دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

تداوم فضاسازی علیه سوریه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی روز پنجشنبه در ادامه فضاسازی‌ها علیه سوریه، آنچه را استفاده دولت این کشور از سلاح‌های شیمیایی عنوان می‌کرد، محکوم کرد.

 

به گزارش ایرنا؛ براساس خبرنامه منتشر شده در تارنمای رسمی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، شورای اجرایی این سازمان در نشست روز پنجشنبه خود، گزارش تیم تحقیقات و شناسایی مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی در سال ۲۰۱۷ در منطقه اللطامنه در استان حما را تایید کرد.

 

شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی براساس گزارش این تیم که دولت سوریه آن را ساختگی و گمراه‌کننده خوانده است، تصمیم گرفت که مهلتی ۹۰ روزه به دمشق بدهد تا اقدامات خواسته شده توسط این شورا را انجام دهد.

 

این شورا از دولت سوریه خواسته است تا سلاح‌ها و مواد شیمیایی ادعایی تیم تحقیقات سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را به همراه تاسیساتی که این سلاح‌ها و مواد ادعایی در آن ساخته شده، به دبیرخانه این سازمان اعلام کند.

 

شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی همچنین اعلام کرد در صورتی که سوریه در این مدت نتواند به خواسته‌های این شورا عمل کند، مدیر کل این سازمان موضوع را به کشورهای عضو شورا گزارش می‌دهد تا آن‌ها تصمیمات لازم را بگیرند.

 

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه سوریه فروردین ماه با صدور بیانیه ای گزارش سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در خصوص بکارگیری مواد سمی در سال ۲۰۱۷ در شهرک «اللطامنه» را گمراه کننده و ساختگی خواند.

 

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که این گزارش دربردارنده نتیجه گیری‌های ساختگی و جعلی است و هدف از آن وارونه نشان دادن واقعیت‌ها و متهم کردن دولت سوریه است.

 

وزارت خارجه سوریه توضیح داد: سازمان مزبور در تاریخ هشتم ماه مارس ۲۰۲۰ گزارش گمراه کننده‌ای تحت عنوان «تیم تحقیق و تشخیص هویت» منتشر کرد که سوریه و بسیاری از کشورها آن را یک تیم غیرقانونی و غیرقابل استناد دانستند.

 

در ادامه بیانیه مزبور آمده است: این گزارش مبتنی بر منابع جعلی تهیه شده توسط تروریست های جبهه النصره و به اصطلاح گروه تروریستی «کلاه آبی‌ها» است که به دستور آمریکا و ترکیه و برخی از کشورهای غربی تهیه و تنظیم شد و در آن تمامی اصول مربوط به یک تحقیق سالم و بی‌پیرایه نادیده گرفته شده است.

 

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در گزارش خود مدعی شده که نیروی هوایی سوریه عامل بمباران شیمیایی سال ۲۰۱۷ در الطامنه واقع در غرب سوریه بوده است.

 

تیم تحقیق و شناسایی این سازمان ادعا کرده است که در آن زمان،‌ یک جنگنده سوخو ۲۲ نیروی هوایی سوریه با بلند شدن از پایگاه هوایی الشعیرات یک بمب سارین از نوع M۴۰۰۰ را در قسمت جنوبی اللطامنه انداخته است.

 

طبق ادعای این تیم تحقیقاتی، این هواپیمای جنگنده متعلق به تیپ ۵۰ لشکر هوایی ۲۲ سوریه حدود ساعت ۶ روز ۲۴ مارس ۲۰۱۷ (۴ فروردین ۹۶) این عملیات را انجام داده است. براساس گزارش ادعایی تیم مذکور، عملیات این جنگنده به همین ترتیب در روز ۳۰ مارس همان سال (۱۰ فروردین ۹۶) دوباره تکرار شده است.

جنگ سرد مصطفی الکاظمی و ایران!

الکاظمی روز شنبه اعلام کرد که فالح الفیاض، رئیس هیئت حشد الشعبی را از دو منصبش بعنوان رئیس دستگاه امنیت ملی و مستشار امنیت ملی، برکنار کرده و قاسم الاعرجی را بعنوان مشاور امنیت ملی منصوب می‌کند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, عراق, مقاله

انتقاد پارلمان از سکوت دولت در برابر تجاوزات آمریکا

نماینده مستقل پارلمان عراق با انتقاد از سکوت دولت این کشور در برابر تجاوزات مکرر آمریکا به حاکمیت عراق اعلام کرد: دولت به گونه‌ای بی‌تفاوت است که گویی این اتفاقات در جای دیگری افتاده است.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, عراق