اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند

براساس گزارش‌ها، فرانسه اولین گروه از نیروهای خود را به طور رسمی به اوکراین اعزام کرد. آنها در حمایت از تیپ مکانیزه ۵۴ مستقل اوکراین در «اسلاویانسک» مستقر شده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت «ای‌پی‌ای» به نقل از «ایژیا تایمز» گزارش داد سربازان فرانسوی از هنگ ۳ پیاده‌نظام فرانسه که یکی از عناصر اصلی لژیون خارجی ... اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, ناتو

غرب به شکست قطعی اوکراین اعتراف کرد

کمک های اضافی غرب تنها منجر به کشته شدن بیشتر نظامیان در صفوف نیروهای مسلح اوکراین خواهد شد و به اوکراین کمکی نخواهد کرد، زیرا اوکراین بهرحال شکست خواهد خورد. به گزارش اسپوتنیک، اولا تونندر، دانشمند علوم سیاسی نروژی در مقاله‌ای برای وب سایت Steigan نوشت که ادامه درگیری‌ها در اوکراین منجر به از دست ... غرب به شکست قطعی اوکراین اعتراف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق افریقا, غرب, گزارش, ناتو, نروژ

انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست نیروهای روسیه

منابع روسی به دستاوردهای جدید ارتش این کشور علیه نیروهای اوکراینی در جبهه‌های جنگ اشاره کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام انبار مهمات وابسته به نیروهای اوکراینی در کراسنوارمیسکی خبر دادند. منابع روسی به انفجار و انهدام کامل این انبار مهمات اشاره کردند. از سوی دیگر نیروهای ... انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست نیروهای روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

«امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

کشورهای “شمال جهانی” در انبوهی از سیستم‌های تسلیحاتی‌ای غرق شده‌اند که توانایی چند بار نابودی جهان را دارند. این کشورها نه تنها ارتش‌های مرگبار و خطرناکی دارند، بلکه بزرگ‌ترین صادرکننده تسلیحات به سایر نقاط جهان نیز هستند و به درگیری‌هایی دامن می‌زنند که با دیپلماسی حل‌وفصل‌شدنی‌اند. هرچه زرادخانه تسلیحات آن‌ها بزرگ‌تر باشد، اعتماد به‌نفسِ این ... «امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, افغانستان, اقتصادی, امپریالیسم, چین, روسیه, ژاپن, شرق, شرق آسیا, عراق, فرانسه, فقر, کره جنوبی, گروه ۷, مقاله, ناتو

دبیرکل ناتو در صربستان: شما را بمباران کردیم تا نجات‌تان دهیم

ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلاتنیک شمالی (ناتو) در سفر به صربستان درباره بمباران سال ۱۹۹۹ گفت: ما شما را بمباران کردیم تا نجات تان بدهیم.

 

به گزارش راشا تودی، استولتنبرگ در بلگراد گفت: هر چند بسیاری از مردم در صربستان خاطرات’ضعیفی’ از بمباران سال ۱۹۹۹ کشورشان توسط ناتو دارند ، این کار در حقیقت برای محافظت از مردم در برابر دولت خودشان انجام شد.

 

دبیرکل ناتو این مطلب را در دیدار با دانشجویان دانشگاه بلگراد درپاسخ به سوالی درباره کارزار نظامی ناتو علیه دولت ‘اسلوبودان میلوشویچ’ مطرح کرد. استولتنبرگ بنا به گزارش رسانه های محلی گفت: تاکید کردم که ما این اقدام را برای محافظت از غیرنظامیان و متوقف کردن رژیم میلوشویچ انجام دادیم.

 

دبیرکل ناتو با بیان اینکه این سازمان رابطه ای عالی با صربستان دارد گفت: ناتو می‌خواهد که این ائتلاف نظامی و بلگراد به آینده نگاه کنند و ناتو به تصمیم بلگراد برای نپیوستن به این سازمان احترام می‌گذارد.وی در عین حال خاطرنشان کرد که ناتو می خواهد شریک صربستان باشد.

 

وی همچنین گفت که ناتو از ‘گفت وگو’ بین صربستان و منطقه جدایی طلب و خودخوانده ‘کوزوو’ حمایت می کند و خاطرنشان کرد که این حمایت نه تنها دیپلماتیک بلکه همچنین به شکل نیروی صلح‌بانی بین‌المللی تحت رهبری ناتو درکوزوو( KFOR )انجام می‌شود.

 

اظهارات دبیرکل ناتو حدود یک هفته پس افزایش تنش بین بلگراد و پریشتینا مطرح شد. علت بروز این تنش ها دیدار رهبر کوزوو از بخش شمالی منطقه جدا شده خودخوانده است که اکثریت جمعیت آن صرب هستند و اقتدار کوزوو را نمی‌پذیرند.

 

نیروی صلح بانی تحت رهبری ناتو در جریان این رویداد به شکل محسوسی ساکت و غیر فعال بود اما برخی گزارشها حتی حاکی بود که نیروهای ناتو حتی نماینده کوزوو را در این سفر همراهی کرده بودند.

 

ناتو در مارس ۱۹۹۹حملاتی هوایی به کشوری که در آن زمان یوگسلاوی بود انجام داد که این حملات بدون حمایت شورای امنیت سازمان ملل و پس از آن انجام شد که ناتو بلگراد را به کاربرد شدید و نامتناسب زور علیه آلبانیایی تبارهای مسلمان در منطقه کوزوو متهم کرد. این منطقه ۹ سال بعد در سال ۲۰۰۸ اعلام استقلال کرد. ناتو در جریان این بمباران بین ۱۰ تا ۱۵ تن اورانیوم ضعیف شده ریخت که موجب فاجعه بزرگ زیست محیطی شد و موجب شد که صربها علیه ناتو شکایت کنند و بمباران ناتو را به بیماری های مرتبط با سرطان در منطقه مرتبط کردند.

 

یکی از اعضای تیم حقوقی در سال ۲۰۱۷ به راشا تودی گفت: در صربستان ، ۳۳ هزار نفر هر سال در این ارتباط بیمار می شوند یعنی هر روز یک کودک بیمار می‌شود. دبیر کل ناتو در سال ۲۰۱۵ در خصوص تلفات غیرانسانی بمباران ناتو ابراز تاسف کرد.
ایرنا

رئیس جمهوری فنلاند: روسیه تهدیدی برای هلسینکی بشمار نمی‌رود

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، “سائولی نینیسته” رئیس جمهوری فنلاند اعلام کرد که تهدیدی از جانب روسیه نمی‌بیند، برای اینکه درک می‌کند که این کشور دلیلی برای حمله به فنلاند ندارد.

ادامه

جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, فنلاند, ناتو

اعتراف مقام سابق ناتو درباره رابطه اسرائیل با جبهه النصره در سوریه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از مسئولان بلند پایه سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از رابطه اسرائیل با جبهه النصره و ارتباط ترکیه با این گروه تروریستی پرده برداشت.

ادامه

اسراییل, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, ناتو