گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

تصویب قطعنامه شورای حقوق‌بشر درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل

شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز جمعه، قطعنامه‌ای را درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل تصویب کرد. به گزارش ایسنا، شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز پیش نویس قطعنامه‌ای را که پاکستان برای توقف ارسال سلاح برای اسرائیل ارائه کرده بود، با ۲۸ رأی موافق تصویب کرد. به نقل از الجزیره، این پیش‌نویس همچنین بر ... تصویب قطعنامه شورای حقوق‌بشر درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, پاکستان, جنایات جنگی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای رفع قحطی در غزه

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به اسرائیل دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات دیوان بین‌المللی دادگستری نوشت: فلسطینی‌های ساکن در غزه با وخامت اوضاع زندگی مواجه هستند و گرسنگی و ... دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای رفع قحطی در غزه

ادامه

اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین, گرسنگی

بومیان کانادا صدها گور بی‌نشان دیگر در محل یک مدرسه سابق یافته‌اند

یک گروه بومی کانادایی از کشف “وحشتناک و شوکه‌کننده” صدها قبر گمنام در محل یک مدرسه پانسیونی سابق خبر داد. چند هفته پیش هم کشف بقایای صدها کودک دیگر این کشور را در شوک فرو برد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فدراسیون ملل بومی مستقل در بیانیه‌ای گفت که تعداد گورهای بدون علامت که اخیراً پیدا شده‌اند “قابل توجه‌ترین موارد تا به امروز در کانادا بوده است.” در این بیانیه به تعداد اشاره‌ای نشد.

 

چند هفته پیش هم بقایای ۲۱۵ کودک بومی در یک مدرسه پانسیونی دیگر که برای کودکان بومی در کانادا بود، موجب شد تا کانادایی‌ها با میراث یک سیستم سوء استفاده‌کننده و یکدست‌کننده روبرو شوند.

 

بین سالهای ۱۸۳۱ و ۱۹۹۶، سیستم مدرسه پانسیونی کانادا به اجبار حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی را از خانواده‌هایشان جدا کرد. طبق گزارش کمیسیون حقیقت و مصالحه کانادا، این کودکان با سوءتغذیه و سوءاستفاده جسمی و جنسی مواجه شدند و این کمیسیون در سال ۲۰۱۵ آن را “فرهنگ نسل‌کشی” توصیف کرد.

 

دولت فدرال کانادا در سال ۲۰۰۸ بابت این سیستم عذرخواهی کرد. کلیسای کاتولیک رم که مدیریت بیشتر این مدارس را در دست داشت، عذرخواهی نکرده است. اوایل همین ماه، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان آن را “دردآور” خواند، اظهاراتی که مورد قبول بازماندگان قرار نگرفت.

 

به گزارش تسنیم به نقل از نشنال پست، مقام های رسمی استان “ساسکاچوان” کانادا از کشف صدها جسد ثبت نشده خبر داده‌اند که به احتمال زیاد شامل اجساد کودکان و خردسالان است.

 

یکی از اهالی بومی استان ساسکاچوان کانادا در این باره گفت: صدها گور بدون نام و نشانی که احتمالا بسیاری از آنها کودک هستند، در نزدیکی محلی که قبلا یک مدرسه شبانه روزی در منطقه کووسس بوده، کشف شده است.

 

مردم این استان معتقدند که تعداد اجساد کودکانی که قرار است از این گور دسته جمعی خارج شود، احتمالا ۳ برابر بیشتر از تعداد اجسادی خواهد بود که پیش از این در یک گور دسته جمعی در نزدیکی یک مدرسه شبانه روزی کاتولیک در ایالت بریتیش کلمبیا کشف شده است.

 

این روزنامه کانادایی افزود: مقام های رسمی و بومی منطقه کووسس احتمالا در کنفرانس خبری روز پنجشنبه جزئیات بیشتری را درباره این کشف هولناک و تکان دهنده ارائه خواهند داد.

