مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا

افسر اطلاعاتی بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درخواست اخیر دولت‌های چاد و نیجر برای خروج نیروهای عملیات ویژه آمریکایی از خاک این کشورها را یک شکست دیگر برای سیاست گسترش نفوذ آمریکا در قاره آفریقا می‌داند. به گزارش ایسنا، رسانه‌ها اخیرا گزارش دادند نیروهای عملیات ویژه آمریکایی بعد از آنکه مقام‌های چاد حضور نظامیان ... شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا

ادامه

آفریقا, آلمان, آمریکا, استعمار, بلژیک, بورکینافاسو, تحلیل, تروریسم, جهان, چاد, چین, حقوق بشر, روسیه, فرانسه, لیبی, مالی, ناتو, نیجریه, هلند

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

سرکرده «سنتکام»: با ترکیه درباره فرودگاه کابُل در حال مشورت هستیم

«کنت مک کنزی»، رئیس «سنتکام» ضمن تکذیب خبرها درباره طرح پنتاگون برای حملات هوایی در حمایت از ارتش افغانستان پس از خروج آمریکا از این کشور، درباره پیشنهاد آنکارا در خصوص فرودگاه کابُل صحبت کرد.

 

به گزارش فارس، بنا بر گزارش «صدای آمریکا»، مک ‌کنزی حین سفر و در جمع خبرنگاران حاضر در یک هواپیما نظامی گزارش اخیر روزنامه نیویورک تایمز درباره برنامه پنتاگون برای حمایت از حملات هوایی ارتش افغانستان بعد از خروج آمریکا را تکذیب کرد.

 

به گفته فرمانده سنتکام، حملات آمریکا در ماموریت مقابله با تروریسم بعد از خروج این کشور از افغانستان به مواردی محدود خواهد شد که طی آن مشخص شود طرح‌هایی برای حمله به خاک آمریکا یا خاک متحدانمان وجود دارد.

 

سرکرده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا گفت: «این دلیلی برای هر گونه حمله‌ای که ما در افغانستان بعد از خروجمان انجام خواهیم داد، دلیل ما باید این باشد که اگر ما متوجه شویم که کسی خواهان حمله به خاک ایالات متحده یا یکی از متحدان و شرکای ما باشد».

 

اظهارات مک کنزی به نظر تکذیبیه گزارش اخیر نیویورک تایمز است. در گزارش این روزنامه آمریکایی خبر داده شده بود که پنتاگون در حال تلاش برای گرفتن مجوز جهت انجام حملات هوایی در افغانستان بعد از خروج از این کشور است.

 

طبق گزارش نیویورک تایمز، طرح مد نظر پنتاگون این است که در صورت خطر سقوط کابل پایتخت افغانستان یا یک شهر بزرگ در این کشور به دست طالبان، با حملات هوایی از نیروهای ارتش افغانستان حمایت کند.

 

مک کنزی در مصاحبه اختصاصی با «صدای آمریکا» اعلام کرد، خروج نظامیان این کشور از افغانستان یک اقدام بزرگ است اما انجام این کار با توجه به نیاز به استفاده از هواپیماها و پرواز آنها از مناطق دوردست به افغانستان به منابع زیادی نیاز دارد.

 

رئیس تروریست‌های ستاد مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا درباره وضعیت فرودگاه کابل پایتخت افغانستان بعد از خروج آمریکایی‌ها و پیشنهاد ترکیه در این باره حرف زد.

 

طبق گزارش اخیر رویترز، ترکیه پیشنهاد تامین امنیت و اداره فرودگاه کابل بعد از خروج آمریکا و ناتو از افغانستان را ارائه داده اما مقام‌های واشنگتن گفتند، آنکارا پیش شرط‌هایی را هم مطرح کرده است.

 

صدای آمریکا در گزارش روز دوشنبه (امروز) خود از مصاحبه اختصاصی با کنت مک کنزی نظر او را درباره پیشنهاد ترکیه برای اداره و تامین امنیت فرودگاه کابل بعد از خروج آمریکا از افغانستان جویا شد.

 

سرکرده تروریست‌های سنتکام در پاسخ به این سوال به گفتن این جمله بسنده کرد: «ارتش آمریکا با شرکای ترکیه‌ای درباره این موضوع در حال مشورت کردن است».

 

صدای آمریکا در گزارش خود نوشت: «چند صد نظامی ترکیه متحد عضو ناتو در حال دفاع (تامین امنیت) فرودگاه (پایتخت افغانستان) بوده‌اند اما مشخص نیست که آنها بعد از خروج ناتو همچنان بمانند و این موضوع این نگرانی را به دنبال دارد که دیپلمات‌های (کشورهای مختلف) قادر باشند به صورت امن به افغاسنتان وارد و یا از این کشور خارج شوند».

 

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، انتظار می‌رود که جو بایدن در دیدار امروز دوشنبه با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه درباره فرودگاه کابل صحبت کند.

 

رسانه‌ها گزارش دادند اردوغان و دولت ترکیه در تلاش هستند که در ازای تامین امنیت این فرودگاه، امتیازاتی به دست بیاورند.

 

طبق این گزارش‌ها، رسیدن به یک توافق با آمریکا که به ترکیه اجازه در اختیار داشتن و استفاده از سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ را بدهد، از جمله این امتیازات است.

 

مقام‌های مختلف آمریکایی چه در زمان دولت سابق دونالد ترامپ و چه در زمان دولت فعلی جو بایدن، با خرید و استفاده از این سامانه روسی توسط ترکیه مخالفت و حتی آنکارا را به تحریم تهدید کرده‌اند.

“پیام پوتین به بایدن درباره ترور سرکردگان النصره در سوریه”

یک محقق در “آکادمی واشنگتن” بین ترور سخنگوی نظامی گروه تروریستی “هیئت تحریر الشام” و مذاکرات بین روسیه و آمریکا درباره حفظ کمک‌ها به مناطق خارج از کنترل دولت سوریه را مرتبط می‌داند.

ادامه

امریکا, تحلیل, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, روسیه, سوریه

طالبان: ترکیه هم باید از افغانستان خارج شود/ تشکیل “دولت اسلامی جدید”

سخنگوی طالبان افغانستان گفت، ترکیه باید طبق توافق ۲۰۲۰ مربوط به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان سربازانش را از این کشور خارج کند و عملا پیشنهاد ترکیه در خصوص محافظت از فرودگاه شهر کابل و اداره این فرودگاه بعد از خروج نیروهای ناتو را رد کرد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, ترکیه, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, خبر, ناتو

کشورهای آسیای مرکزی از استقرار نیروهای آمریکایی در خاک خود استقبال نمی‌کنند

ایالات متحده از خروج نیروها از افغانستان خبر داد، اما قصد ندارد منطقه را ترک کند. پوتین روشن کرد که روسیه قرار نیست آن را در اختیار ایالات متحده واگذار کند.

ادامه

اتحاد شوروی, اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, ایران, پاکستان, تاجیکستان, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, قرقیزستان, قزاقستان

تایمز لندن: قطر میلیون‌ها دلار به «جبهه النصره» کمک کرده است

یک روزنامه انگلیسی بر اساس یکسری اسنادی که به دیوان عالی ارائه شده، مدعی شد که قطر میلیون‌ها دلار به تروریست‌های «جبهه النصره» در سوریه انتقال داده است که البته «دوحه» تمامی این ادعاها را رد کرده است.

ادامه

انگلستان, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, قطر, گزارش