گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد. به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد ... پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

ادامه

آمریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دولت جامائیکا به فاصله پنج روز از تصمیم جمهوری باربادوس و به موجب «نگرانی‌ها در مورد جنگ در نوار غزه و تشدید بحران انسانی» در سرزمین‌های اشغالی، از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری ائوروپا پرس، کامینا جانسون اسمیت وزیر امور خارجه جامائیکا اعلام ... جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, امنیتی, ایرلند, باربادوس, جامائیکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, سوئیس, صلح, فلسطین, همزیستی مسالمت آمیز

سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به آمریکا، از مناسبات این نهاد سازمان ملل با چین دفاع کرد

سازمان جهانی بهداشت که مقر آن در ژنو است، اتهام‌زنی‌های آمریکا به این نهاد مبنی بر برخورداری از رویکرد «چین‌محوری» را رد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، مقام های سازمان جهانی بهداشت امروز (چهارشنبه ۲۰ فروردین) پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت، کمک‌های مالی به این سازمان را قطع می‌کند، تاکید کردند که مرحله حساس همه‌گیری کرونا، زمان مناسبی برای قطع کمک‌های مالی نیست.

 

ترامپ دیروز (سه‌شنبه ۱۹ فروردین) در نشست خبری روزانه خود درباره وضعیت ویروس کرونا در ایالات متحده با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی مبالغ هنگفتی را از آمریکا دریافت می‌کند، افزود: آن‌ها از تصمیم ممنوعیت مسافرتی من انتقاد و مخالفت کردند. آن‌ها در اشتباه بوده‌اند. به نظر می‌رسد آن‌ها بسیار «چین محور» هستند. مجبوریم به این مساله بپردازیم. ما بیشترین پولشان را می‌پردازیم.

 

بخش عمده‌ای از نیازهای مالی سازمان جهانی بهداشت از طرف آمریکا تامین می‌شود و ترامپ معتقد است این سازمان، توصیه‌های بدی را در جریان شیوع ویروس کرونا منتشر کرده است.

 

سهم مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۹ از ۴۰۰ میلیون دلار گذشت که تقریبا دو برابر رقم اهدایی دومین کشور بزرگ اهداکننده کمک مالی به این نهاد بود. در مقام مقایسه، چین مبلغ ۴۴ میلیون دلار به این سازمان کمک کرد.

 

«هانس کلوگ» مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت گفت: همچنان در دوران اساسی همه‌گیری هستیم، از این رو اکنون زمان مناسبی برای قطع حمایت مالی از این نهاد نیست.

 

«بروس آیلوارد» مشاور ارشد دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز از مناسبات این نهاد سازمان ملل با چین دفاع کرد و به خبرنگاران گفت: همکاری با مقام‌های پکن برای پی‌بردن به اطلاعات مربوط به شیوع کرونا، اهمیت زیادی دارد. وی افزود: در مرحله اولیه شیوع کرونا، دسترسی کامل به همه موارد ممکن و همکاری با چینی‌ها برا درک این مساله، واقعا حیاتی بود.

 

آیلوارد گفت: این همان کاری است که با هر کشور کرونازده دیگری همچون اسپانیا انجام دادیم و ارتباط خاصی با چین ندارد.

 

وی با دفاع از توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت درمورد باز نگه داشتن مرزها، یادآور شد: چین برای تشخیص و شناسایی موارد اولیه ابتلا به کرونا و تماس‌های این افراد، بسیار تلاش کرد و اطمینان داد که مبتلایان برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر به کشورهای دیگر سفر نمی‌کنند.

 

مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت نیز موارد ابتلا به کرونا در اروپا را بسیار نگران کننده دانست و از دولتمردان اروپایی خواست پیش از کاستن از تمهیدات کنترل کننده، بررسی‌های دقیقی انجام دهند.

 

کلوگ با یادآوری وجود نشانه های مثبتی از برخی کشورها تاکید کرد، برای توقف اقدامات مربوط به مهار شیوع کرونا و کاهش میزان قرنطینه، هنوز خیلی زود است.

 

وی افزود: اکنون دوره فراغت از تمهیدات و اقدامات نیست، بلکه زمان آن است که بار دیگر تلاش‌های جمعی مان برای جلوگیری از شیوع با کمک همه جوامع را دو و سه برابر کنیم.

هشدار صریح پکن درباره لغو تحریم کشورها

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اظهار کرد: برخی کشورها خارج از چارچوب سازمان ملل متحد، تحریم‌های یک جانبه‌ای علیه کشورهای دیگر وضع کرده‌اند که به مبارزه این کشورها با ویروس کرونا آسیب زده است لذا پکن خواستار لغو این تحریم‌ها است.   «گنگ شوانگ» روز شنبه در یک کنفرانس خبری در پکن افزود: چین همواره با ... هشدار صریح پکن درباره لغو تحریم کشورها

ادامه

تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

مقام چینی: تحریم‌های آمریکا مایه رنج مردم ایران شده است

«ژانگ جون» سفیر چین در سازمان ملل در پیامی توئیتری با اشاره به اینکه مردم ایران در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند نوشت تحریم‌های آمریکا شرایط را برای مردم ایران بدتر کرده است.

ادامه

ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل

دبیرکل سازمان ملل: کرونا ۳.۴ تریلیون دلار به کارگران زیان می‌رساند

دبیرکل سازمان ملل متحد، شرایط ناشی از کرونا را یک بحران انسانی دانست و گفت: کارگران سراسر جهان، ۳.۴ تریلیون دلار درآمد خود را به دلیل کرونا از دست می‌دهند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, حقوق کودک, خبر, سازمان ملل, کارگری

آمریکا با تعلیق برخی تحریم های ایران موافقت کرد

شبکه تلویزیونی “المیادین” لبنان چهارشنبه شب مدعی شد که آمریکا به سازمان بهداشت جهانی وعده داده است که تحریم‌های ایران را لغو می‌کند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, صندوق بین‌المللی پول