخ داد، دست یک ... مرگ و مصدومیت ۱۱ کارگر در شش حادثه شغلی

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, کارگری

سقوط مرموز یک بالگرد حامل ۵ تفنگدار آمریکایی در کارولینای جنوبی

یک بالگرد نظامی آمریکایی که با ۵ سرنشین از شهر لاس‌ وگاس در ایالت نوادا به سمت ایستگاه هوایی میرامار در ایالت کارولینای جنوبی پرواز می‌کرد، در نزدیکی شهر سن‌دیگو سقوط کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر، یک بالگرد نظامی آمریکایی که با ۵ سرنشین از شهر لاس وگاس در ایالت نوادا به سمت ایستگاه ... سقوط مرموز یک بالگرد حامل ۵ تفنگدار آمریکایی در کارولینای جنوبی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, حوادث, خبر

سقوط هواپیمای اوکراینی با ۱۷۶ خدمه و مسافر، اغلب ایرانی، در نزدیکی فرودگاه امام خمینی

حوالی ساعت شش امروز بود که یک دستگاه هواپیمای ۷۳۷ تنها شش دقیقه بعد از بلندشدن از باند فرودگاه امام خمینی با ۱۷۶ خدمه و مسافر در محدوده شاهد شهر سقوط کرد.

 

به گزارش ایسنا، مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور با تایید این خبر گفت: ۲۲ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس از سوی اورژانس به محل سقوط این هواپیما اعزام شده‌ است. مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد ونجات هلال احمر نیز اعلام کرد که ۶۰ تیم عملیاتی و دو بالگرد هم از سوی سازمان امداد و نجات به محل اعزام شده‌است.

 

دقایقی بعد با انتشار نخستین فیلم‌ها و تصاویر از محل حادثه مشخص شد که عمق حادثه بسیار بالا بوده است، به طوریکه مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به ایسنا گفت:‌ بر اساس شواهد، احتمالی برای زنده بودن سرنشینان هواپیما وجود ندارد.

 

۹:۵۰: مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور از آمادگی این سازمان برای تحویل گرفتن اجساد جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای مسافربری در جنوب تهران خبر داد و اظهار کرد: به دنبال سقوط هواپیما، مرکز تشخیص هویت پزشکی قانونی استان تهران در کهریزک به آماده‌باش درآمد تا اجساد جانباختگان این سانحه را دریافت کند، اما تاکنون طبق گزارش‌های دریافتی هیچ جسدی به مرکز تشخیص هویت کهریزک تحویل داده نشده است.

 

۹:۴۱ : بر اساس مشاهدات خبرنگار ایسنا از محل حادثه؛ هواپیمای اوکراینی در منطقه خالی از سکنه و زمین کشاورزی سقوط کرده است و به خانه‌های اطراف محل خسارتی وارد نشده است.

 

هم اکنون نیروهای امدادی، انتظامی و تشخیص هویت و … در محل حضور دارند و در حال امدادرسانی و انتقال پیکر جانباختگان این سانحه هستند.

 

۹:۴۱: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت که بیشتر مسافران هواپیمای سقوط کرده اوکراینی، اتباع جمهوری اسلامی ایران بودند و مسافرینی با سایر ملیت‌ها نیز در این پرواز حضور داشتند.

 

۹:۳۶ : سازمان هواپیمایی کشوری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت UR-PSR که با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶:۱۲ روز چهارشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ از فرودگاه امام خمینی به مقصد کیف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶:۱۸ در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

 

۹:۲۷ : رییس مرکز اطلاع‌رسانی ناجا در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرد که تیم‌های تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا به محل سقوط هواپیمای اوکراینی در جنوب تهران اعزام و اقدام به تامین امنیت محل کردند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

۰۹:۱۰ : در همین راستا رئیس اورژانس کشور نیز از جانباختن تمام سرنشینان هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت که اجساد غالبا قطعه قطعه هستند و همکاران فوریت‌های پزشکی در حال کمک‌ کردن برای جمع آوری اجساد هستند تا برای شناسایی به پزشکی قانونی منتقل شوند.

 

۰۸:۴۲ : شدت حادثه شناسایی جانباختگان را نیز غیر ممکن کرده است؛ به طوریکه دکتر صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران به ایسنا گفت:‌ با توجه به وضعیت سقوط امکان شناسایی مسافران و خدمه پرواز بسیار سخت است. اجساد تقریبا متلاشی شده‌اند و باتوجه به وضعیت سقوط ، امکان شناسایی مسافران و خدمه پرواز که گفته می‌شود ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز هستند بسیار سخت است.