شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

سفینه باری چین به بخش اصلی آزمایشگاه فضایی پیوست

دفتر پروژه فضاپیمای سرنشین دار چین اعلام کرد، سفینه باری «تیان جوئو ۲ » پس از پرتاب موفقیت آمیز در ساعت پنج و یک دقیقه امروز یکشنبه به وقت پکن به اتاق محور آزمایشگاه فضایی پیوست.

 

به گزارش ایرنا از رادیو بین المللی چین، پیوستن سفینه باری چین به آزمایشگاه فضایی این کشور ۸ ساعت طول کشیده است.

 

در تلاش برای راه اندازی ایستگاه فضایی و ترویج مطالعه علوم زیست شناسی، چین قصد دارد کابین های خود را برای تکمیل ساخت ایستگاه فضایی کشور، به نام تیانگونگ، تا پایان سال ۲۰۲۲ به فضا ارسال کند.

 

کابین اصلی در آینده می تواند سه خدمه را برای مدت طولانی در خود جای دهد.

 

اواخر سال گذشته، یک کاوشگر فضایی بدون سرنشین چین با نمونه هایی از خاک ماه به زمین بازگشت و این قدرت آسیایی پس از ایالات متحده و روسیه به سومین کشوری تبدیل شد که خاک ماه را به زمین آورده است.

 

همچنین، نخستین کاوشگر مریخ چین اوایل سال جاری میلادی با موفقیت وارد مدار سیاره سرخ شد.

پیشگامیِ شبکه ریلی ۳۸ هزار کیلومتری سریع السیر چین در جهان

راه آهن سریع السیر چین که پیشگام جهان است با طی هزاران مایل در طول یک روز و عبوری پر سرعت از میان سلسله کوه ها، به دلیل امتیازاتی از جمله راحتی و تسهیلات، دقت و وقت شناسی و سرعت بالایی که دارد، به شهرتی جهانی دست یافته است.

ادامه

جهان, چین, دانش, گزارش