نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

روسیه فرود آمریکایی‌ها روی ماه را راستی‌آزمایی می‌کند

«دیمیتری روگزین» رئیس سازمان فضایی روسیه روز شنبه با اشاره به پروژه سازمان متبوعش برای سفر به ماه گفت : ماموریتی تعریف کرده‌ایم تا حضور فضانوردان آمریکایی در ماه (در جریان پروژه آپولو ۱۱) را راستی آزمایی کنیم.

 

به گزارش راشاتودی، روگزین که در بازدید از یک کارخانه تولید موتورهای موشکی حاضر شده بود، تاکید کرد که احتمالا در این پروژه، همکاری‌هایی هم با طرف آمریکایی صورت خواهد گرفت.

 

روسیه اخیرا از طرح خود برای فرود نخستین فضانوردان این کشور روی کره ماه در جریان پروژه‌ای ۱۴ روزه در دهه ۲۰۳۰ پرده برداشت.

 

به گفته راشاتودی، انتظار می‌رود این پروژه با بکارگیری پایگاه فضایی روسیه در مدار ماه انجام شود.

 

رئیس سازمان فضایی روسیه ماه گذشته هم گفته بود که این کشور از سال ۲۰۲۵ قصد آغاز ساخت یک پایگاه دائمی در ماه را دارد.

 

به گفته این مقام روس، قرار است در این پایگاه روبات‌ها به کار گرفته شده و فضانوردان تنها در فواصل زمانی معین به آن سفر کنند.

 

توسعه برنامه فضایی روسیه در شرایطی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اخیرا دستور تدارک زمینه‌های لازم برای تاسیس شاخه‌ای جدید از نیروهای مسلح آمریکا تحت عنوان «نیروی فضایی» را صادر کرده بود.

 

رقابت در عرصه فضایی سابقه‌ای چند ده ساله دارد و از زمان پرتاب نخستین ماهواره به فضا تا به امروز، عمدتا میان آمریکا و روسیه (شوروی سابق) در جریان بوده است.

 

اوج رقابت دو کشور در این زمینه در دهه‌ ۶۰ میلادی بود و به فرود فضانوردان آمریکایی «نیل آرمسترانگ» و «باز آلدرین» روی ماه در سال ۱۹۶۹ ختم شد.

 

با این وجود از همان زمان ادعاهایی مطرح شد که فرود آن‌ها روی ماه جعلی و نتیجه بکارگیری جلوه‌های ویژه بوده است.
ایرنا

اتحادیه اروپا خواستار حفظ پیمان موشکی میان روسیه و آمریکاست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد از تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان موشکی، بر لزوم حفظ و اجرای کامل توافقات مربوطه تأکید کرده و از اتخاذ تدابیر خاصی در رابطه با وخامت اوضاع در دریای آزوف خبر داد.   روزنامه «ایزوستیا» امروز نوشت: “فدریکا موگرینی” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه مذاکرات ... اتحادیه اروپا خواستار حفظ پیمان موشکی میان روسیه و آمریکاست

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

هشدار روسیه به‌اوکراین درباره هرگونه ماجراجویی در دریای آزوف

وزارت خارجه روسیه به دولت اوکراین هشدار داده تا از هر نوع ماجراجویی برای تغییر وضعیت دریای آزوف و تلاش برای استقرار پایگاه نظامی در این منطقه خودداری کند،‌ در غیر این صورت، مسئولیت عواقب آن تنها برعهده مقامات کی یف و حامیان غربی آنها خواهد بود.

ادامه

امریکا, بلژیک, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

لاوروف: غرب می‌خواهد بالکان به عرصه جدید مقابله با روسیه تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری «تاس»، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه معتقد است غرب تلاش مصرانه‌ای از خود نشان می دهد تا منطقه بالکان را به یکی از عرصه‌های مقابله با روسیه تبدیل کند.

ادامه

امریکا, اوکراین, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, صربستان