 

فدراسیون جوامع بومی مستقل کانادا نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد این گورهای دسته جمعی بدون هویت و نشانی، احتمالا بیشترین رقم در تاریخ کانادا خواهد بود.

 

نشنال پست نوشت: بقایای اجساد این گورهای بدون هویت و نشانی، در یک قبرستان دسته جمعی که سال ۱۸۸۵ میلادی ایجاد شده، بوده است که به تدریج مدرسه شبانه روزی ماریوال ایندین کنترل آن را به دست گرفته است. البته مدیریت این مدرسه در سال ۱۹۶۹ میلادی به دولت کانادا و بعدا در سال ۱۹۸۷ به بومیان کووسس واگذار شده است. این مدرسه در سال ۱۹۹۷ میلادی تعطیل شد.

 

کمتر از یک ماه قبل اجساد مربوط به حداقل ۲۱۵ کودک بومی که برخی از آنها کمتر از ۳ سال سن داشتند، در یک مدرسه شبانه روزی کاتولیک در ایالت بریتیش کلمبیا کشف شد.

 

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحقیقات سریع و کامل درباره این فاجعه بزرگ از سوی دولت کانادا و واتیکان شده‌اند.

عفو بین‌الملل: حمله اسراییل به غیر نظامیان جنایت جنگی است

سازمان عفو بین‌الملل حملات اسرائیل به شهروندان غیرنظامی و ساختمان‌های مسکونی در باریکه غزه را «جنایات جنگی» توصیف کرد و خواستار تحقیق درباره آن شد.

ادامه

اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

اسرائیل مرتکب جنایات جنگی شده و از بمب‌های فسفری علیه غزه استفاده می‌کند

وزارت خارجه فلسطین ضمن انتقاد از کارشکنی‌های آمریکا در نشست شورای امنیت درباره فلسطین، اعلام کرد، رژیم اسرائیل مرتکب جنایات جنگی شده و حتی از بمب‌های فسفری علیه مردم نوار غزه استفاده کرده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

کارشناس پیشین سازمان ملل: ادعاهای آمریکا در مورد نسل کشی در شین جیانگ چین کاملا بی اساس است

آلفرد موریس دی زایاس کارشناس مستقل سابق سازمان ملل در زمینه ارتقا نظم بین‌المللی دموکراتیک و عادلانه چندی پیش در گفت و گو با خبرگزاری شین هوا در ژنو گفت: ادعاهای آمریکا درباره به اصطلاح “نسل کشی” در شین جیانگ چین کاملا بی اساس است و این ها تبلیغاتی با انگیزه های پنهان و ظهور ... کارشناس پیشین سازمان ملل: ادعاهای آمریکا در مورد نسل کشی در شین جیانگ چین کاملا بی اساس است

ادامه

امریکا, تحلیل, تروریسم, جهان, چین, دیوان بین‌‌المللی لاهه, عراق, لیبی

کوبا، آرژانتین و ونزوئلا حملات اسرائیل علیه فلسطین را محکوم کردند

وزارت امور خارجه کوبا حملات بی‌رحمانه اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین را به شدت محکوم کرد. وزیر امور خارجه آرژانتین نیز ضمن ابراز نگرانی از وخیم‌تر شدن درگیری‌ها، توسل به اقدامات زورگویانه علیه غیرنظامیان فلسطینی را مورد انتقاد شدید قرار داد.

ادامه

ارژانتین, اسراییل, امریکای لاتین, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, شیلی, صهیونیسم, فلسطین, کوبا, مکزیک, ونزوئلا

نیوزویک از هشدارهایی علیه خشونت صهیونیست‌ها می‌نویسد؛ اخراج فلسطینیان باید متوقف‌ شود

نشریه نیوزویک در گزارشی با اشاره به حمله اسرائیلی‌ها به خانواده های فلسطینی با هدف اخراج آنها از منازلشان نوشت: برنی سندرز و چندین نماینده حزب دموکرات آمریکا ضمن هشدار علیه خشونت صهیونیست‌ها خواستار توقف اخراج فلسطینیان از منازلشان شدند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صهیونیسم, فلسطین, گزارش