افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا + فیلم

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات اسراییل در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.» به گزارش ایسنا، اعتراضات با برپایی اعتراضات و کمپ‌های چادری در دانشگاه کلمبیا و درخواست برای پایان ... واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, دانشجویی, زنان, فلسطین, کودکان, گزارش

مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

بنا بر تبلیغات حکومتی و رسانه‌های مجاز کشور، پس از عملیات “وعدۀ صادق”، یعنی حملۀ موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به خاک اسرائیل به دستور خامنه‌ای، جمهوری اسلامی در همهٔ عرصه‌های نظامی و دیپلماتیک به “پیروزی‌های بزرگی” دست یافته و اسرائیل نیز “تنبیه” شده و “سیلی” خورده است. پس از عملیات “وعدۀ صادق”، کابینۀ جنگی ... مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

ادامه

آزادی, آمریکا, استبداد, اسراییل, اسلام سیاسی, ایران, جهان, حقوق بشر, زنان, سوریه, صلح, ضد جنگ, عدالت اجتماعی, عراق, فلسطین, مقاله

جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دولت جامائیکا به فاصله پنج روز از تصمیم جمهوری باربادوس و به موجب «نگرانی‌ها در مورد جنگ در نوار غزه و تشدید بحران انسانی» در سرزمین‌های اشغالی، از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری ائوروپا پرس، کامینا جانسون اسمیت وزیر امور خارجه جامائیکا اعلام ... جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, امنیتی, ایرلند, باربادوس, جامائیکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, سوئیس, صلح, فلسطین, همزیستی مسالمت آمیز

الجزایر: حمله اسرائیل به فلسطینی ها جنایت جنگی است

وزارت خارجه الجزایر روز سه شنبه در بیانیه ای حمله نظامیان اسرائیلی به فلسطینی های بی دفاع را در نوار غزه جنایت جنگی دانست و از شورای امنیت خواست برای حمایت از مردم فلسطین دست به اقدام های فوری بزند.

 

وزارت خارجه الجزایر از جامعه بین الملل به ویژه شورای امنیت خواست به وظایف خود در مورد مردم فلسطین عمل و بر اساس قوانین انسانی و بین المللی از آن ها حفاظت و حمایت کند.

 

الجزایر در این بیانیه با اعلام همبستگی کامل با مردم و رهبران فلسطین، حمایت خود را از مساله فلسطین و حق آن ها برای ایجاد دولتی مستقل به پایتختی بیت‌المقدس را اعلام کرد.

 

«عبدالعزیز بوتفلیقه » رئیس جمهوری الجزایر همچنین در پیامی جداگانه حملات نظامیان اسرائیل به فلسطینی ها را وحشیانه عنوان کرد و گفت: جنایت های اخیر اسرائیل سبب جریجه دار شدن احساسات مسلمانان شد، الجزایر این جنایت ها را بشدت محکوم می کند.

 

وی افزود: الجزایر همبستگی خود را با فلسطین در این شرایط حساس اعلام می کند.

 

دولت آمریکا روز گذشته تهدیدهای خود برای انتقال سفارتش به بیت‌المقدس اشغالی عملی و در مراسمی سفارت خود در این شهر را افتتاح کرد، این در حالی است که ۱۲۸ کشور جهان با این اقدام واشنگتن مخالفت کرده اند.

 

در جریان حمله روز دوشنبه نظامیان اسرائیلی به فلسطینی ها در نوار غزه که دست به راهپیمایی زده بودند،۶۰ فلسطینی شهید و حدود سه هزار نفر دیگر مجروح شده اند.

 

ویتنام: انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس نگران کننده است

 

وزارت امور خارجه ویتنام با صدور بیانیه ای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس را نگران کننده دانست و اعلام کرد این کشور نماینده ای در مراسم انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس نداشته است.

 

اسرائیل ادعا کرده است ویتنام از جمله کشورهایی بوده که در مراسم انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس شرکت داشته است.

 

وزارت امورخارجه ویتنام در واکنش به این موضوع با انتشار بیانیه تاکید کرد: این کشور برخلاف ادعای رسانه های اسرائیلی نماینده ای در این مراسم که روز دوشنبه گذشته برگزار شد نداشته است.

 

ادعای رسانه های اسرائیلی مبنی بر شرکت برخی کشورها دراین مراسم درحالی مطرح می شود که اکثریت کشورهای جهان از جمله اعضای اتحادیه اروپا ضمن محکومیت این اقدام آمریکا ، هیچ نماینده ای در این مراسم نداشتند و آن را بایکوت کرده بودند.

 

ویتنام همچنین در این بیانیه در مورد این اقدام آمریکا ابراز نگرانی کرد.

 

انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، نه تنها موجب خشم شدید مردم فلسطین شده است و بلکه تاکنون بسیاری از کشورها و مجامع بین المللی با آن مخالفت کرده اند.

 

مقام های ارشد کشورهای مختلف جهان اقدام آمریکا در انتقال سفارتش به بیت‌المقدس را نقض قوانین بین المللی و از جمله مصوبات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل دانستند.

 

اندونزی، مالزی، نیوزیلند، از جمله کشورهای جنوب شرق آسیا بودند که با صدور بیانیه های رسمی این اقدام را قویا محکوم کردند.

 

اندونزی همچنین خواستار رسیدگی به این موضوع در مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل شد.

 

این کشورها اعلام کردند که این مساله تاثیر منفی بر روند صلح در خاورمیانه خواهد گذاشت.

 

‘لی ثی ثو هانگ’ سخنگوی وزارت خارجه ویتنام نیز در این زمینه گفت: این کشور از راه حل ایجاد ۲ کشور پشتیبانی می کند.

 

وی افزود: هر گونه راه حل در مورد وضعیت بیت‌المقدس باید مطابق با قوانین بین المللی، به ویژه قطعنامه های سازمان ملل متحد باشد.

 

طبق گزارش ویتنام اینترنشنال اکسپرس،ویتنام از جمله ۱۲۸ کشوری بود که به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه تصمیم آمریکا در انتقال سفارتش به بیت‌المقدس در سال ۹۶ رای موافق دادند.

 

آفریقای جنوبی سفیرش را از فلسطین اشغالی فراخواند

 

رسانه های عربی اعلام کردند: آفریقای جنوبی دوشنبه در اعتراض به کشتار مردم فلسطین به دست نیروهای اسرائیلی، سفیر خود را از تل آویو فراخواند.

 

دولت آفریقای جنوبی امروز دوشنبه حمله نیروهای اسرائیلی به فلسطینی های بی دفاع را که به صورت مسالمت آمیز دست به تظاهرات زده بودند ، شدیدا محکوم کرد .

 

به گزارش تارنمای خبری نیوز ۲۴، اداره روابط بین الملل و همکاری های دولت آفریقای جنوبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد:حمله کورکورانه اخیر منجر به کشته یا زخمی شدن ده ها شهروند فلسطینی و ویرانی اموال مردم شد و با توجه به خطرناک و کورکورانه بودن این حملات ‘اسراییل’، دولت آفریقای جنوبی تصمیم گرفت سفیر خود را از تل آویو فرابخواند.

 

آفریقای جنوبی همچنین خواستار تحقیقات شفاف و مستقل در خصوص کشتار فلسطینی ها و مجازات عاملان آن شد

ایرنا

دیده‌بان حقوق بشر: آمریکا اعتبارش را به خاطر کشتار غزه از دست داد

به نقل از سایت خبری المصریون، لوئیس شاربونیو، نماینده دیده‌بان حقوق بشر در سازمان ملل در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک اظهار داشت: آمریکا با کارشکنی در تلاش شورای امنیت برای تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی به منظور تحقیق درباره کشتار تظاهرکنندگان فلسطینی در مرزهای غزه، اعتبار خود را از دست داد. ... دیده‌بان حقوق بشر: آمریکا اعتبارش را به خاطر کشتار غزه از دست داد

ادامه

اسراییل, امریکا, حقوق بشر, خبر, فلسطین

یهودیان آمریکا در اعتراض به کشتار فلسطینی ها تظاهرات کردند

معترضان یهودی با برگزاری تظاهرات در واشنگتن، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس و کشتار فلسطینی ها به دست ارتش اسرائیل را محکوم کردند.   این معترضان که رویترز، شمار آنها حدود یکصد نفر تخمین زده است، با تجمع مقابل «هتل بین المللی ترامپ» در خیابان پنسیلوانیا در واشنگتن این خیابان را ... یهودیان آمریکا در اعتراض به کشتار فلسطینی ها تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین

در جریان تظاهرات امروز در پی تیراندازی ارتش اسرائیل ۴۶ فلسطینی به شهادت رسیدند

همزمان با انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و هفتادمین سالروز “نکبه” فلسطینی‌ها به سمت مرزهای غزه حرکت کردند و در مرزهای غزه تجمع کردند،‌ همچنین شهرها و روستاهای مختلف کرانه باختری شاهد تظاهرات فلسطینی‌ها هستند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین