هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

دخالت آمریکا در ترور رئیس جمهور هائیتی؛ مسکو خطاب به اروپا؛ تحریم‌ها و بیانیه‌هایتان کو؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به دست داشتن عوامل مرتبط با یک شرکت امنیتی آمریکایی در ترور رئیس جمهور هائیتی با طعنه به کشورهای غربی گفت، تحریم‌ها و بیانیه‌هایتان کجا هستند؟

 

به گزارش فارس، براساس گزارش خبرگزاری تاس، زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت، تحریم‌هایتان کو؟ بیانیه‌های گروه۷ کجا هستند؟ چرا فعالان حقوقی آمریکایی هنوز خود را در این موضوع درگیر نکرده‌اند؟ در واقع یک دلیل خیلی وحشتناک برای همه این‌ها وجود دارد.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماتیک روسیه با اشاره به این موضوع تصریح کرد، یک هیات بین سازمانی آمریکایی برای بررسی اوضاع درباره یک شرکت امنیتی آمریکایی که گمان می‌رود عوامل مرتبط با آن در ترور رئیس جمهور هائیتی دست داشته به این کشور اعزام شده است!

 

زاخارووا به گزارش رسانه‌های آمریکایی اشاره کرد که گزارش دادند چندین نفر از عوامل حمله به ژووئنل موئیز از عوامل اطلاعاتی و مخبر برخی از آژانسهای آمریکایی هستند.

 

وبگاه شبکه خبری سی.ان.ان پیش از این به نقل از افراد مطلع به این پرونده نوشته بود، دست‌کم یکی از افرادی که توسط پلیس هائیتی دستگیر شده قبلاً جزو مخبران «اداره مبارزه با مواد مخدر» آمریکا بوده است. این اداره در یک ارتباط ایمیلی با سی‌.ان.ان، مسئله مذکور را تأیید کرده است.

 

براساس این گزارش،‌ دیگر عوامل دخیل در ترور هم ارتباطاتی با آمریکا داشته‌اند. منابع آگاه گفته‌اند برخی از این عوامل، مخبر اف‌.بی.‌آی بوده‌اند. اف.بی‌.آی به سی.ان.ان گفته درباره مخبرانش اظهار نظر نمی‌کند.

 

رئیس‌جمهور هائیتی چهارشنبه در منزلش هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و ترور شد. دولت هائیتی گفته دست‌کم ۲۸ نفر در این عملیات ترور مشارکت داشته‌اند.

 

ژوونل موئیز بیست و چهارمین رئیس‌جمهور هائیتی بود که از سال ۲۰۱۷ قدرت را در دست داشت. او ۵۳ ساله بود.

سرهنگ بازنشسته آمریکا: ناتو در جنگ احتمالی علیه روسیه و چین قطعا شکست خواهد خورد

یک سرهنگ سابق نیروی هوایی آمریکا در مقاله‌ای با اشاره به سیاست‌های اشتباه پنتاگون و توانایی‌های روسیه و چین، گفت: ناتو در صورت بروز جنگ با این دو کشور، قطعاً شکست خواهد خورد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ناتو

بلومبرگ: قدرت گرفتن طالبان خطر تروریسم از روسیه تا چین را تشدید می‌کند

شبکه خبری بلومبرگ نوشت: پیشروی های سریع طالبان و سلطه آن بر بخش های زیادی از افغانستان، همزمان با اقدام جو بایدن برای خارج کردن نیروهایش از افغانستان، زنگ هشدار را برای روسیه و چین به صدا در آورده است.

ادامه

اتحاد شوروی, اسیای مرکزی, افغانستان, اقتصادی, امریکا, ایران, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه

معاون شی جین‌پینگ: بزرگترین چالش آمریکا چین نیست، خود آمریکاست

معاون رئیس جمهوری چین گفت، چین و ایالات متحده باید به طور مداوم منافع مشترک را با در نظر گرفتن شرایط و تغییرات جدید گسترش دهند و سیاست چین ایالات متحده باید از تبدیل شدن به یک چرخه معیوب قضاوت و گمراهی جلوگیری کند.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش