افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

روسیه اوضاع باثبات کنونی در سوریه را به اروپایی‌ها یادآور شد

وزیر دفاع روسیه تأکید کرد، در سایه تلاش نظامیان، مهندسین و پزشکان روسی است که امروزه صلح و امنیت به سوریه بازگشته، در حالی‌که در سال ۲۰۱۵، تنها ۱۸ درصد از خاک این کشور تحت اشغال تروریست‌ها قرار نداشت.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، “سرگئی شایگو” وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور در جریان عملیات در سوریه، فداکارانه تمامی تلاش خود را به کار بردند تا امنیت و صلح به این جمهوری عربی بازگردد.

 

شایگو روز جمعه در مراسم نظامی یادآور شد: «در آن زمان (سال ۲۰۱۵) که ما عملیات نظامی در سوریه را آغاز کردیم، تنها ۱۸ درصد از خاک این کشور تحت تسلط و اشغال تروریست‌ها قرار نداشت، ولی در حال حاضر اوضاع به طور کامل تغییر کرده است. ما شاهد هستیم که هر روزه ده‌ها تاسیسات جدید از جمله بیمارستان و مدرسه شروع به کار می‌کند و هزاران کودک سوری در حال تحصیل در این مدارس هستند. ‌البته برای آنکه چنین امکانی فراهم شود، علاوه بر نیروهای نظامی روسی، بسیاری از همکاران ما از جمله پزشکان و مهندسین تمام تلاش خود را به کار بستند تا امکان تحصیل این کودکان فراهم شده و زندگی آنها در امنیت سپری شود.»

 

وزیر دفاع روسیه افزود: «من می خواهم به همتایان خارجی ما، بخصوص اروپایی‌ها یادآور شوم که در حال حاضر ما شاهد هستیم که روزانه بیش از هزار نفر از پناهجویان سوری تنها از خارج از کشور به خانه‌های خود باز می گردند و در حال حاضر اوضاع در این کشور به خاطر تلاش‌های افسران، سربازان، خلبانان ملوانان و مهندسین نظامی روسیه در حال بازگشت به حالت عادی است.»

 

وی افزود: «در اینجا لازم است از پزشکان و گرو‌های امدادگر روسی یاد کنیم که از سال ۲۰۱۵ تاکنون در سوریه بیش از ۳۷ هزار عمل جراحی تخصصی انجام دادند. متاسفانه آنها مجبور بودند که در شرایط بسیار دشواری چنین اقداماتی را انجام داده و بسیاری از آنها در سوریه جان خود را از دست داده‌اند.»

 

“سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه چند روز قبل در مصاحبه با روزنامه «ترود»، اعلام کرد که اوضاع در سوریه در حال بازگشت به وضعیت صلح و ثبات است و در خاک این جمهوری عربی تنها برخی کانون‌های تنش مجزا باقی مانده است.

 

وی گفت: «جنگ در سوریه واقعاً پایان یافته، این کشور به تدریج در حال بازگشت به زندگی عادی و صلح‌آمیز است و تنها در برخی مناطق که تحت کنترل دولت این کشور قرار ندارد، برای مثال در منطقه ادلب و کرانه شرقی رود فرات، کانون‌های تنش مجزایی باقی مانده. اکنون هدف اصلی پیشرفت در روند حل و فصل سیاسی اوضاع برای دستیابی به یک ثبات پایدار و قابل اطمینان در سوریه و ارائه کمک‌های انسان دوستانه به این کشور است.»

تسنیم

نمایندگان مجلس انگلیس خواستار پاسخ قوی به اشغالگری‌های تل‌آویو شدند

یکصد و هشت نفر از نمایندگان مجلس عوام انگلیس در نامه ای به نخست وزیر این کشور خواستار پاسخ قوی لندن به وعده انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل درباره الحاق بخش‌های از کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی شدند.

ادامه

اسپانیا, اسراییل, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, جهان, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین

معنا و مفهوم قرارداد ۴۰۰ میلیارد دلاری چین و ایران چیست؟

قرارداد بلند مدت چین برای خرید نفت و سرمایه‌گذاری در ایران می‌تواند تاثیر مهمی بر قیمت نفت داشته باشد از سوی دیگر این قرارداد حصول توافق چین و امریکا در مذاکرات تجاری را سخت‌تر می‌کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, شرق آسیا, عربستان سعودی