استبداد سایبری: ادامهٔ توسل حکومت اسلامی به تجسّس و زندان در هراس از خیزش‌های مردمی

در خبرها و گزارش‌ها بود که طرح ”صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و سامان‌دهی پیام‌رسان‌های‌ اجتماعی “قرار است در دستور کار هفتهٔ پیش مجلس قرار بگیرد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر رسانی, مقاله

واکنش فلسطین الیوم به انسداد رسانه‌های مقاومت از سوی آمریکا

پایگاه خبری “فلسطین الیوم” که در کنار دیگر پایگاه‌های محور مقاومت توسط آمریکا مسدود شده است، به این اقدام خلاف آزادی مطبوعات واکنش نشان داده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, بحرین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, خبر رسانی, عراق, عربستان سعودی, فلسطین, قطر, یمن

نامزد آسانژ نیز آزادی او را خواستار شد

نامزد جولیان آسانژ نیز به جمع شهردار شهر ژنو سوئیس و کارشناس امور شکنجه سازمان ملل در درخواست برای آزادی فوری این بیانگذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس از زندان انگلیس و دادن پناهندگی امن به او در کشوری دیگر پیوست.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, سازمان ملل, سوئیس, ویکی‌لیکس

در دفاع از امنیت شغلی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران

معیشت، امنیت شغلی، و حقوق خبرنگاران، بخصوص حق تشکیل دادن سندیکاهای مستقل‌شان مانند حقوق دیگر زحمتکشان از سوی رژیم ولایی به‌شدت نقض و پایمال شده‌ و می‌شود. با گسترش دامنۀ اثرات تعدیل ساختاری به تمام عرصه‌های اشتغال زحمتکشان، روزنامه‌نگاران نیز از آسیب اجرای این سیاست‌ها برکنار نمانده‌اند. اوایل سال جاری مدیرمسئول روزنامه شرق نداشتن توان ... در دفاع از امنیت شغلی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, مطبوعات, مقاله

«روزنامه شرق» مجرم شناخته شد

احمد مومنی‌راد در گفتگو با مهر با اشاره به جزئیات جلسه امروز دادگاه مطبوعات گفت: در شعبه ۹ دادگاه کیفری به ریاست قاضی محمدی کشکولی، به پرونده های نشریه چشم انداز و روزنامه شرق رسیدگی شد.

 

وی در رابطه با پرونده نشریه چشم انداز ایران گفت: در این پرونده مدیر مسئول و نویسنده مطلب در این نشریه متهم بودند.

 

مومنی‌راد با بیان اینکه عنوان اتهامی مطرح شده در این پرونده «نشر مطالب خلاف موازین اسلامی» بود، گفت: با شکایت مدعی‌العموم به این پرونده رسیدگی شد و در نهایت هر دو متهم مجرم شناخته شدند. همچنین اعضای هیات منصفه، متهمان را مستحق تخفیف ندانستند.

 

سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات با اشاره به پرونده روزنامه شرق گفت: در این پرونده مدیر مسئول روزنامه شرق به اتهام نشر مطالب خلاف واقع متهم بود که در نهایت متهم با اکثریت آرا، مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف دانسته شد. در این پرونده شاکی خصوصی، شکایت خود را علیه روزنامه مطرح کرده بود.

 

معاون دادستان کل کشور: «بیش از سی‌ میلیون نفر، فیلتر تلگرام را دور می‌زنند»

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در یادداشتی خبر داد: «تعداد ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از طریق فیلترشکن‌های هاتگرام و تلگرام طلایی، فیلتر تلگرام را دور می‌زنند.»

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, خبر رسانی

گفتاردرمانی روحانی، حامیان «اعتدال» را هم آشفته کرد

بهار نیوز، ۱۵ اردیبهشت‌ماه، در ارتباط با موضع‌گیری حسن روحانی نسبت به فیلترینگ تلگرام، نوشت: “صفحه رسمی ٬حسن روحانی٬ در اینستاگرام، با اشاره به فیلتر شدن تلگرام با دستور قضایی، متنی را منتشر کرد و نوشت: ”سیاست دولت یازدهم و دوازدهم مبتنی بر ایجاد فضای امن مجازی بوده و نه امنیتی و تاکنون هیچ شبکه ... گفتاردرمانی روحانی، حامیان «اعتدال» را هم آشفته کرد

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, مقاله

فیلترینگ تلگرام شکست خورد

«رکورد مجموع بازدید کانال‌های فارسی تلگرام در روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت با افزایش ۳۲۰میلیونی نسبت به یک روز قبل‌تر شکسته شد. ۱٫۶ میلیارد بازدید در یک روز؛ بی‌سابقه‌ترین روز بعد از گذشت ۱۷ روز از زمان آغاز فیلترینگ».

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر

سخنگوی فراکسیون مطبوعات مجلس: فیلترینگ از چاله به چاه افتادن است

نمی‌توان مردم را مجبور یا محدود کرد. نیاز آنان موجب می‌شود به سمت اَپ‌هایی گرایش پیدا کنند که بتوانند بهترین سرویس و خدمت را با سریعترین زمان و کمترین قیمت ارائه کنند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, گفتگو, مطبوعات