افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ترامپ؛ به نظر می رسد که ایران پس از این حملات عقب نشینی کرده است

بخش‌های دیگری از سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین واکنش پس از حملات موشکی سپاه پاسداران به پایگاه‌های آمریکا در عراق:

 

رئیس جمهوری آمریکا از پاسخ نظامی به اقدام ایران سخنی نگفت. او خطاب به رهبران حکومت اسلامی ایران گفت که وی آمادۀ آشتی و صلح با کسانی است که طالب صلح و آشتی باشند.

 

دونالد ترامپ از اینکه حملات موشکی ایران علیه نیروهای آمریکایی در عراق تلفات جانی به بار نیاورده ابراز خرسندی کرد و گفت که به نظر می رسد که ایران پس از این حملات عقب نشینی کرده است. دونالد ترامپ نگفت که جمهوری اسلامی ایران در چه زمینه هایی عقب نشینی کرده است. اما، وی این عقب نشینی را برای منطقه و جهان مثبت خواند

 

رویترز به نقل از مقامات حکومت های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نوشته است که حکومت اسلامی ایران تمام تلاش خود را به خرج داده بود تا حملات موشکی آن به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق تلفات جانی به بار نیاورند.

 

یکی از مقامات غربی که نخواسته نامش فاش شود به رویترز گفته است که رهبران حکومت اسلامی ایران می خواستند واکنشی به قتل قاسم سلیمانی از خود نشان بدهند، اما، قطعاً قصد تنش آفرینی نداشتند.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی در واکنش به حملات موشکی ایران اعلام کرد: «هیچ آمریکایی در حمله دیشب جان خود را از دست نداد و تنها خسارات مختصری وارد شد. به نظر می‌رسد ایران پای پس خواهد کشید. هیچ آمریکایی و عراقی دیشب جانش را از دست نداد.»

 

ایران باید از جاه‌طلبی هسته‌ای دست بکشد. زمان آن رسیده که بریتانیا، آلمان، ‌فرانسه و چین این واقعیت را درک کنند و از توافق برجام بیرون بیایند.

 

ایران یک حکومت حامی تروریسم در جهان بوده و ما هرگز اجازه این را نخواهیم داد. هفته گذشته به دستور من بزرگترین و برترین تروریست جهان، قاسم سلیمانی کشته شد.

 

ارتش آمریکا تحت دولت من بازسازی کامل شد و نیروهای مسلح آمریکا از هر زمان دیگر قدرتمند‌تر است اما ما نمی‌خواهیم از آنها استفاده کنیم.

 

نیروهای عالی آمریکا برای هر رویدادی آماده هستند. ایران قصد دارد از برنامه خود دست بردارد که برای منطقه و جهان خیلی خوب است.

 

برای مدت طولانی ملت‌های مختلف جهان، رفتار بد تهران را تحمل کرده‌اند. آمریکا به زودی ایران را تحریم دوباره خواهد کرد. ایران در ماه‌‌های اخیر به تاسیسات عربستان حمله کرده و دو پهپاد آمریکایی را ساقط کرده است. رفتار ایران بدتر و بدتر شده است. آنها پول نفت را دریافت کردند اما به جای اینکه تشکر کنند، فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

 

داعش دشمن طبیعی ایران بود و آمریکا و ایران می‌توانند روی اولویت‌های مشترک‌شان همکاری کنند.

 

ایران باید بفهمد که ادامه سیاست و وحشی‌گری تاکنونی این کشور دیگر ممکن نیست و ما در فشار و سخت‌گیری کوتاه نمی‌آییم.

عراق مذاکره با روسیه برای خرید اس۳۰۰ را ازسرگرفت

رسانه های روسیه به نقل از «محمد رضا الحیدری» رئیس کمیسیون دفاع و امنیت مجلس عراق نوشتند که بغداد مذاکرات با مسکو برای خرید تسلیحات پدافند هوایی اس-۳۰۰ را ازسرگرفته است حال آنکه این مساله باید مدت ها پیش حل می‌شد.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, عراق

ناوگان آمریکا در آب‌های جنوب ایران با فرماندهی یک ایرانی‌تبار

این روزها ناوگان عظیم “هری ترومن” در دریای عرب برای نظارت بر فعالیت‌های ایران مستقر شده است. این مهمترین اسکادران نیروی دریایی آمریکاست و فرماندهی آن را افسری با اصلیت ایرانی به عهده دارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر

بازگشایی گذرگاهی در دیرالزور که توسط آمریکایی‌ها بسته شده بود

روسیه و آمریکا بر سر بازگشایی گذرگاه الصالحیه در استان دیرالزور، به مدت چند ماه از سوی نظامیان آمریکایی بسته شده بود، توافق کرده‌اند.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه