هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه گفت: اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در سال ۲۰۲۲ تاکنون، تقریبا ۵۰۰ هزار سربازش را از دست داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شایگو در نشست وزارت دفاع روسیه گفت: در کل، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، معادل تقریبا ... وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

رزمایش ناتو در نروژ علیه مسکو برنامه‌ریزی شده است

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که رزمایش ناتو با عنوان «تریدنت جونچر-۲۰۱۸» که در نروژ آغاز شده، علیه مسکو برنامه ریزی و به اجرا درآمده است.

 

در بیانیه وزارت خارجه روسیه خاطرنشان شده است: رزمایش ناتو روز پنجشنبه در خاک نروژ، دریای بالتیک و بخش شمالی اقیانوس اطلس آغاز شد و در آن نیروهای کشورهای عضو ناتو و کشورهای شریک این سازمان شامل فنلاند و سوئد اقدامات دفاعی و مهم تر از آن عملیات تهاجمی در خشکی، دریای و هوا و نیز فضای سایبری تمرین می کنند.

 

در بیانیه گفته شده است: به رغم تلاش های مقام های ناتو و کشورهای عضو آن برای اینکه چنین تحرکاتی صرفا اقدام دفاعی قلمداد شود اما بدیهی است که این رزمایش تهاجمی و ضدروسی است.

 

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه آورده است: در واقع در چارچوب رزمایش تریدنت جونچر- ۲۰۱۸ آخرین طراحی های کارشناسان نظامی ناتو برای بازداشتن نظامی روسیه در شرایط آب و هوایی مشابه با روسیه به اجرا درآمده است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: اطلاعاتی که طرف مقابل در شورای روسیه-ناتو و در کنفرانس مطبوعاتی سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین در اختیار ما قرار داده است، نگرانی ها را برطرف نمی کند؛ بویژه اینکه شمار نیروهای شرکت کننده در این رزمایش به ۵۰ هزار نفر افزایش یافته است و ناو هواپیمابر اتمی و گروه ضربتی نیروی دریایی آمریکا نیز در آن شرکت دارد.

 

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرده است: برخی از بخش های این رزمایش در ۲۰۰ کیلومتری روسیه در حال برگزاری است.

 

گفتنی است، رزمایش تریدنت جونچر-۲۰۱۸ بزرگترین رزمایش ناتو از زمان جنگ سرد است که از دیروز در نروژ و با حضور نظامیان ۳۱ کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی آغاز شده است.

 

این رزمایش در منطقه ای میان دریای بالتیک تا کشور ایسلند برگزار می شود و حدود ۵۰ هزار نیرو، ۲۵۰ هواپیما و ۱۰ هزار تانک، کامیون و خودرو در آن حضور دارند.

ایرنا

رئیس جمهوری فنلاند: روسیه تهدیدی برای هلسینکی بشمار نمی‌رود

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، “سائولی نینیسته” رئیس جمهوری فنلاند اعلام کرد که تهدیدی از جانب روسیه نمی‌بیند، برای اینکه درک می‌کند که این کشور دلیلی برای حمله به فنلاند ندارد.

ادامه

جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, فنلاند, ناتو