عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

روسیه: غرب مقابل تسلیحات مدرن ما ناتوان است

معاون نخست وزیر روسیه با بیان اینکه روسیه تسلیحاتی در اختیار دارد که برتری این کشور در مقابل غرب را تضمین می کند، اظهار داشت: هم اکنون غرب در مواجهه با شش سلاح نوین روسیه وسیله ای برای دفاع ندارد.

 

به گزارش ریانووستی، «یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه روز چهارشنبه در گفت وگو با نشریه نظامی روسی «واینو پرامیشلنی کوریر» با برشمردن این تسلیحات گفت: قدرتمندترین سلاح ما موشک های قاره پیمای سارمات، جنگنده نسل پنجمی «پک فا» یا «سوخو-۵۷» و تانک «تی-۱۴» است.

 

وی همچنین به تسلیحات پدافند موشکی اس-۵۰۰، مجموعه های ضدماهواره ای «نودول» و مجموعه تولید کننده امواج رادیویی «تیرادا-۲ س» به عنوان سلاح های برتر روسیه اشاره کرد.

 

بوریسوف خاطرنشان کرد که تا سال ۲۰۲۷ ( ۱۴۰۶) این تسلیحات بطور کامل در اختیار نیروهای مسلح قرار خواهد گرفت.

 

موشک‌های قاره پیمای سارمات با وزن ۲۰۰ تن، برد ۱۱ هزار کیلومتر و توانایی حمل کلاهک هسته ای جایگزین موشک‌های قدرتمند «RS-20V Voevoda» که در ناتو «SS-18 Mod.3 Satan» نام دارند، خواهند شد.

 

جنگنده سوخو-۵۷ یا پک فا پیشرفته ترین جنگنده ساخت روسیه است که به عنوان جنگنده تک نفره متکی به دو موتور پرقدرت تا ۲۶۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت گرفته و تا ۳۳ متر بر ثانیه اوج می گیرد و همچنین ۱۰ تن مهمات حمل می کند و می تواند همزمان در یک شعاع ۴۰۰ کیلومتری ۶۰ هدف را ردگیری کرده و ۱۶ هدف دارای اولویت و خطرساز را با انواع تسلیحات و موشک های خود هدف قرار دهد.

 

تی ۱۴ مشهور به ‘آرماتا’، یگانه تانک نسل سوم جهان در دوره پس از جنگ جهانی دوم است. این تانک رادارگریز از ویژگی های خاصی برخوردار است ازجمله برجک آن بدون سرنشین بوده و افراد واقع در تانک با قرار گرفتن در محفظه ویژه ای از مصونیت بالایی در هنگام حملات دشمن برخودارند.

 

اس ۵۰۰ نسل جدید سامانه های موشکی زمین به هوای روسی با برد عملیاتی ۶۰۰ کیلومتر و توان شلیک همزمان تا ۱۰ موشک فراصوت بالستیک، توانایی دفاع و متوقف کردن موشک های بالستیک، هدف گرفتن انواع پرنده های دشمن از جمله هواپیماها، بالگردها و موشک های کروز را دارد.

 

مجموعه ضدماهواره ای «نودول»، سامانه موشکی ضد بالستیک است که می تواند ماهواره ها را در مدار زمین هدف قرار دهد.

 

مجموعه «تیرادا-۲ س» نیز جنگ افزار رادیوالکترونیکی است که با تولید امواج رادیویی، ارتباطات مخابراتی دشمن را مختل و در فعالیت تسلیحات آن ازجمله سیستم های موشکی اخلال ایجاد می کند.
ایرنا

تاملی بر منازعه جدید آمریکا و روسیه؛ تقابلی فراتر از جنگ سرد

تحرکات و منازعات موجود میان دو کشور ایالات متحده آمریکا و روسیه حکایت از بازگشتی به مراتب فراتر از دوران جنگ سرد دارد و عواملی مانند «تعدد بازیگران» و «افزایش ضریب آسیب‌پذیری بازیگران بین‌المللی» به افزایش هزینه‌های تقابل این دو کشور منجر می‌شود.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, مسابقه تسلیحاتی