واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

پدر آسانژ: آمریکا با سوءاستفاده از قوانین کشورها مخالفانش را هدف قرار می‌دهد

پدر بنیان‌گذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس محکومیت پسرش را یکی از نمونه‌های سوءاستفاده آمریکا از سیستم قانونی سایر کشورها برای هدف قرا ردادن دشمنان سیاسی خود می‌داند.

 

«جان شیپتون» پدر بنیان‌گذار وبسایت افشاگر ویکی لیکس گفت، محکومیت حبس و استرداد «جولیان آسانژ» یکی از نمونه‌‌های سوءاستفاده آمریکا از سیستم قانونی سایر کشورها برای هدف قرار دادن دشمنان سیاسی خود است.

 

به گزارش فارس به نوشته شبکه «راشاتودی»، «جولیان آسانژ» بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی لیکس تا زمان جلسه رسیدگی به استرداد او به آمریکا در زندان فوق امنیتی «بلمارش» بریتانیا حبس شده است. یکی از دادگاه‌های آمریکا قصد دارد تا او را برای اتهامات جاسوسی به حبس ابد محکوم کند.

 

پدر آسانژ معتقد است که پرونده پسرش یکی از مواردی است که واشنگتن با سوءاستفاده از سیستم قانونی سایر کشورها، افرادی را که دولت آمریکا دوست‌شان ندارد، مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

 

شیپتون همچنین روز شنبه به حضار در دانشگاه «کلن» گفت، وضعیت آسانژ شبیه به سایر افراد مخالف با واشنگتن، است.

 

وی برای مثال، به مورد دستگیری «منگ وان‌ژو» یکی از مدیران ارشد کمپانی «هواوی» اشاره کرد. وان‌ژو روز پنجشنبه (۱۵ آذر) هنگام تعویض پرواز خود در فرودگاه «ونکوور» بازداشت شد. گفته می‌شود کانادا او را به درخواست آمریکا و به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران بازداشت کرده است.

 

شیپتون گفت که واضح است که چرا آمریکا پسرش را می‌خواهد. حتی اگر آسانژ در حبس باشد، ویکی‌لیکس به افشای فعالیت‌های ناشایست دولت آمریکا ادامه می‌دهد.

 

پیش از این پدر آسانژ در مصاحبه‌ای در خصوص وضعیت پسرش در زندان «بلمارش» در لندن ابراز نگرانی کرد و گفت ممکن است پسرش تحت شرایطی که در زندان دارد، بمیرد.

 

«جان شیپتون» پدر «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار وبسایت افشاگر «ویکی‌لیکس»، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت خبری «ورلد سوشالیست»، گفت نگران است که پسرش تحت شرایطی که در زندان «بلمارش» لندن دارد، جانش را از دست دهد.

 

براساس گزارش وبسایت «ورلد سوشالیست»، اظهارات شیپتون اغراق‌آمیز نیست. کسانی که از زمان ورود آسانژ به زندان بلمارش با او ملاقات داشتند، درباره سلامت جسم و روح او ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

در ادامه این گزارش آمده، نتیجه‌ای که از این وضعیت جولیان آسانژ می‌توان گرفت این است که دستگاه‌های دولتی آمریکا، انگلیس و استرالیا به صورت تدریجی او را به قتل می‌رسانند.

 

دلایل فراوانی برای متهم کردن واشنگتن، لندن و کانبرا در این زمینه وجود دارد، مبنی براینکه مرگ آسانژ در روند سیاسی طولانی مدت استرداد وی از انگلیس به آمریکا، بهتر از محاکمه او به اتهام جاسوسی است.

 

طبق این گزارش، آسانژ در یک سلول انفرادی به مدت ۲۱ تا ۲۳ ساعت در روز محبوس می‌شود. او هیچ دسترسی‌ای به اطلاعات بیرونی، تماس تلفنی، کتابخانه و ارتباط با دیگر زندانیان ندارد. او تنها اجازه داشتن دو ملاقات یک ساعته شخصی در ماه دارد. آسانژ در این مدت دچار کاهش وزن قابل توجهی شده و به گفته نزدیکان وی برخی از نشانه‌هایی از اختلالات روحی را نیز نشان می‌دهد.

 

طبق گزارش این وبسایت خبری، این نوع رفتارها نحوه برخورد با مردی است که به جرم گفتن حقیقت مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. او قدرت دولت آمریکا و هم‌پیمانانش را به چالش کشید و به همین دلیل در معرض اتهامات شخصی و شکنجه‌های دولتی بی‌رحمانه قرار گرفت.

 

آسانژ که در سال ۲۰۰۶ سایت ویکی لیکس را تأسیس کرد، در سال ۲۰۱۰ با انتشار تصاویر و ویدئوهای کشتار غیرنظامیان توسط ارتش آمریکا در عراق و افغانستان مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت. اندکی بعد دولت آمریکا علیه سایت ویکی‌لیکس تحقیقات جنایی را آغاز کرد و از متحدان خود خواست به این تحقیقات کمک کنند. اندکی بعد دولت سوئد آسانژ را به «تجاوز جنسی» به یک زن متهم و علیه او حکم بازداشت در سرتاسر جهان صادر کرد.

 

آسانژ با رد این اتهام و بیان اینکه ادعای سوئد انگیزه‌های سیاسی دارد و هدف از آن خاموش کردن ویکی لیکس است، در سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد. از آن زمان دولت اکوادور به وی در سفارت پناه داده بود، تا اینکه «لنین مورنو» رئیس‌جمهور اکوادور اعلام کرد این کشور در واکنش به «رفتارهای غیرمحترمانه و تهاجمی» آسانژ و تهدیداتی که او علیه متحدان اکوادور ایجاد کرده، وضعیت پناهندگی وی را رد کرده است.

 

در سال‌های گذشته با وجود پناهندگی آسانژ به سفارت اکوادور، سایت ویکی لیکس به انتشار اسناد طبقه‌بندی‌شده کشورهای مختلف از جمله آمریکا و انگلیس ادامه داده و به همین دلیل واشنگتن و لندن اکوادور را به شدت تحت فشار قرار داده بودند تا به وضعیت پناهندگی او پایان دهد.

حمایت مالی میلیاردرهای آمریکایی از راست‌گرایان انگلیس

شماری از ثروتمندان آمریکایی با حمایت از اندیشکده‌های راست‌گرای انگلیسی، تفکراتی درخصوص تعامل تجاری آمریکا و انگلیس پس از برگزیت و خصوصی‌سازی اموال عمومی در این کشور را تبلیغ کرده‌اند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا

سارکوزی: ترامپ دلیل تنزل غرب نیست بلکه نشانه آن است/ امروز محور کاملا به سمت شرق رفته است

نیکولا سارکوزی که در مادرید به سر می‌برد با اشاره به چالش‌های کنونی پیش روی غرب اظهار کرد نقش غرب در سطح جهانی کاهش یافته و شرق اکنون مهمترین محور است.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه

حدود دو سوم شهروندان آلمانی از چتر حمایتی هسته‌ای مستقل از آمریکا حمایت می‌کنند

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آلمانی مناسبات کشورشان با آمریکا را خوب ارزیابی نکرده و خواهان استقلال بیشتر در عرصه سیاست‌های امنیتی از ایالات متحده هستند

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, غرب اروپا, فرانسه