اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

به‌مناسبت روز جهانی کارگر: رشد و گسترش مبارزهٔ طبقه کارگر و وظایف بی‌درنگ در مرحلهٔ کنونی

کارگران و زحمتکشان برضد جنگ، سرکوب و برای صلح مبارزه می‌کنند! کارگران و زحمتکشان میهن ما درحالی به‌پیشواز ۱۱ اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر می‌روند که سالی پر از رزم و پیکار را پشت‌سر گذاشتند. زحمتکشان در مقایسه با دیگر انتخابات در اسفندماه سال گذشته در کارزار نه قاطع به انتخابات فرمایشی و شکست آن ... به‌مناسبت روز جهانی کارگر: رشد و گسترش مبارزهٔ طبقه کارگر و وظایف بی‌درنگ در مرحلهٔ کنونی

ادامه

آزادی, ارتجاع, استبداد, استقلال, اسراییل, امپریالیسم, انقلاب ملّی-دموکراتیک, بازنشستگان, پرستاری, تجاوز نظامی, جهان, خصوصی‌سازی, سیاسی, صلح, طبقه کارگر, فرهنگیان, فلسطین, معیشت, مقاله, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

در جریان تظاهرات امروز در پی تیراندازی ارتش اسرائیل ۴۶ فلسطینی به شهادت رسیدند

همزمان با انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و هفتادمین سالروز “نکبه” فلسطینی‌ها به سمت مرزهای غزه حرکت کردند و در مرزهای غزه تجمع کردند،‌ همچنین شهرها و روستاهای مختلف کرانه باختری شاهد تظاهرات فلسطینی‌ها هستند.

 

به نقل از سایت العهد لبنان، در جریان تظاهرات امروز در پی تیراندازی ارتش اسرائیل به تظاهرکنندگان در مرزهای غزه ۴۶ فلسطینی به شهادت رسیدند.

 

– تعداد زخمی شدگان در مرزهای نوار غزه در جریان تظاهرات به بیش از ۲۰۰۰ تن رسیده است.

 

– خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی بر اثر استنشاق گازهای سمی دچار مسمومیت شد.

 

– دیده بانی مقاومت در جبالیا در شمال غزه هدف گرفته شد.

 

– نیروهای اسرائیلی خاکریزها در طول مرزهای غزه؛ جایی که چادرهای “بازگشت” برپا شده، بیشتر کرده‌ و تجهیزات نظامی بیشتری را به منطقه فرستادند.

 

– همچنین خبر می‌رسد در راستای برگزاری تظاهرات میلیونی “بازگشت” اعتصاب تجاری سراسری امروز غزه را دربرگرفته و تمامی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها تعطیل هستند.

 

– در عین حال اسرائیل برخی مسیرهای رام‌الله را برای ممانعت از برگزاری تظاهرات میلیونی مسدود کرد، این در حالی است که تظاهرات بازگشت در روستاها و شهرهای کرانه باختری برگزار شده است.

 

– جوانان فلسطینی یک پهپاد اسرائیلی را که در مسیرش قصد آتش زدن چادرهای بازگشت در شمال غزه را داشت،‌ منهدم کردند،‌ ارتش اسرائیل نیز به سقوط پهپاد خود اذعان کرد.

 

– همچنین درگیری‌هایی بین جوانان فلسطینی با نظامیان اسرائیل در شهرک نقوع در جنوب بیت لحم درگرفت.

 

– شاهدان عینی گفتند، یک تانک مرکاوا در نزدیکی چادرهای بازگشت در شرق بیت حانون واژگون شد و اشغالگران در صدد بردن آن از منطقه هستند. پنج نظامی اسرائیلی نیز در این حادثه زخمی شدند.

 

– تظاهرکنندگان فلسطینی لاستیک‌های خودروها را در شرق اردوگاه بازگشت آتش زدند.

ایسنا

اروپایی‌ها افتتاحیه سفارت آمریکا در بیت‌المقدس را تحریم کردند

بر اساس تصمیم ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا، قرار است سفارت این کشور روز دوشنبه فردا، به صورت رسمی طی مراسمی از ‘تل آویو به ساختمان کنسولگری آمریکا در محله ‘ارنونا’ در شهر بیت‌المقدس منتقل شود.   بیشتر اروپایی ها و همچنین نمایندگان روسیه، مصر و مکزیک در این مراسم حضور پیدا نمی کنند. استرالیا، ... اروپایی‌ها افتتاحیه سفارت آمریکا در بیت‌المقدس را تحریم کردند

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین

محمد بن‌سلمان: فلسطینی‌ها یا پیشنهادات را قبول کنند، یا ساکت باشند!

روزنامه اسرائیلی معاریو، به نقل از ولیعهد عربستان نوشت که مساله فلسطین اولویت نیست و فلسطینی‌ها باید ساکت شوند و از شکایت کردن دست بردارند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, عربستان سعودی, فلسطین

وزیر دفاع آمریکا، درگیری نظامی ایران و اسرائیل را محتمل دانست

به نقل از جروزالم‌پست، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته پس از دیدار با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل در واشنگتن، درباره خطر درگیری مستقیم میان این رژیم و ایران در سوریه هشدار داد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, فلسطین

درگیری تازه در نوار غزه با سه کشته و حدود هزار زخمی

بنا به گفته وزیر بهداشت اسرائیل در جریان تظاهرات فلسطینی‌ها در منطقه مرزی اسرائیل و نوار غزه، طی روز جمعه بر اثر شلیک سربازان اسرائیلی سه فلسطینی کشته و نزدیک به هزار نفر زخمی شدند.

ادامه

اسراییل, تروریسم, خبر, فلسطین