چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

روزنامه ‘مورنینگ پست’؛ بسته کمکی اروپا به ایران، آمریکا را عصبانی کرد

یک روزنامه هنگ کنگی نوشت بسته کمک مالی اروپا به ایران در چارچوب مذاکرات برجام، باعث خشم آمریکا شده است.

 

به گزارش ایرنا تارنمای روزنامه ‘مورنینگ پست’ روز شنبه نوشت: اتحادیه اروپا در چارچوب توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی و برای پیشبرد تعهداتش، دست به چنین اقدامی زده است.

 

این رسانه خاطرنشان کرده است اتحادیه اروپا به رغم فشار آمریکا و عصبانیت آن کشور، دلیلی برای عقب نشینی از اقدام خود نمی بیند و همچنان به ارتباطات با تهران ادامه خواهد داد.

 

نشریه ادامه می دهد: ارزش بسته مالی اروپا برای ایران ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار است و اختصاص آن برای پیشبرد برنامه های اقتصادی در ایران باعث شد تا خیلی زود آمریکا به آن واکنش نشان دهد.

 

‘مورنینگ پست’ نوشت مقامات دولت آمریکا از اختصاص چنین کمک مالی برای ایران ابراز نگرانی کرده و انتقادهای زیادی را متوجه اتحادیه اروپا کردند.

 

این روزنامه هنگ کنگی تصریح کرد که با وجود این انتقادها اروپا تاکید می ورزد که درچارچوب برجام و تعهداتش و برای کمک به کاهش فشارهای اقتصادی و توسعه بخش خصوصی، دست به چنین اقدامی زده است.

 

مورنینگ پست افزود: تخصیص یک صندوق با این مبلغ برای ایران، در حقیقت بخشی از بسته مالی کمکی اروپا به ایران به ارزش ۵۸ میلیون دلار برای مقابله با چالش های اقتصادی و اجتماعی است.

 

کمیسیون اروپا، ارائه بسته حمایتی ۱۸ میلیون یوروریی از ایران را تصویب کرد

 

کمیسیون اروپا خبر داد یک بسته حمایتی از ایران به ارزش ۱۸ میلیون یورو متمرکز بر بخش خصوصی را تصویب کرده است.

 

به گزارش فارس، کمیسیون اتحادیه روز پنج‌شنبه خبر داد بسته حمایتی ۱۸ میلیون یورویی از ایران را تصویب کرده است.

 

سایت اتحادیه اروپا نوشت، اولین بسته حمایتی کمیسیون اروپا برای حمایت از توسعه اجتماعی و اقتصادی ایران به ارزش ۱۸ میلیون یورو شامل ۸ میلیون یورو برای کمک به بخش خصوصی، تصویب شد.

 

سایت اتحادیه اروپا ادامه داد، پروژه امروز اولین پروژه برای بسته حمایتی ۵۰ میلیون یورویی اروپا در حمایت از ایران است. این‌ها بخشی از همکاری‌های دو طرف بعد از توافق برجام است.

 

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت «با این اقدامات، اتحادیه اروپا حمایت خود از مردم ایران و [حمایت از] توسعه پایدار و صلح‌آمیز آن‌ها را نشان می‌دهد. این [اقدام] مشوّقی برای مشارکت بیشتر همه طرفین، در ایران بویژه در بخش خصوصی است».

 

بر اساس آنچه در سایت اتحادیه اروپا آمده است، فعالیت‌های بخش خصوصی شامل حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط ایرانی، گسترش زنجیره ارزش منتخب و کمک فنی به سازمان توسعه تجارت ایران است. کمیسیون اتحادیه اروپا در بخشی از این کمک ۱۸ میلیون یورویی، ۸ میلیون یورو برای حمایت فنی در زمینه چالش‌های محیط زیستی و ۲ میلیون یورو حمایت برای کاهش آسیب مواد مخدر اختصاص می‌دهد.

 

مرکز تجارت بین‌الملل، آژانس‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا و دیگر سازمان‌هایی که همکاری نزدیک با همتایان ایرانی خود دارند، این پروژه را اجرا می‌کنند.

نماینده مهاباد: به داد مردم گرفتار در این شرایط نابسامان اقتصادی برسید

به گزارش افکارنیوز، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی امروز پارلمان در تذکری شفاهی اظهار داشت: آقای روحانی! شما چه جوابی برای مردم در جلسه روز گذشته خانه ملت داشتید؟ مردم کردنشین بیشترین رأی را به شما دادند، اما شما برای آنان چه کردید؟

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, خبر