چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

تظاهرات صدها هزار نفری علیه قوانین مالکیت سلاح در آمریکا

شش هفته پس از حمله مسلحانه به دبیرستانی در پارکلند با ۱۷ کشته صدای اعتراض مخالفان قوانین سلاح در آمریکا بلندتر شده است. به دعوت دانش‌آموزان صدها هزار نفر در سراسر جهان دردفاع از لزوم تغییر این قوانین دست به تظاهرات زدند.

 

چند روزی است که دانش‌آموزان دبیرستان مارجری استونمن داگلاس آمریکا در خیابان‌های واشنگتن مقدمات برگزاری راهپیمایی بزرگی را تدارک دیدند. آنها با نمایندگان مدارس و قربانیان خشونت‌های مسلح دیدار کرده‌اند.

 

با فراخوان دانش‌آموزان این دبیرستان یک راه‌پیمایی‌ صدها هزار نفری روز شنبه ۲۴ مارس (۴ فروردین) در واشنگتن و صدها شهر دیگر آمریکا و دنیا برگزار شد. هدف راه‌پیمایی تأکید بر لزوم کنترل مالکیت سلاح و تغییر در قوانین مربوطه در آمریکاست.

 

سام زایف، دانش‌آموز دبیرستان مارجری استونمن در شبکه تلویزیونی “سی‌ان‌ان” درخواست دانش‌آموزان را این‌چنین خلاصه کرد: «ما اصلا نمی‌خواهیم متمم دوم قانون اساسی را از میان برداریم. اما در آن‌جا (متمم دوم) صحبت از یک سازمان منظم شهروندان مسلح است و نه ۳۰۰ میلیون سلاحی که در سطح کشور خودسرانه توزیع شده است.»

 

او همچنین گفت، قصد نزاع با مردم بر سر سلاح‌هایشان را ندارد بلکه مقصود او سلاح‌های مرگباری است که نباید در اختیار شهروندان باشد. زایف خاطرنشان ساخت که قصد مبتکران این حرکت تماس با دانش‌آموزان و همچنین بزرگسالان و تأکید بر این است که این‌گونه تیراندازی‌ها دیگر نباید به روزمرگی‌های آمریکا تعلق داشته باشد.

 

راه‌پیمایان که شامل دانش‌‌آموزان و سایر گروه‌های سنی می‌شوند در واشنگتن از کنار کاخ سفید، محل سکونت‌ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز خواهند گذشت.

 

ترامپ جمعه ۲۳ مارس بودجه ۱۳۰۰ میلیارد دلاری را امضا کرد که از جمله شامل اقدامات متعادلی برای سخت‌گیری در قوانین اسلحه آمریکا نیز می‌شود. تد دویچ، نماینده دمکرات کنگره آمریکا می‌گوید، این کافی نیست.

 

این سیاستمدار فلوریدا که روز شنبه با دانش‌‌اموزان پارکلند به راه‌پیمایی خواهد رفت می‌گوید، در حالی لابی انجمن ملی سلاح (NRA) سعی در بی‌نتیجه گذاشتن اعتراض به قوانین مالکیت سلاح دارد این دانش‌آموزان می‌توانند با حرکت خود تغییراتی را موجب شوند، از جمله در شرکت‌ها. او سیتی‌بانک را مثال می‌زند که مقررات خود را تغییر داده و خرید اسلحه با کارت اعتباری را محدود کرده است.

 

“راه‌پیمایی برای زندگی ‌ما” روز شنبه علاوه بر واشنگتن در ۸۰۰ شهر دیگر در سراسر دنیا برگزار شد. در آلمان نیز تظاهراتی برای حفاظت از “همه در برابر تفنگ” در مونیخ، برلین و هامبورگ برگزار شده است.

صدای آلمان

بولتون از هم اکنون شکست خورده است

تارنمای خبری آمریکایی ‘هیل’ در تحلیلی پیرامون انتخاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا از سوی دونالد ترامپ تیتر زد: جان بولتون در انجام ماموریت خود ناتوان است و از هم اکنون به این ناتوانی آگاه است.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, عراق, کره شمالی

عربستان در دعوی قضایی ۱۱ سپتامبر، ایران را شریک جرم کرد

الجزیره با استناد به اسناد دادگاهی گزارش داده وکلای عربستان در پرونده رسیدگی به نقش عربستان سعودی در حملات ۱۱ سپتامبر تهران را به نقش‌آفرینی در این حملات متهم کرده و خواستار رسیدگی به آن شده‌اند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, عربستان سعودی

مجلس نمایندگان؛ هیچ هماهنگی و توطئه‌ای میان کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه وجود نداشته

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به گزارش نهایی‌اش درخصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی رای مثبت داد؛ اقدامی که تحقیقات این کمیته را پایان می‌بخشد و تائیدیه نهایی را به نتیجه‌گیری جمهوری‌خواهان مبنی بر اینکه هیچ هماهنگی و توطئه‌ای میان کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه وجود نداشته، می‌دهد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا شد

برنی سندرز سناتور ارشد دموکرات آمریکا در توییتی نسبت به این انتخاب واکنشی منفی نشان داد و تاکید کرد: «جان بولتون بخشی از تلاش برای گمراه کردن ایالات متحده در جنگ فاجعه آمیز عراق بود و از اقدام نظامی علیه کره شمالی و ایران حمایت کرده است. او در زمان سفیری آمریکا در سازمان ملل ... جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا شد

ادامه

امریکا, جهان, خبر