نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

روسیه: واشنگتن حتی به متحدین خود رحم نمی‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: نظامیان آمریکایی در مناطق اشغال شده از خاک سوریه، نه تنها سلاح در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند، بلکه به آنها آموزش هم می‌دهند تا به خرابکاری و حمله در سایر مناطق سوریه بپردازند.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “ماریا زاخارووا” سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه، روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که ایالات متحده در مناطقی از خاک سوریه که توسط نیروهای آمریکایی اشغال شده، سلاح در اختیار گروه‌های تندرو قرار داده و حتی به تروریست‌ها آموزش می‌دهد.

 

زاخارووا گفت: «چنین الگویی عجیبی بسیار قابل توجه است: در مناطقی که آمریکایی‌ها در آنجا حضور دارند، نه تنها مبارزه با تروریست‌ها به پایان نرسیده ، بلکه برعکس، آنها به ادامه فعالیت خود ترغیب می شوند. برای مثال، اطلاعات موثقی در دست است که نیروهایی که منطقه امنیتی در اطراف التنف را در اشغال خود درآورده اند، همه می دانند که صحبت بر سر نظامیان آمریکایی‌ است، در حال آموزش و تامین تسلیحاتی تروریست‌های گروه‌های غیرقانونی در سوریه هستند. این کار برای انجام اقدامات خرابکارانه در سایر مناطق سوریه انجام می‌شود.»

 

به گفته وی، بر اساس گزارش رسانه‌های گروهی، چند روز قبل، نیروهای دولتی سوریه سه فرد تندرو را بازداشت کردند که تأیید کردند به دستور مربیان آمریکایی در حملات علیه اهداف روسی و سوری شرکت کرده‌اند.

 

این دیپلمات یادآور شد: «بدین ترتیب، حضور غیرقانونی نظامیان آمریکایی، آشکارا تشدید کننده مشکلات امنیتی در سوریه است و در مجموع از این واقعیت می‌توان نتیجه گرفت که دستیابی به امنیت و ثبات پایدار در مناطق شمال شرقی سوریه، به طور کلی فقط بر اساس اصل حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور امکان پذیر خواهد بود.»

 

آمریکا از هر روشی برای رسیدن به اهداف اقتصادی خود استفاده می‌کند

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی، پاسخ به سئوال دیگری گفت: «واشنگتن ترجیح می‌دهد که هیچ محدودیتی در انتخاب وسیله برای پیشبرد منافع اقتصادی خود، از جمله از طریق تحریم‌های غیرقانونی نداشته باشد. ایالات متحده کاملاً آشکارا منافع اقتصادی فرصت طلبانه خود را دنبال می‌کند. این تلاش در این جهت است: به دست آوردن جایگاه اصلی تامین کننده انرژی در اروپا. و برای رسیدن به این هدف واشنگتن از استفاده از هیچ ابزاری کوتاهی نمی‌کند.»

 

ماریا زاخارووا این مسئله را مورد توجه قرار داد که روز چهارشنبه، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از گنجاندن دو خط لوله “جریان شمالی-۲” و “جریان ترکیه” در طرح تحریم‌های مربوط به قانون «تحریم‌ها علیه دشمنان آمریکا (CAATSA) خبر داد. وی افزود: «در حال حاضر حتی نزدیکترین متحدین آمریکا در اروپا هم اگر در این طرح‌های انرژی کاملاً تجاری مشارکت داشته باشند، دشمن ایالات متحده تلقی شده و مورد تهدید قرار خواهند داشت.»

 

این دیپلمات گفت: «همه اینها شبیه به فیلم‌های دوران جنگ سرد است. البته سؤال اینجاست: آیا وزارت امور خارجه ماده ۲۳۲ این قانون را خوانده است؟ ما خوانده ایم و از آنجا که بارها و بارها به شرکای آمریکایی خود درباره جزئیات بین‌المللی و قوانین داخلی آنها که به آنها اشاره می شود صحبت کرده‌ایم، بار دیگر آماده تکرار آن هستیم. در همین قانون آمده است که رئیس جمهور آمریکا می تواند فقط “با توافق با متحدین” تحریم‌ها را اعمال کند. راستش، کنجکاویم بدانیم که واشنگتن با کدام یک از متحدین اروپایی خود درباره چنین تصمیماتی توافق کرده است؟»

 

وجود آنتی‌ بادی‌‌های ویروس کرونا در بدن داوطلبان تزریق واکسن

تحقیقات انجام شده در وزارت دفاع روسیه تأیید کرده که در نتیجه انجام واکسیناسیون، در بدن داوطلبان آنتی بادی‌های لازم برای مقابله با ویروس کرونا ساخته شده و بدن انسان تحمل خوبی را در برابر این دارو نشان می‌دهد.

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا