ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

جرمی کوربین: کاش ناتو وجود نداشت/ جانسون از دنباله‌روی و چاپلوسی ترامپ دست بردارد

رهبر حزب کارگر انگلیس در ویدئویی مربوط به ۲۰۱۴ گفته بود: ای کاش ناتو و سایر ائتلاف‌های نظامی غربی وجود نداشتند.

 

به گزارش ایسنا، روزنامه دیلی میل امروز (سه شنبه) نوشت، این فیلم که مربوط به سال ۲۰۱۴ است نشان می‌دهد جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس می‌گوید: من طرفدار ناتو نیستم و حتی می‌گویم ای کاش ناتو وجود نداشت. من طرفدار هیچ ائتلاف نظامی غربی نیستم و می‌گویم ای کاش هیچکدام از آنها وجود نداشتند.

 

این فیلم در حالی منتشر شده که انگلیس در آستانه میزبانی نشست سران ناتو در روزهای آتی است که در آن رهبرانی از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز حضور خواهند داشت.

 

جرمی کوربین در مصاحبه‌ای مربوط به ماه گذشته میلادی از اینکه بگوید ائتلاف ناتو یک موفقیت بزرگ نظامی است، امتناع کرد و در پاسخ به اینکه آیا با گفته‌های نیک کارتر، رئیس ستاد ارتش انگلیس درباره این ائتلاف نظامی موافق است، گفت: مطمئن نیستم که ناتو را موفقیت‌آمیزترین ائتلاف نظامی در تاریخ توصیف کنم.

 

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، حزب محافظه کار حاکم انگلیس امیدوار است که بتواند از فقدان حمایت حزب کارگر از ارتش انگلیس به عنوان هسته اصلی در رقابت‌های سیاسی انتخاباتی خود استفاده کند.

 

کوربین روز یکشنبه در نخستین سخنرانی خود درباره سیاست خارجی خود در آستانه انتخابات ۱۲ دسامبر، به این مساله اشاره کرد که می‌خواهد دولت بعدی انگلیس موضعش را در قبال روسیه نرم‌تر کند و از اینکه برای کمک و حمایت به سمت آمریکا متمایل باشد، دست بردارد.

 

کوربین همچنین با تمرکز با نشست قریب‌الوقوع ناتو در لندن ادامه داد: اگر حزب کارگر بتواند در انتخابات ۱۲ دسامبر پیروز شود، برای ائتلاف به منظور کاهش تنش در اروپا و فراتر از آن تلاش می‌کند.

 

کوربین: جانسون از دنباله‌روی و چاپلوسی ترامپ دست بردارد

 

در آستانه سفر رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس برای شرکت در اجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) «جرمی کوربین» رهبر حزب مخالف دولت هشدار داد که بوریس جانسون از دنباله روی و چاپلوسی دونالد ترامپ دست بردارد.

 

به گزارش ایرنا؛ کوربین روز دوشنبه با انتشار پیامی در توییتر فرازهایی از سخنان خود را در کمپین انتخاباتی بازنشر داد که گفته است:‌ ۱۶ سال پیش من نسبت به حمله و اشغال عراق هشدار دادم. گفتم این اقدام مجموعه‌ای از درگیری‌ها و نفرت را به دنبال خواهد داشت که منجر به جنگ، تروریسم و شوم بختی نسل‌های آینده خواهد شد.

 

وی حمله تروریستی و مرگبار هفته گذشته در لندن بریج را که دو کشته و سه مجروح برجای گذاشت، نتیجه سیاست‌های مداخله‌جویانه دولت‌های امریکا و انگلیس در سال ۲۰۰۳ میلادی توصیف کرد و گفت: من یکی از معدود نماینده‌های پارلمان بودم که نسبت به حمله ناتو علیه لیبی در سال ۲۰۱۱ هشدار دادم. انگلیس نباید در این درگیری مشارکت می کرد.

 

وی یادآور شد که اکنون لیبی فاقد دولت است و این مساله سبب شده تا از یک سو به بی ثباتی در منطقه دامن زده شود و از سوی دیگر امنیت اروپا کمتر شود.

 

رهبر حزب کارگر با تاکید بر اینکه «جنگ علیه تروریسم شکست خورده است» افزود: انگلیس بارها در شمال آفریقا، خاورمیانه و افغانستان دخالت نظامی کرده و به جای حل مشکل، اوضاع را تشدید کرده است.

 

کوربین همچنین به حمایت تسلیحاتی دولت انگلیس از عربستان سعودی اشاره کرد که «دشمن حقوق بشر و عامل طولانی شدن بحران انسانی در یمن است». رژیمی که به گفته او در امور داخلی سایر کشورها دخالت می کند و جمال قاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی را به قتل می‌رساند.

 

کوربین همچنین تصریح کرد زمان آن رسیده که انگلیس دست از دنباله روی دونالد ترامپ بردارد. او ‌«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس را چاپلوس ترین سیاستمدار جهان نسبت به رئیس جمهوری آمریکا توصیف کرد.

 

بر اساس برنامه اعلام شده رئیس جمهوری آمریکا بامداد فردا برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو ناتو وارد لندن خواهد شد. هم زمان گروه‌های مخالف و پویش‌گران ضد جنگ قرار است در اعتراض به سفر او در لندن تظاهرات کنند.

 

در جریان آخرین سفر ترامپ به لندن ده ها هزار نفر از مخالفان او در خیابان‌های مرکزی لندن تظاهرات کردند. این سفر نزدیک به ۱۴ میلیون پوند خرج روی دست دستگاه امنیتی انگلیس گذاشت تا امنیت سفر رئیس جمهوری آمریکا تامین شود.

 

سفر او به انگلیس کمتر از یک هفته مانده به برگزاری انتخابات سراسری این کشور صورت می گیرد و افکار عمومی نگران اظهارنظرهای مداخله‌جویانه او در امور سیاسی این کشور هستند.

 

ترامپ ماه گذشته در اظهارنظری «جرمی کوربین» را گزینه‌ای نامناسب برای نخست‌وزیری دانست. وی گفت: کوربین برای کشور شما خیلی بد خواهد بود. او بسیار بد خواهد بود. او شما را در مسیر بدی قرار می دهد. او شما را به جاهای بدی می‌کشاند.

 

ترامپ که پیش تر نیز از جانسون حمایت و تعریف کرده بود، بار دیگر به تحسین او پرداخت و گفت: او مرد فوق‌العاده‌ای است و من فکر می‌کنم که او دقیقا فرد درستی برای زمان حاضر است.

 

طبق نظرسنجی «یوگاو» ۱۰ درصد از مردم انگلیس معتقدند مهر تأیید ترامپ بر کاندیدهای انتخابات نمی‌تواند برای آن‌ها مفید واقع شود و بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان آن را مخرب می‌دانند.

وزیر دفاع فرانسه: واشنگتن نباید هم‌پیمانانش در ناتو را به خرید سلاح آمریکایی مجبور کند

وزیر دفاع فرانسه تأکید کرد که واشنگتن نباید هم‌پیمانان اروپایی‌اش در ناتو را به خرید سلاح آمریکایی مجبور کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, استونی, امریکا, بلژیک, جهان, چک, چین, روسیه, غرب اروپا, فرانسه

انگلیس سفر نتانیاهو به لندن را لغو کرد

روزنامه «هاآرتص» نوشت لندن به بهانه دشوار بودن فراهم کردن شرایط امنیتی، با سفر نخست‌وزیر اسراییل به انگلیس برای شرکت در نشست سران «ناتو» مخالفت کرده است.

ادامه

اسراییل, المان, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه, ناتو

پدر آسانژ: آمریکا با سوءاستفاده از قوانین کشورها مخالفانش را هدف قرار می‌دهد

پدر بنیان‌گذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس محکومیت پسرش را یکی از نمونه‌های سوءاستفاده آمریکا از سیستم قانونی سایر کشورها برای هدف قرا ردادن دشمنان سیاسی خود می‌داند.

ادامه

استرالیا, افغانستان, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, سوئد, عراق, ویکی‌لیکس